InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Permanente make-up

Permanente make-up

Ogen, wenkbrauwen en de mond zijn het visite kaartje van elke vrouw. Door middel van permanente make-up kan je er voor zorgen dat je er altijd goed uit ziet. Veel mensen zijn terughoudend wat permanente make-up betreft, maar dat is helemaal niet nodig! Het is voor veel mensen namelijk een goede uitkomst.

Uitkomst

Permanente make-up is niet alleen een uitkomst voor vrouwen die er altijd piekfijn uit willen zien, ook andere vrouwen hebben er baat bij. Indien je zelf niet goed bent in het aanbrengen van make-up of daar in de ochtend geen tijd voor hebt is het een uitkomst. Daarnaast kan je ook aan personen denken die allergisch voor make-up zijn of contactlenzen dragen. Permanente make-up levert in tegenstelling tot gewone make-up hier geen problemen op.

Mogelijkheden

  • Wenkbrauwen
  • Wimper aanzet
  • Eyeliner onder
  • Eyeliner boven
  • Lipcountouren
  • Volledig inkleuren lippen

Zichtbaar resultaat

Afhankelijk van waar je de permanente make-up laat zetten blijft het resultaat zichtbaar. Bij de wenkbrauwen en lippen wordt de make-up aanbracht in de 2e huidslaag. Omdat het aangebracht is in de 2e huidslaag wordt het langzaam afgebroken, na 2 jaar moet je het opnieuw laten doen.

Permanente make-up bij het oog blijft daarentegen langer zitten. De huid om het oog bestaat namelijk uit kraakbeen. Voor permanente make-up bij het oog hoef je daarom maar eens in de 5 jaar terug te komen.

Permanente make-up pijnlijk?

Integenstelling tot een tattoo laten zetten is het laten zetten van permanente make-up niet pijnlijk. Het zetten van permanente make-up vindt namelijk onder verdoving plaats. De verdoving gebeurt to opluchting van velen niet door middel van een injectie, maar door de Emla zalf.

Prijzen

  • Wenkbrauwen: rond de 215,- euro
  • Lippen: tussen de 200,- en 250,- euro
  • Ogen (eyeliner): tussen de 135,- en 165,- euro
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.bogar.nl

Reageer op het artikel "Permanente make-up"

Reactie

Caroline, 28-09-2014 13:29 #1
Permanente make-up wordt in principe zonder verdoving gezet, tenzij je zelf van tevoren Emla zalf hebt aangebracht of tijdens de behandeling verdoving laat aanbrengen. Dit laatste gebeurt met een watje of wattenstaafje. Het duurt enkele minuten voordat de zalf werkt. De zalf zelf is ook snel weer uitgewerkt, na 1 tot enkele minuten. Het is afhankelijk van de persoon of je verdoving nodig hebt of niet.

Infoteur: Leveen
Laatste update: 17-07-2011
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!