InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Dopjesactie voor blindengeleidehonden

Dopjesactie voor blindengeleidehonden

Dopjesactie voor blindengeleidehonden Groene dopjes, blauwe dopjes, rode dopjes, gele dopjes. Van flessen melk of frisdrank. Gooi ze niet weg! Immers, met het geld dat recyclagebedrijven geven voor de ingezamelde dopjes kan een puppy worden aangekocht en opgevoed tot blindengeleidehond. De blindengeleidehond kan het leven van een blinde een flink pak aangenamer maken! Leer meer over een actie die een groot succes kent in België en ook steeds meer navolging krijgt in Nederland.

Dopjes inzamelen voor een blindengeleidehond

De dopjesactie voor de blindengleidehonden. Een sympathieke actie die in 2005 in België van start ging en die sindsdien ook vanuit Nederland flink wat bijval kent. Je zamelt dopjes in en brengt ze naar een verzamelpunt. Van daar gaan ze naar een fabriek die ze over koopt. Met het geld dat ze voor de dopjes geven, wordt een puppy aangekocht die wordt opgeleid tot een blindengeleidehond. Lijkt simpel. Toch zijn er een paar dingen die je moet weten.

Welke dopjes komen in aanmerking?

Vol enthousiasme begin je dopjes in te zamelen. Al wat plastic is, gaat de verzamelbak in. Maar opgepast: niet alle dopjes zijn geschikt om ingezameld te worden voor deze actie. Verschillende soorten plastic moeten door verschillende machines verwerkt worden en in dit geval gaat het om een bepaald soort plastic.

Dopjes die geschikt zijn voor België en Nederland

  • Dopjes van flessen frisdrank
  • dopjes van flessen mineraal-en spuitwater
  • dopjes van melkflessen
  • dopjes van flessen fruitsap
  • dopjes van flessen voor sportdrank en water
Voor Nederland komen daar ook nog dopjes van shampoo, deo, choco, pindakaas en wasproducten bij.

Komen niet in aanmerking in België

  • dopjes van wasproducten, shampoo's, lotions, cosmeticaproducten, etc.
  • de plastiek bakjes om met waspoeder in de machine te zetten
  • doppen van choco, bussen koffie, potjes stroop, etc.
  • de doorschijnende kapjes van flesjes water
  • de plastic klepjes van brikverpakkingen
  • de kapjes van spuitbussen
  • dubbele doppen
  • vuile doppen waar gras, zand, schimmel, etenswaren, etc. in zit
Dopjes van shampoo, deo, choco, pindakaas en wasproducten kunnen in Nederland wel.

Wat doe je daarna met je dopjes?

Je verpakt ze in een stevige plastic zak of in een kartonnen doos. Let er op dat er niet te veel verpakking rond zit, het is niet de bedoeling om extra afval te creëren. Let er ook op dat de dozen niet te zwaar zijn. De vrijwilligers die ze nakijken en sorteren moeten al deze dozen optillen en verplaatsen. Breng de dopjes naar een verzamelpunt. Dit kan een school zijn, een grootwarenhuis, een winkel, de kantine van een sportclub, etc.

Wat gebeurt er met de ingezamelde dopjes?

Sorteren

Van het inzamelpunt gaan de dopjes naar vrijwilligers die de dopjes nakijken en sorteren. Daarom is het zo belangrijk om de correcte dopjes in te zamelen. Verkeerde dopjes betekenen immers heel wat werk voor de vrijwilligers en extra afval. Tussen de vrijwilligers zitten ook mensen met een visuele beperking. Het is dus erg belangrijk geen vieze dopjes in te leveren of gevaarlijke producten als glas, metaal en ijzer tussen de dopjes te doen. De mensen met een visuele beperking tasten de dopjes met de blote hand af en vieze of gevaarlijke dingen kunnen leiden tot snijwonden of ontstekingen.

Recyclagebedrijf

Wanneer de dopjes correct gesorteerd zijn, gaan ze naar een recyclagebedrijf dat ze over koopt voor 0,22€ per kilo. Met de dopjes maakt het fabriekje plastic pallets, die dienen om bepaalde voedingswaren op te zetten.

