InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Dubbele kin voorkomen / Dubbele kin verwijderen

Dubbele kin voorkomen / Dubbele kin verwijderen

Dubbele kin voorkomen / Dubbele kin verwijderen De oorzaak van een dubbele kin is een overschot aan vet dat zich net onder de kin opstapelt. Een dubbele kin komt vooral voor bij oudere mensen, maar ook bij mensen die met overgewicht of zwaarlijvigheid te kampen hebben. Er bestaan verschillende efficiënte oefeningen en methodes om een dubbele kin op een natuurlijke manier te voorkomen en te verwijderen.

Oefeningen

Sta rechtop en buig je hoofd zoveel mogelijk naar achter. Doe je mond open en dicht van zodra je kin naar het plafond wijst. Deze oefening traint zowel de kaken als het gebied rondom de kin.

Hier is nog een andere oefening die je kan doen: tuit je lippen en steek ze zo ver mogelijk naar voren; je moet je wangen bij deze oefening goed strak voelen trekken. Trek vervolgens je mondhoeken naar boven en glimlach met de wangen op elkaar gepitst.

Elos Skin Tightening

Overweeg zes tot tien Elos Skin Tightening behandelingen. Hiervoor moet je in het schoonheidsinstituut terecht. Elos Skin Tightening staat erom bekend de productie van collageen te stimuleren zodat de huid steviger wordt en de dubbele kin verdwijnt.

Lipolyse

Lipolyse zijn spuitjes in de huid die overtollig vet te verwijderen. Meestal worden ze gebruikt om cellulite en een rijbroek te verminderen, maar ook voor het verwijderen van een dubbele kin is Lipolyse heel efficiënt.

Vet en suiker

Vermijd suiker en vette voeding. Deze bevatten niet alleen een overdaad aan calorieën; ze beschadigen ook de huid waardoor ze slapper wordt en een dubbele kin ontstaat.

Lichaamsbeweging

Is jouw dubbele kin het gevolg van overgewicht of zwaarlijvigheid? Doe dan verschillende keren per week oefeningen en sport om calorieën te verbranden en gewicht te verliezen. Je dubbele kin zal er vanzelf ook minder door worden.

Lichaamshouding

Zorg ten allen tijde voor een goede lichaamshouding. Een slechte lichaamshouding staat immers in rechtstreeks verband met een dubbele kin. Hoe kan je weten of je een goede lichaamshouding hebt of niet? Leg een boek op je hoofd en loop hiermee tien tot twintig keer de kamer op en neer. Als je een goede lichaamshouding hebt, zou het boek niet mogen vallen. Let ook op je lichaamshouding terwijl je zit en rechtop staat.

Kauwgom

Een gemakkelijke oplossing om een dubbele kin te voorkomen en te verwijderen is door dagelijks op een stukje kauwgom te kauwen. Hierdoor zet je de spieren van je kaken en je mond aan het werk en bovendien verbrand je hierdoor vet in dit gebied. Opteer uiteraard altijd voor een kauwgom zonder suiker.

Kloppende bewegingen

Maak snelle, kloppende bewegingen op je kin terwijl je jouw dag- en nachtcrème aanbrengt. Deze kloppende bewegingen verbeteren de bloedsomloop in je kin waardoor je crème gemakkelijker kan indringen. Bovendien zet het de spieren van de kin zachtjes aan het werk.
Gerelateerde artikelen
Dubbele nationaliteitDe dubbele nationaliteit is in Nederland een veelbesproken onderwerp. Onder een deel van de bevolking leeft al een tijdj…
Dubbele maandlasten hypotheek beperkenDubbele maandlasten hypotheek beperkenEen nieuw huis gekocht hebben, en blijven zitten met dubbele woonlasten. Iedere koper is er huiverig voor: nieuwe huis i…
Freestyle met je paard: dubbele lange lijnen en rijdenBinnen het Freestyle-systeem zorgen het loswerken en het grondwerk voor een goede basis met wederzijds respect en vertro…
Failliet door dubbele maandlastenFailliet door dubbele maandlastenDe huizenmarkt stagneert door toedoen van de kredietcrisis. Veel huishoudens zitten met dubbele maandlasten door het bez…
Dubbele maandlastenHet aankopen van een andere koopwoning betekent vaak dat u een bestaande woning moet verkopen. Koopt u een ander huis zo…
Bronnen en referenties
  • Ayurveda en kruiden. Vasant Lad & David Frawley.

Reageer op het artikel "Dubbele kin voorkomen / Dubbele kin verwijderen"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 25-01-2012
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!