InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Plaatselijk afvallen, kan dat?

Plaatselijk afvallen, kan dat?

Plaatselijk afvallen, kan dat? Vooral vrouwen hebben de wens om van sommige lichaamsdelen, zoals de buik, billen, bovenbenen en de heupen, enkele kilo´s kwijt te raken. Maar is het mogelijk om plaatselijk af te vallen en plaatselijk kilo´s kwijt te raken? Hoeveel spier oefeningen zouden er gedaan moeten worden om plaatselijk te kunnen afvallen? En wat zou er moeten gebeuren om het vet te laten verbranden? Een overzicht met de mogelijkheden:

Vermindering van vet

Spieroefeningen en spierversterkende oefeningen zijn uitstekend om te doen om de spierspanning aan te pakken van het probleemgebied waar men wil afvallen. Deze oefeningen leiden echter niet tot vetverbranding.

Vet verbranden

Om vet te kunnen verbranden, en kilo´s kwijt te raken, moet de hartslag verhoogd worden. Zodra de hartslag wordt verhoogd, wordt het opgeslagen vet in zowel de probleemgebieden als op andere plaatsen in het lichaam, omgezet tot energie.

Werkt plaatselijk afvallen met het doen van oefeningen?

Elke dag worden door velen vele buikspieroefeningen, bilspieroefeningen en bovenbeenoefeningen gedaan. Al deze dagelijkse oefeningen zijn bijzonder nuttig, ze versterken de spieren in het probleemgebied en het probleemgebied wordt strakker.
Om echter op plaatsen af te vallen waar men enkele kilo´s kwijt wil, moet er vetverbranding plaats gaan vinden.

Activiteiten met een verhoogde hartslag

Om vet te kunnen verbranden in het gehele lichaam, moeten er oefeningen gedaan worden die de hartslag omhoog brengt. Uitstekende hartslag verhogende activiteiten zijn onder andere:
  • Dansen,
  • Aerobics,
  • Fietsen,
  • Steps,
  • Skeeleren.

Plaatselijk afvallen?

Zodra je vet gaat verbranden door geregeld activiteiten te gaan ondernemen waardoor de hartslag verhoogd wordt, ga je afvallen op alle plaatsen van je lichaam waar vet zit. Dus niet alleen verlies en verbrand je vet van het probleemgebied, je verliest vet overal door je gehele lichaam.

Spieroefeningen

Blijf echter doorgaan met het doen van (dagelijkse) oefeningen en trainen van het probleemgebied dat je wil aanpakken! Iedere spieractiviteit, door middel van oefeningen, in combinatie met activiteiten met een verhogde hartslag, zorgt voor een verhoogde vetverbranding!

Meer eten door het verhoogde energieverbruik van het lichaam

Door plotseling veel en vaak te gaan sporten door hartslagverhogende activiteiten te gaan ondernemen, kan het gebeuren dat je meer trek krijgt door het energieverbruik van het lichaam. Bouw alle oefeningen en activiteiten rustig op. Laat je lichaam aan alle veranderingen rustig wennen. Zorg er uiteindelijk voor dat je energieinname (voedsel en eten) minder is dan het energieverbruik van het lichaam. Het teveel aan eten slaat het lichaam namelijk altijd op in vet. Zorg voor een gezonde en evenwichtig evenwicht. Schakel de hulp in van een professional.

Vet verdwijnt geleidelijk

Vet verdwijnt, door middel van vetverbranding, over het gehele lichaam. Om plaatselijk te kunnen afvallen, val je dus altijd over je gehele lichaam af. Ga door met vetverbranden totdat je bevredigende resultaten bemerkt rond het probleemgebied. Schakel de hulp in van een professional: maak een afspraak bij de huisarts, bij een dietiste en/of voedingsdeskundige en informeer bij sportscholen wat voor jou persoonlijk een goed vetverbrandingsprogramma zou kunnen zijn.

Afvallen

Tijdens het verdwijnen van vet, door middel van vetverbranding, val je het eerst heel duidelijk af in je gezicht. Pas later zal het ook duidelijk merkbaar worden rond het probleemgebied.

Voedingspatroon aanpakken

Een combinatie van spieroefeningen van het probleemgebied en hartslagverhogende activiteiten is een uitstekende start om slanker en fitter te worden en om vet kwijt te raken. Door het voedingspatroon goed aan te pakken, versnellen we het proces van het verbranden van vet.