Aankoop en opleiding puppy

Een puppy kost heel wat geld. Er zijn dus massa's dopjes nodig om een puppy te kunnen aankopen. En wanneer de puppy is aangekocht, is het nog niet gedaan. De puppy moet immers ook nog opgeleid worden. Blindengeleidehond en blinde moeten met elkaar in contact gebracht worden en aan elkaar wennen. En daarna is er ook nog de nazorg voor de hond. Met het inzamelen van de dopjes sla je twee vliegen in één klap.

Goed voor het milieu

Je helpt er niet alleen mensen met een visuele beperking mee, maar ook het milieu. De ingezamelde dopjes komen niet op de afvalberg terecht, maar worden verwerkt tot een nieuw product.

Enkele cijfers

  • per kilo krijgt men dus 0,22 €
  • in een kilo zitten ongeveer 400 dopjes (afhankelijk van de grootte)
  • voor een blindengeleidehond zijn ongeveer 68.000 kg dopjes nodig (aankoop puppy, opleiding, gewenning, etc)

Meer info voor België

www.dopjesactie.be

Wil je meer info over deze actie dan kan je terecht op www.dopjesactie.be. Op deze site kan je ook foldertjes downloaden om in de klas te gebruiken. Zin om ook verzamelpunt te worden of zit je met een vraag, neem dan contact op via info@dopjesactie.be. Om meer te weten over de blindengeleidehonden, kan je terecht bij het Belgisch Centrum voor Geleidehonden vzw in Tongeren (telefoon: 012/23.43.19) of op www.bcg.be.

Horta wordt inzamelpunt

Je kan je dopjes in België nu ook achterlaten in alle Horta-winkels, want ook zij zijn fan van de actie. De dopjes zullen ten gepaste tijde worden opgehaald door het Belgisch Centrum voor Geleidehonden. Zij verkopen de dopjes aan een fabriek die er plastic paletten van maakt. Een goede actie dus voor het Belgisch Centrum voor Geleidehonden en voor het milieu! Om te weten waar er Horta-winkels zijn, kijk even op www.horta.org.

Gelijkaardige acties in Frankrijk en Nederland

Frankrijk

Ben je in Frankrijk, dan kan je je dopjes ook bijhouden. Daar bestaat een soortgelijke actie. Je vindt inzamelpunten vooraan in grote supermarkten. Met de ingezamelde dopjes worden er in Frankrijk rolstoelen aangekocht.

Nederland

In Nederland zijn ook al heel wat mensen warm gelopen voor dit goede doel. Voor Nederland kan je voortaan ook terecht op http://www.geleidehond.nl/doppen. Deze vereniging heeft adressen waar je dopjes kan afgeven. Deze inzamelpunten staan op het internet. Verder belet niets mensen die dicht bij de grens wonen of die regelmatig naar België komen, om hun dopjes in België te komen afgeven. Mensen die zich geroepen voelen om als inzamelpunt te fungeren in Nederland en om de dopjes nadien naar België te brengen, mogen hun gegevens altijd in een reactie achterlaten. Voor mensen op zoek naar een inzamelpunt in Nederland: check ook even de reacties hieronder. Misschien is er wel een inzamelpunt in Nederland bij u in de buurt.

Sinds 2012 worden er in het Noorden van Nederland nu ook dopjes ingezameld voor het opleiden van hulphonden. Het is een privé initiatief en daardoor beperkt, maar het is een begin. Elk jaar worden bepaalde mensen gekozen waar de honden naartoe gaan. Meer info onder www.stichtingbultersmekke.nl

In Nederland kan je wel een blindengeleidehond financieel adopteren. Voor 7,50 euro per maand draag je bij tot de opleiding van een pup tot blindengeleidehond. Niet helemaal hetzelfde als het inzamelen van dopjes, maar het doel is hetzelfde. Meer info vind je op www.adopteereenpup.nl.

Internationale dag blindengeleidehond

Blindengeleidehonden zijn zo nuttig en nodig dat deze honden worden geëerd op de internationale dag voor de blindengeleidehond. Deze vindt ieder jaar plaats eind april.

