InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Welke geur past het best bij je persoonlijkheid?

Welke geur past het best bij je persoonlijkheid?

Welke geur past het best bij je persoonlijkheid? Je zoekt een geurtje dat bij je past, maar toch je karakter weerspiegelt. Je wilt namelijk dat je serieus genomen wordt in je werk, maar toch ook aantrekkelijk wordt gevonden. Waar moet je op letten als je een nieuwe geur koopt? Het hoeft niet zo te zijn dat een modern parfum bij jouw karakter past.

Welke geur past nu eigenlijk het best bij je persoonlijkheid?

Vrouwen hebben het niet altijd makkelijk. Je ruikt een geurtje bij iemand anders en denkt: dat ruikt lekker. Als je lef genoeg hebt vraag je welk geurtje ze draagt. Als je dan tijd hebt ga je naar de parfumerie om nog eens een tester te halen. Verhip: als je hem zelf draag valt het tegen. En zo blijf je zoeken naar de ideale geur die bij je past.

Waarvan zijn je geurvoorkeuren afhankelijk?

Wat dat betreft hebben vrouwen het niet altijd makkelijk. We hebben de naam grillig te zijn, maar dit heeft van alles te maken met onze hormonen. Dan hebben we het nog niet eens over herinneringen. Omdat onze hormoonspiegels zo flucturen door de maand heen kan het zo zijn dat je geurvoorkeur van dag tot dag verandert. Het meest extreme voorbeeld is vrouwen die in verwachting zijn: die kunnen zo gevoelig zijn voor geurtjes dat zelfs het parfum dat ze normaal het liefst dragen of de aftershave van de partner ineens afstotelijk zijn. Ook je leeftijd speelt mee. Jonge meiden kunnen over het algemeen beter een mierenzoet of erg bloemig geurtje hebben. Als je wat ouder bent of zakelijk wilt overkomen dien je hier toch mee op te passen. Daarnaast speelt ook het jaargetijde een rol. In de winter draagt men over het algemeen zwaardere geuren dan in hartje zomer! In de zomer geven de meeste vrouwen de voorkeur aan bloemige geuren of geuren met veel citrus.

Tijdstip van de dag: overdag een lichter geurtje

Overdag wordt in het algemeen aangeraden een lichter geurtje te dragen. 's Avonds mag het wat zwaarder en uitgesprokener!

Eetbare smaken

Jonge meiden en vrouwen die een sensuele uitstraling willen hebben kunnen kiezen voor "eetbare" smaken. Denk hierbij aan de klassieker vanille, chocolade, zoete vruchten en echte "snoepjes"geuren. Denk hierbij wederom aan je leeftijd. Een snoepjesgeur bij een vrouw boven de veertig zou wel eens lachwekkend kunnen overkomen.

Witte bloemen

Voor vrouwen die een licht flirterige uitstraling willen hebben zijn weer de witte bloemen een goede keuze. Denk hierbij aan de fresia en de tuberoos. Als wit een van je lievelingskleuren is en je van de lente houdt, zal dit een toppertje zijn.

Hout

De houtgeuren. Wil je een klassieke, koele uitstraling hebben dan kies je voor lichte houtgeuren. Denk hierbij aan ceder- en sandelhout. Dit is geschikt voor vrouwen die een leidinggevende functie hebben of ambiëren.

Citrus

Wil je een frisse, koele en toch zakelijke uitstraling hebben dan is het hele gamma van citrusvruchten een goede keuze.

Frisse bloemen

Zee, zout- en watergeuren

Ben je sportief, houd je van zon, zee en water en activiteiten buitenshuis dat passen de kruidige geuren van algen en zeezout goed bij je . Voor de echte buitenmensen bestaan er ook nog geuren op basis van waterbloemen, gras, kruiden die een frisse regenbui suggereren.

Parfum voor de de mystieke vrouw

En last but not least: de oriëntaalse of mystieke vrouw. Deze komt het best uit de verf met dierlijke, kruidige geuren. Een klassieker is patchouli, amber, vanille en zelfs kruiden of peper kunnen het parfum de juiste touch geven.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Welke geur past het best bij je persoonlijkheid?"

Infoteur: Blackbeauty
Laatste update: 07-11-2016
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!