InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Ontharen: Sundepil

Ontharen: Sundepil

Er zijn tegenwoordig verschillende manieren om uzelf van uw overtollige lichaamshaar af te helpen. In dit artikel wordt het ontharen met de Sundepil uitgelegd zodat u hier meer vanaf weet en een betere keuze kan maken in hoe u uzelf van overtollig haar af kunt helpen.

Waarom ontharen?

Vooral vrouwen ontharen zich omdat ze dit mooier vinden en omdat andere mensen dit doen. Wie tegenwoordig nog een bos okselhaar onder haar arm heeft wordt al snel vreemd aangekeken. Behalve dat men het mooier vind om geen haar onder uw arm, op uw benen en bij uw schaamstreek te hebben is dit ook hygiënischer. Wielrenners ontharen hun benen ook om hygiënische redenen. Als ze vallen kan er veel vuil in het haar terecht komen waardoor de wond minder snel zal genezen.

Wat is de Sundepil?

De Sundepil is er in twee varianten, de vinger Sundepil en de grotere Sundepil waar u met uw gehele hand in kunt. De Sundepil ziet er uit als een rubbere handschoen met een soort schuurpapier erop. Hieronder ziet u een foto van de grote en de kleine Sundepil. Voor meer foto's kunt u op de website van Sundepil kijken.

Hoe werkt de Sundepil?

De Sundepil schuurt als waren uw haren af. U maakt een ronddraaiende beweging over uw huid met de pad. Behalve dat de Sundepil de haren van uw huid afschuurt, verwijderd de pad ook nog eens uw dode huidcellen. De Sundepil is dus eigenlijk twee in één, behalve de verwijderde haren is ook uw huid weer glad en zijn de dode huidcellen verwijderd. Als het 'schuurpapiertje' op is, kunt u deze van de pad afhalen en er een nieuw 'schuurpapiertje' op doen. U merkt vanzelf wanneer het papiertje op is, dan zullen de haren minder snel los laten en moet u veel kracht gaan zetten om de haren te verwijderen.

De Sundepil kan door mannen en vrouwen worden gebruikt. U kunt er alle soorten haar mee verwijderen behalve hoofd en baardhaar. De Sundepil kan zowel door mannen als door vrouwen worden gebruikt.

Hoe wordt de Sundepil geleverd?

De Sundepil wordt geleverd in een klein roze opbergmapje waar de grote pad, zo groot als uw hand en de kleine pad, zo groot als uw vinger, in zitten. Behalve deze twee pads zijn er ook vele extra 'schuurpapiertjes' bijgeleverd. Als de papiertjes op zijn kunt u deze op de website, www.sundepil.nl, bijbestellen. Een startpakket met de grote pad, de kleine pad, verschillende extra 'schuurpapiertjes' en het opbergmapje kost 25 euro.

Voordelen en nadelen

De Sundepil is pijnloos en helpt u gemakkelijk van uw overtollige haren af. Uw huid wordt meteen verwijderd van dode huidcellen en uw huid wordt er erg glad en zacht van. Voor de gevoelige huid is de Sundepil echter niet echt aan te raden aangezien er veel huidcellen verloren gaan en dit een branderig gevoel kan geven, wat overigens zo weg trekt. Ook is bij erg korte haartjes het verwijderen van haar met de Sundepil erg moeilijk, maar voor wat langere haren is dit prima te doen, hoe dik de haartjes ook zijn. De Sundepil kunt u overal mee naartoe nemen en kunt u overal gebruiken. Voor de grotere plekken is er de grote pad en voor de moeilijke plekken is er een kleine vingerpad die overal bij kan.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.sundepil.nl

Reageer op het artikel "Ontharen: Sundepil"

Infoteur: Dobel
Gepubliceerd: 12-07-2011
Subrubriek: Beauty
Special: Ontharen
Schrijf mee!