Niet twijfelen, doen!

Verklein de afvalberg en doe iets nuttig voor je medemens: verzamel dopjes! En denk niet "pff, wat kan mijn kleine bijdrage nu uithalen". Vele kleintjes maken één groot!

Meer weten?

Lees verder op http://kimbols.be/artikels/geleidehond-dieren-artikels/alle-artikels-rond-dopjesactie-tvv-blindengeleidehonden-in-nederland.html. Een nuttige website met interessante informatie en tal van adressen.
Op http://www.geleidehond.nl/nieuws/2014/dopjesactie vind je eveneens heel interessante informatie, ditmaal meer op Nederland gericht.
Gerelateerde artikelen
Brillen, dopjes, mobieltjes, ... inzamelen voor blindenBrillen, dopjes, mobieltjes, ... inzamelen voor blindenStichtingen en organisaties rond blinden en slechtzienden trachten zich te handhaven in de hedendaagse maatschappij waar…
Dopjes & Belgisch Centrum voor Geleidehonden: succesformuleDopjes & Belgisch Centrum voor Geleidehonden: succesformuleWaarschijnlijk hebben velen reeds gehoord van of gelezen over de dopjesactie ten voordele van blindengeleidehonden. In B…
Opleiding van blindengeleidehondEen blindengeleidehond onderscheidt zich op het oog niet van een andere hond tenzij hij in functie is en dan een tuig dr…
Help! Mijn puppy bijt!Help! Mijn puppy bijt!Een bijtende puppy kan een zeer irritant probleem zijn. Vaak stopt het bijten na een tijdje vanzelf. Bij anderen soms he…
Bronnen en referenties
  • Brochure Horta
  • www.bcg.be
  • www.adopteereenpup.nl
  • www.stichtingbultersmekke.nl
  • http://www.geleidehond.nl/nieuws/2014/dopjesactie
  • http://www.geleidehond.nl/doppen

Reageer op het artikel "Dopjesactie voor blindengeleidehonden"

Reacties

De Meester Marnick, 05-09-2017 14:49 #172
Ik sta hier met twee zakken dopjes.
Mijn vraag is nu waar kan ik ze brengen of eventueel afhalen de dopjes. Reactie infoteur, 05-09-2017
Hallo,

Eventjes kijken naar de vele adressen die in het artikel vermeld staan of naar de betreffende sites surfen. Er is vast wel een afleverpunt bij u in de buurt.

Succes!

Anna Groot, 26-04-2017 17:15 #171
Waar is een adres waar ik de doppen kan inleveren in de omgeving Hoorn N-H? Ik spaar ze bij mij in het dorp. Graag hoor ik het.

groetjes Anna

Sciot André, 13-04-2017 08:34 #170
Op welk adres kan ik die dopjes inleveren in tongeren?

Anna Groot, 27-03-2017 11:09 #169
Ik woon omgeving Hoorn N-H waar kan ik ze inleveren?

Frits Rosbag, 17-03-2017 11:54 #168
Waar kan ik in Delft mijn plastic doppen inleveren? Reactie infoteur, 22-03-2017
Hallo,

Adressen kan u vinden via de sites vermeld in het artikel.

Mvg,

Mapa

Gerda Stolp, 08-02-2017 23:08 #167
Ik spaar al heel lang doppen maar kan ze niet meer inleveren waar in beverwijk of omgeving kan ik ze nog wel inleveren? Reactie infoteur, 22-03-2017
Hallo,

Adressen voor specifieke plaatsen kan u vinden via de sites vermeld in het artikel.

Mvg,

Mapa

Oosterman, 23-01-2017 20:07 #166
Waar in Delft kan ik mijn plastic dopjes inleveren? Reactie infoteur, 22-03-2017
Hallo,

Mvg,

Mapa

H,heino, 27-10-2016 23:08 #165
Waar kan ik in Groningen mijn dopjes inleveren? Reactie infoteur, 28-10-2016
Hallo,

Even contact opnemen met de adressen die in het artikel staan. Zij kunnen u verder helpen.

