InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Konbanwa Mondiaan Pillow: kussen met microfiber vulling

Konbanwa Mondiaan Pillow: kussen met microfiber vulling

Konbanwa Mondiaan Pillow: kussen met microfiber vulling Het vinden van een goed hoofdkussen is niet eenvoudig. Nekklachten en een slaaptekort kunnen je soms tot waanzin drijven en een verkeerd of slecht kussen is daar vaak de oorzaak van. Een goede gewichtsverdeling, ondersteuning en luchtcirculatie zijn sleuteltermen wanneer je een goed hoofdkussen wilt aanschaffen. Het Konbanwa Mondiaan Pillow is een kussen met matrix-patroon en met een vulling van microfiberbolletjes die een ideale ondersteuning bieden aan je nek en schouders en bovendien de sensatie van een lichte Japanse massage geven.

Konbanwa Mondiaan Pillow

Een goed hoofdkussen: belangrijk voor je nachtrust

Het aantal uren slaap dat een mens nodig heeft verschilt per persoon, maar een nachtrust van zeven tot acht uur is normaal. Kom je niet aan voldoende slaap als gevolg van een slechte planning, stress of het snurken van je partner, dan zijn dit allemaal zaken waar in beginsel iets aan te doen is. Een belangrijke oorzaak van slaaptekort waar wel erg makkelijk iets aan te doen valt is het slapen op een slecht hoofdkussen.

Een aantal tekenen kunnen erop wijzen dat de kwaliteit van je kussen een van de oorzaken van je slaaptekort is. Het voornaamste probleem is nekklachten. Wanneer je zonder aanwijsbare reden vaak 's ochtends wakker wordt met een zere of stijve nek dan is een verkeerd of slecht kussen vaak de boosdoener. Iets minder voor de hand liggend is dat je van een verkeerd kussen ook schouderklachten kunt krijgen. Is je kussen te laag of zakt het te ver in dan komt er te veel druk op je schouder wanneer je op je zij ligt. Daardoor kun je het gevoel krijgen dat je spierpijn in je schouder hebt. In werkelijkheid gaat het hier dan om een vorm van overbelasting. Andere problemen waar je mee te maken kunt krijgen zijn met name oververmoeidheid, prikkelbaarheid en hoofdpijn, die allen samenhangen met een tekort aan slaap.

Tips voor het vinden van het juiste hoofdkussen

Hoofdkussens zijn er in honderden vormen en maten. De kunst is om een kussen te vinden dat goed bij je past. Daarom een aantal tips.
  1. Zacht matras = dik kussen. Slaap je op een zacht matras dan betekent dit per definitie dat je kussen hier dieper in wegzinkt onder het gewicht van je hoofd. Hoe zachter je matras is, des te dikker of hoger dient je kussen dus te zijn.
  2. Hou rekening met zweten. Zweet je 's nachts snel, dan is het belangrijk hier rekening mee te houden bij de keuze voor een bepaald materiaal. Je kunt dan een visco-elastisch kussen beter vermijden en kiezen voor een materiaal dat het vocht beter opneemt.
  3. Gewichtsverdeling is belangrijk. Wordt het gewicht wel goed verdeeld wanneer je op je kussen ligt of zinkt je hoofd er als een blok in weg waarna het geen kant meer op kan? Het is belangrijk om erop te letten of je een kussen koopt met een goede gewichtsverdeling.
  4. De prijs zegt niet alles. Er zijn goede kussens van 30 en slechte van 200 euro. Ga er niet vanuit dat je een goed kussen hebt gekocht alleen maar vanwege het prijskaartje, dit kan namelijk erg misleidend zijn.

Materialen vulling in hoofdkussens

Een van de allerbelangrijkste onderscheidende factoren wanneer het om hoofdkussens gaat is het materiaal dat gebruikt is voor de vulling. De meeste kussens hebben een vulling van dons, eendenveren, latex, traagschuim, wol of een synthetische vulling. Wat minder voorkomende opties zijn vullingen van boekweit, kapok, millet, kersenpitten, speltkaf, of rozenbottel. Sommige merken gebruiken daarnaast een eigen gepatenteerde samenstelling bijvoorbeeld van microfiber, microvezel of microbolletjes. Het voordeel hiervan is dat het zorgt voor een ideale drukverdeling zonder dat het je nek in één positie dwingt. Heb je last van nek- of schouderklachten dan verdient het aanbeveling om eens een kussen met een vulling van microfiber te proberen.

Het Konbanwa Mondiaan Pillow

Het Konbanwa Mondiaan Pillow is ontwikkeld om een antwoord te bieden op de meest gehoorde klachten over hoofdkussens zoals problemen met de luchtcirculatie, nachtelijke zweten, een muffe geur en de gewichtsverdeling. Het gaat om een 100% anti-allergisch kussen dat door de matrix-vorm en de vulling van microfiber het gewicht extra goed verdeelt. Doordat het een goede luchtcirculatie heeft houd je bovendien het gevoel van een nieuw en fris ruikend kussen en zul zelfs in een warme zomernacht merken dat je kussen lekker koel blijft.

Het Konbanwa Mondiaan Pillow is handgemaakt en kan zich door de samenstelling goed vormen naar de houding die je tijdens je slaap aanneemt. Het dwingt je hoofd echter niet in één positie en wanneer je gaat verliggen vormt het zich opnieuw naar je houding terwijl het een optimale ondersteuning blijft bieden aan je nek en schouders. Het Konbanwa Mondiaan Pillow kan zonder problemen op 60 graden Celsius gewassen worden waardoor het van vuil en mijten ontdaan wordt. Je kussen kan op die manier jaren meegaan.

Heb je deze beloftes allemaal wel eens eerder gehoord? Een sensatie gelijkend op een lichte Japanse massage is dan wellicht wel nieuw. Dit is namelijk hoe het liggen en bewegen op een Konbanwa Mondiaan Pillow ook wel ervaren wordt. Dit komt door de vorm en samenstelling van de bolletjes en buisjes van microfiber die in het kussen zitten. Deze hebben een masserende werking.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Pillow Pets: knuffel en kussen inéén!Pillow Pets: knuffel en kussen inéén!Jack, de aap van Telekids, heeft er zijn kast mee vol staan: Pillow Pets. Deze knuffel en kussen in één is erg geliefd o…
De nieuwste hoofdkussens: eco, ergonomisch of boekweitDe nieuwste hoofdkussens: eco, ergonomisch of boekweitEen nieuw hoofdkussen? Ooit was het simpel. Je koos voor synthetisch, of voor dons en veertjes. En dan was je klaar. Ann…
Welk hoofdkussen is het meest geschiktHoofdkussens worden in allerlei maten, vormen en van allerlei soorten materialen gemaakt. Welke voor u het beste geschik…
Sierkussen in het interieurHet kussen is niet meer weg te denken uit ons interieur. Is het niet een kussen om lekker op te gaan slapen, dan is er h…
Nekklachten, wat doe je eraan?Nekklachten, wat doe je eraan?Nekklachten, nekpijn, een verrekte nek en een langdurig stijve nek komen heel vaak voor. Nekklachten zijn zeer vervelend…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: DieterRobbins, Pixabay
  • http://www.gezondheidsnet.nl/slapen/7-tips-voor-het-kopen-van-een-hoofdkussen
  • https://www.youtube.com/watch?v=YDSkPCFi-xI
  • Eigen ervaring

Reageer op het artikel "Konbanwa Mondiaan Pillow: kussen met microfiber vulling"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 02-05-2019
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…
Schrijf mee!