InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Speciale concealer en make-up voor huidimperfecties

Speciale concealer en make-up voor huidimperfecties

Concealer en make-up voor camouflage van huidimperfecties

Een goede concealer is verkrijgbaar van het merk: Coverderm. Deze concealer dekt goed en blijft lang zitten. Van dit merk zijn meerdere producten te koop die speciaal zijn vervaardigd voor het afdekken van huidimperfecties. Er is make-up voor het gezicht verkrijgbaar. Voor de benen waarvan de huid niet egaal is er: Perfect Legs. Dit product is mede geschikt voor het afdekken van bijvoorbeeld rode haarvaatjes of verkleuringen. Deze producten zijn verkrijgbaar in verschillende tinten.

Coverderm Skin Protector

Voor het gebruik van de Coverderm producten kan er eventueel eerst de Coverderm Skin Protector worden aangebracht. Dit zorgt ervoor dat de make-up egaler kan worden aangebracht, het bevat hydraterende ingrediënten en beschermd de huid tevens tegen invloeden van buitenaf.

Voor- en nadelen

De producten van Coverderm hebben een goede dekking, daardoor kunnen ze de huid een egaal aanzien geven. Ook zijn de producten hypoallergeen. Een nadeel is dat deze waterproof make-up verwijderd moet worden met de Coverderm Removing Cream. De adviesprijs hiervan ligt rond de € 25,-.

Dermablend van Vichy

Zijn de huidimperfecties minder erg, dan kan er gekozen worden voor een ‘lichtere variant’, namelijk: Dermablend van Vichy. Dit product is uitsluitend verkrijgbaar bij de apotheek. Deze make-up oogt wat natuurlijker en hoeft niet met een speciale cleanser te worden verwijderd. De dekking is goed (wel minder dan bij de producten van Coverderm) en het product is verkrijgbaar in verschillende tinten.

Fixerend poeder

Er is ook een fixerend poeder van Dermablend te koop. Het geeft een matte finish en is bestand tegen baden of transpiratie. Aanbrengen met een grote kwast, na twee minuten wachten kan het overtollige poeder met de kwast worden verwijderd.

Vichy Dermablend teintcorrector voor volledige dekking

Bij zware huidimperfecties kan worden gekozen voor deze teintcorrector. Deze corrector kan worden gebruikt voor o.a. pigmentstoornissen, littekens, couperose, enz. Dit product blijft gedurende 16 uur zitten en is verkrijgbaar in verschillende tinten.

Lichtreflecterende pigmenten

Voor mensen die maar weinig oneffenheden hebben kan worden volstaan met het gebruik van een gewone make-up en concealer. Over het algemeen is het mooi om gebruik te maken van make-up producten met lichtreflecterende pigmenten. Hierdoor wordt het licht weerkaatst en lijkt het of de huid gladder en egaler is. De dekking is wel minder met deze producten.

Pas op met concealers die te licht van kleur zijn. Door het gebruik van (te) lichte kleuren kunnen puistjes nog groter lijken, of kringen onder de ogen kunnen hierdoor nog sterker naar voren komen. Kies bij kringen onder de ogen voor een camouflage stick of concealer met gelige ondertonen. Het camouflageproduct mag echter ook nooit te donker zijn.

Advies of behandeling van huidimperfecties

Buiten het bedekken van de huidimperfecties, bestaan er wellicht ook mogelijkheden om het huidbeeld te verfraaien. Met onder andere speciale peelings kan de huid er in bepaalde gevallen zeker beter en gladder uitzien. Vraag eens advies aan een huidtherapeut over de mogelijkheden die tegenwoordig voorhanden zijn.

Deze informatie heb ik geleerd tijdens de opleiding tot schoonheidsspecaliste en weet dit ook uit eigen ervaring met Vichy producten.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Speciale concealer en make-up voor huidimperfecties"

Infoteur: Ymannee
Laatste update: 29-07-2016
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!