Met vriendelijke groet,

Mapa

Bregtje, 16-02-2016 14:32 #164
Graag zou ik weten welk getal er in het driehoekje in de dop of deksel moet staan om mee te kunnen geven voor recycling. Ik kom er anders in om. Reactie infoteur, 24-02-2016
Hallo,

Het nummer in het dopje is niet zo belangrijk. Makkelijk gezegd: de dopjes van dingen die je kan eten en drinken tellen (frisdrank, choco, honing, etc.). Dopjes van niet eetbare dingen zijn niet goed (shampoo, motorolie, etc).

Succes!

Michiel Boelens, 05-11-2015 21:44 #163
Beste

ik wil graag meedoen en heb al heel wat dopjes ingezameld maar ik weet niet waar ik ze kan binnenbrengen in aalst. weet u een plaats in aalst waar ik de dopjes kan afgeven?

alvast dank Reactie infoteur, 12-11-2015
Beste,

In het artikel staan een aantal links. Als u die open klikt, vindt u adressen dicht bij uw woonplaats.

Succes met het verzamelen en inleveren!

Mapa

Kees Stfberg, 28-10-2015 14:47 #162
Dopjesactie: geldt dit ook voor doppen van bierflesjes (ijzer)?
vr gr Kees Stofberg Reactie infoteur, 28-10-2015
Beste,

Neen, het mogen alleen plastic dopjes zijn.

Met vriendelijke groet,

Mapa

Bep Mensink, 02-07-2015 09:11 #161
Hallo ik woon in Vijfhuizen Noord Holland waar kunnen we de dopjes inleveren? Bedankt Reactie infoteur, 02-07-2015
Even op de site gaan kijken van www.geleidehond.nl. Hier vindt u een kaart met inleveradressen.

Veel succes met het verzamelen van de dopjes!

Garda Hoeven, 28-06-2015 21:20 #160
Hierbij de vraag: waar kan ik de doppen inleveren? Ik woon in Hengelo (ov) heb laats bij de Jumbo gevraagd maar die keken mij erg verbaast aan terwijl er volgens mij in Goor wel verzameld wordt. Is er nog een adres iets dichter bij huis?

Ik hoor het graag
Groeten Garda Hoeven. Reactie infoteur, 30-06-2015
Hallo,

Even contact opnemen met de adressen die in het artikel vermeld staan. Zij kunnen u een adres dicht bij huis aan de hand doen.

Succes met het verzamelen!

Winkelcentrum Kranepoort Gouderak, 26-05-2015 10:02 #159
Wat moet je doen om een inzamelpunt te worden voor de doppen? Ons winkelcentrum is al begonnen, we krijgen ook al de doppen van de supermarkt in ons winkelcentrum.

Paul Warmenhoven (Kranepoort Gouderak) Reactie infoteur, 26-05-2015
Hallo,

Even contact opnemen met een van de organisaties waarvan de gegevens in het artikel staan.

Alvast bedankt en succes met de verdere actie!

Riona, 12-03-2015 13:58 #158
Beste,

Weet iemand van jullie naar welk recyclagebedrijf de dopjes gaan? Ik zou graag de naam willen weten van dat bedrijf. Dank je wel!

Met vriendelijke groet,
Riona Dietvorst Reactie infoteur, 12-03-2015
Hallo,

Indien niemand via deze weg reageert, kan u eventjes een mail naar de organisatie vermeld in het artikel sturen. Zij kunnen u zeker aan deze informatie helpen.

Met vriendelijke groeten,

Mapa

Danmar, 07-03-2015 20:50 #157
Beste mevrouw/ meneer,
k spaar plastiek dopjes voor de opleiding van de blindengeleidehonden, nu had ik een adres van iemand gekregen, maar daar kan het niet meer ingeleverd worden. zou u mij kunnen vertellen waar in purmerend zou ik het in kunnen leveren, of omgeving Purmerend?

Bij voorbaat dank,
Danmar Reactie infoteur, 08-03-2015
Hallo,

Even een mailtje naar de verenigingen vermeld in het artikel. Zij kunnen u aan een adres helpen dicht bij uw woonplaats.