Wat moet je niet eten en drinken?

  • Zout,
  • Dierlijke vetten zoals boter,
  • Witte suiker,
  • Alcohol,
  • Chips,
  • Frisdranken,
  • Snoep,
  • Koek,
  • Toetjes,
  • Chocola.

Wat moet je wel eten en drinken?

  • Volwaardige en gezonde voeding,
  • Rauwkost,
  • Groenten,
  • Fruit,
  • Mineraalwater,
  • Olijfolie,
  • Vis,
  • Mager vlees,
  • Volkoren producten,
  • Granen.

Nog enkele adviezen:

  • Neem altijd contact op met de huisarts als er gezondheidsproblemen zijn,
  • Schakel de hulp in van een professional als daar behoefte aan is.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Het misverstand over plaatselijk vet verbrandenHet misverstand over plaatselijk vet verbrandenJe bent tevreden over je bovenlichaam, maar dat extra vet op die heupen en billen... Hoe kom je daar van af? Plaatselijk…
Plaatselijk vet verbranden: Hoe kun je lokaal afvallen?Plaatselijk vet verbranden: Hoe kun je lokaal afvallen?Wanneer we onszelf in de spiegel bekijken, kunnen sommige delen er eigenlijk best mee door. We hebben goede benen of bes…
Wil je afvallen? Gebruik geen dieet!Wil je afvallen? Gebruik geen dieet!Veel mensen willen afvallen en proberen dit met een dieet. Niet alleen vinden veel mensen dit dieet vervelend, vaak kome…
Buikspieren of sixpack trainen, vet verbranden en afvallenBuikspieren of sixpack trainen, vet verbranden en afvallenStrakke buikspieren trainen. Een sixpack trainen. Buikvet verbranden of ander lichaamsvet verbranden. Welke oefeningen m…

Reageer op het artikel "Plaatselijk afvallen, kan dat?"

Reacties

Diana, 06-09-2013 03:00 #2
Beste infoteur,

Ik ben in een redelijk korte tijd circa 15 kilo aangekomen,
Nou wil ik graag weer terug naar me oude vertrouwde 60/63 kilo en weer een mooi platte buik slanke benen en en minder grote billen hebben, daar gaat het grotendeels om.
Ik ben een tijd terug al een stuk gezonder gaan eten!
Ik ben ook van plan weer naar de sport school te gaan en ik doe uiteraard thuis ook oefeningen die vrienden van mij me adviseren.

Als ik goed op weg ben, hoelang duurt het dan tot dat ik daadwerkelijk resultaten ga zien?

Want op het moment ben ik niet gelukkig met mezelf en wil ik zo graag weer de oude ik worden.

Hoop dat u mij een antwoord kan geven.

Met vriendelijke groet

Diana

Gaab (infoteur), 09-10-2010 16:12 #1
Alles waar te voor staat is niet goed. Maar je mag denk ik iets genuanceerder zijn. Helemaal geen zout eten kan natuurlijk niet!
Ieder mens heeft zout nodig. 1 wijntje per dag kan trouwens zelfs goed zijn voor de lijn.
Goed artikel hoor, maar ik zou toch even de aanpassing maken te veel zout in plaats van geen zout! Reactie infoteur, 11-10-2010
Beste Gaap,

Je hebt ergens helemaal gelijk, maar: tegenwoordig worden in zoveel voedselproducten extra zout aan toegevoegd dat iemand, die graag wil afvallen, echt een poosje zonder zout kan, domweg omdat de persoon ruim voldoende zout binnen krijgt door de vele extra (ongevraagde) toevoegingen die tegenwoordig in ons voedsel zit.

Heel goed mogelijk dat het glaasje wijn bij sommige mensen wel degelijk helpt om af te vallen, maar over het algemeen geldt dat alcohol het afval proces eerder tegenwerkt en zelfs blokkeert dan dat het glaasje wijn een zinvolle bijdrage levert aan het afvalproces. Nogmaals, heel goed mogelijk dat je gelijk hebt en dat het drinken van een glaasje wijn bij sommige afvallers juist wel een gunstige werking heeft!

Beste Gaap, vriendelijk bedankt voor je bijdrage en voor je oplettendheid!

Met vriendelijke groet, Roberta

Infoteur: Roberta
Laatste update: 07-10-2010
Subrubriek: Diversen
Reacties: 2
Medische informatie…
Schrijf mee!