InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Je lichaam ontgiften in 10 dagen met de suikerdetox!

Je lichaam ontgiften in 10 dagen met de suikerdetox!

Je lichaam ontgiften in 10 dagen met de suikerdetox! Snoep en suikergoed kunnen veel gevaarlijke ziekten veroorzaken zoals diabetes, hart- en vaatziekten, kanker, onvruchtbaarheid, dementie, acne en depressie, zoals veel Nederlanders weten. Maar was je er ook van bewust dat ook geraffineerde bloem kan leiden tot een verhoogde bloedsuikerspiegel en ontstekingen? Je kunt afvallen en stoppen met suiker zonder honger te lijden en een saai dieet te volgen. Hieronder een dieet waarmee je in tien dagen van je suiker- en geraffineerde koolhydratenverslaving af bent, in slechts 10 dagen! Het enige wat je hoeft te doen is onderstaande stappen te volgen.

Elimineer suiker uit je voedingspatroon

Suikerverslaving is het best te bestrijden als het volledig is geëlimineerd. Vermijd ook alle kunstmatige zoetstoffen, meelproducten en andere suikers. Deze producten maken vetophopingen in het lichaam, vergroten het hunkeren naar zoetigheid en vertragen je metabolisme. Kies altijd verse onbewerkte voedingsproducten.

Geen suikerhoudende dranken

Vloeibare suiker is nog erger dan vaste voedingsmiddelen die suiker of meel bevatten. De grootste bijdrage aan je inname van calorieën zijn sportdranken, vruchtensappen, frisdranken en gezoete koffie en thee.

Eiwitten

Vergroot je dagelijkse inname van eiwit tijdens het suikerdetoxdieet. Eiwitten zijn een bron van energie die geen koolhydraten bevat, en daarom helpen ze bij het stabiliseren van de insuline en bloedsuikerspiegel. Bovendien worden eiwitten langzaam verteerd, zodat je langer een vol gevoel behoudt. De beste keuze is om de dag te beginnen met een proteïneshake of scharreleieren. Je kunt ook grasgevoed vlees of gevogelte, noten, zaden, vis en eieren consumeren bij elke maaltijd. De gemiddelde portie is ongeveer de grootte van je handpalm.

Goede koolhydraten

Veel soorten groente bevatten koolhydraten die goed voor je zijn en je kunt ze eten zoveel als je wilt. Eet tijdens het suikerdetoxdieet veel artisjokken, groene bladgroente, tomaten, broccoli, courgette, bloemkool, champignons, boerenkool, groene bonen, asperges en paprika. Vermijd zetmeelrijke groenten zoals bieten, aardappelen, winter squash en zoete aardappelen.

Versla suiker met vetten

Vetten zijn een essentieel onderdeel van de celstructuur en stabiliseren de bloedsuikerspiegel. Je zal geen zin hebben in suiker als je veel vet verbruikt bij elke maaltijd. Eet bijvoorbeeld goede vetten, zoals vette vis, noten, avocado's, zaden, kokosolie en extra vergine olijfolie.

Neem goede snacks mee

Onderweg slaat de verleiding toe in de vorm van koolhydraatrijke hapjes in restaurants en koffietentjes. Zorg daarom dat je altijd goed snacks bij je hebt die uit goede vetten en eiwitten bestaan. Zo kan je bijvoorbeeld meenemen: bosbessen, noten of kokosblokjes, een blikje sardines of wilde zalm, amandelen, pompoenpitten en walnoten.

Stress

Type 2 diabetes, buikvet en zoete trek worden vaak veroorzaakt door het stresshormoon cortisol. Neem vijf keer diep adem voor elke maaltijd, en je stress zal verminderen waardoor je lichaam vetten zal verbranden in plaats van opslaan.

Ontsteking

Veel mensen hebben een verborgen zuivel- en glutenintolerantie en de daaruit ontstane ontsteking leidt tot diabetes type 2 en insulineresistentie, door het destabiliseren van de bloedsuikerspiegel. Probeer deze voedingsmiddelen te vermijden om de reactie van je lichaam te volgen.

Slaap

Gebrek aan slaap verhoogt het verlangen naar suiker en koolhydraten, en vermindert de hormonen die de eetlust onderdrukken. Gebrek aan slaap het lichaam vertaalt zich naar een neiging naar zoetigheden voor een snelle boost van energie. Dus zorg ervoor dat je genoeg nachtrust krijgt.
© 2015 - 2019 Lacuna, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Bronnen en referenties
  • http://www.eetgoedvoeljegoed.nl/afkicken-van-suiker/
  • http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/124680-hoe-volg-ik-een-detox-kuur-ontgiften-in-7-dagen.html
  • http://www.52challenge.nl/challenge-2-zonder-suiker-fase-2-ontgiften/

Reageer op het artikel "Je lichaam ontgiften in 10 dagen met de suikerdetox!"

Infoteur: Lacuna
Gepubliceerd: 23-12-2015
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!