Met vriendelijke groeten,

Mapa

Jb In den Haag, 25-02-2015 16:42 #156
Ik leverde altijd veel dopjes bij mijn lokale dierenwinkel maar kreeg ik laatst te horen dat deze actie is gestopt. Is dat waar? Ik heb ook veel zakken ingezameld van vrienden en wil ze graag aan een goede doel geven.

Bij voorbaat dank,
JB Reactie infoteur, 25-02-2015
Hallo,

Even een mailtje naar een van de organisaties vermeld in de tekst. Zij kunnen u zeker aan een inzamelpunt in uw buurt helpen.

Succes met de verdere inzamelactie!

Mapa

Bea Pieters, 24-02-2015 13:34 #155
Ik spaar al jaren plastiek dopjes voor de opleiding van de blindengeleidehonden. Ik leverde die dopjes af in Okegem, maar de dame aan wie ik de dopjes kon afleveren is daarmee gestopt. Weet u een adres in de buurt van Okegem (Ninove) waar ik eventueel die dopjes kan afleveren.

Bij voorbaat dank
Bea Pieters Reactie infoteur, 24-02-2015
Hallo,

Even een mailtje sturen naar de Belgische organisaties die in het artikel vermeld zijn. Zij kunnen u ongetwijfeld aan een nieuw inzameladres helpen.

Alvast hartelijk bedankt!

Mapa

Lieneke van Kuil, 10-02-2015 15:20 #154
Hoi mijn dochters zijn al een aantal jaar doppen aan het sparen voor deze geweldige actie. Op mijn werk hebben we ze altijd ingeleverd maar daar is het nu gestopt helaas. Mijn vraag is of ik ze niet ergens kan brengen ik woon in Nieuwegein bij Utrecht.
Vriendelijke groet de doppen spaarders Mirthe en Lotte. Reactie infoteur, 10-02-2015
Hallo,

Alvast bedankt voor het sparen van de dopjes.

In het artikel en in de reacties onderaan het artikel heel wat bruikbare tips om aan inleveradressen te komen.

Succes!

K. Nijland, 07-02-2015 23:31 #153
Hallo doppen spaarders jullie kunnen contact opnemen met Max Stein. Hij is coördinator van K.N.G.F. 020-4969333 voor blindengeleidehonden. hij kan voor in inleveradres bij jullie in de buurt zorgen. Succes en ga vooral door met sparen voor dit goede doel. Reactie infoteur, 08-02-2015
Hartelijk dank voor uw reactie! U hebt er veel mensen mee geholpen denk ik!

Mapa

P. Spiekman, 05-02-2015 12:24 #152
Hallo, ook ik zit met een inlever probleem, ik woon in maarssen bij utrecht.
mijn inlever adres is gestopt, ik heb veel mensen die de doppen voor mij sparen,
gisteren zijn de laatste zakken bij mij weg gehaald.
ik zou het zonde vinden als ik hier mee zou stoppen.

Mirjam, 17-01-2015 23:09 #151
Graag zou ik willen weten of de witte dopjes van de melkpakken en de gekleurde dopjes van de sappakken er ook bij mogen. Dopjes van flesjes heb ik niet omdat ik mijn flesjes meestal hergebruik, uiteindelijk wordt dat dopje wel bewaart voor het goede doel. Weet iemand een inzamel adres in de buurt van Zevenbergen (N-br). Reactie infoteur, 18-01-2015
Hallo,

Ja deze doppen mogen er ook bij als het echte draaidoppen zijn. Klepjes mogen niet.

Voor een inzameladres kan u scrollen en kijken in de lijst van adressen die onderaan het artikel in de reacties te vinden zijn. Misschien zit er al eentje bij u in de buurt tussen. Ook onder het kopje "Meer weten" vindt u twee interessante links waar u terecht kan voor adressen bij u in de buurt.

Alvast bedankt en succes met de dopjes!

Grieta Vosselman, 21-12-2014 13:42 #150
Mijn zoon spaarde mee voor een blindengeleidehond. Nu die actie klaar is, sparen alle betrokken mensen verder en staat er inmiddels heel wat in mijn garage. Is er iemand die ik daar een plezier mee kan doen? Ik woon in Stadskanaal, Groningen.

Ryan, 11-12-2014 19:52 #149
Heb alles doorzocht, maar kan in regio apeldoorn of ommen geen inzamelpunt voor doppenactie vinden. graag hulp voor die verzamelpunten. g r ryan

Jettie Ouwerkerk, 23-11-2014 18:33 #148
Graag zou ik een adres willen krijgen waar ik de tot nu toe gespaarde dopjes heen kan sturen. Reactie infoteur, 24-11-2014
Hallo,

In het artikel vindt u twee links waar u adressen kan bekomen, een voor België en een voor Nederland.

Succes!

Mirjam, 10-11-2014 09:47 #147
Mijn dochter gaat over 3 weken een spreekbeurt houden over blindengeleidehonden, en in de klas een aanzet geven om dopjes te sparen. Heeft dit nut, waar kunnen de dopjes ingezameld worden? Woonplaats: IJsselmuiden, bij Zwolle. Reactie infoteur, 10-11-2014
Hallo,

Super!

Voor adressen kan u even kijken bij de mensen die zich al hebben opgegeven in de reacties onderaan het artikel. Misschien vindt u wel een adres in uw buurt. Anders kan u zelf ook verzamelpunt worden. Probleem blijft daarna nog altijd om de dopjes naar België te krijgen…

Als er nog mensen zijn die inzamelpunt zijn of willen worden of die ingezamelde dopjes mee naar België kunnen nemen: reacties nog steeds welkom!

Alvast succes met de spreekbeurt!

Mapa

Ron Nikkessen, 06-11-2014 11:46 #146
Het inzamelen van de doppen blijkt dus een groot succes te zijn. Getuige de vele onderstaande reacties is het echter veel meer de vraag waar de dopjes zouden moeten worden ingeleverd. Het zou dus goed zijn om bijvoorbeeld bij alle (geselecteerde) supermarkten deze actie kenbaar te maken en daar inzamelcontainers te plaatsen zodat deze actie echt goed van de grond komt. Heeft er iemand een idee of ingang…? Reactie infoteur, 06-11-2014
Helemaal met u eens. In Frankrijk is dit het geval, in België doen een aantal grote winkelketens mee. Nu Nederland nog…

Linda Spruit, 23-10-2014 21:00 #145
Dag, heb 4 zakken dopjes verzameld, weet iemand 'n adres omgeving Utrecht.?
Alvast bedankt

J. K. Helder, 23-10-2014 10:54 #144
Ik woon in Den Helder en spaar plastic doppen. ik kon ze voorheen bij diverse verenigingen inleveren, maar dat is niet meer. Moet ik doorgaan met sparen en waar kan ik ze inleveren? M.vr. gr.

Ben, 21-10-2014 23:27 #143
Hallo, ik woon in Raalte (Ov) waar kan ik de doppen inleveren?

Mvg,

Mariek Haveman, 21-10-2014 20:35 #142
Bij wel/niet geschikt staat niet de plastic doppen van pakken sap en pakken melk? Of de plastic doppen van pakken vla en yoghurt.
Mvg,
Mariek Haveman Reactie infoteur, 23-10-2014
Hallo,

Draaidopjes mogen er wel in. Wat er niet in mag zijn de plastic klepjes die je op pakken vindt. Wanneer je die van een pak aftrekt, blijft er altijd nog wat papier of karton achter op het plastic. Daardoor kan men de klepjes niet naar behoren recycleren.

Mvg,

Mapa

Jose, 03-10-2014 13:15 #141
Om mee te doen aan uw actie wil ik graag de volgende opmerking en vraag stellen over het materiaal van de doppen. Gaarne uw omschrijving van de gewenste doppen iets nauwkeuriger maken omdat de kreet welke dopjes wel en niet te onduidelijk is.
Op veel kunstof wordt de samenstelling weergegeven dmv letters: hdpe, PP, Pvc, Pet etc.
Ik kan me voorstellen dat u geen pvc materiaal wilt hebben omdat dit de massa onbruikbaar maakt voor hergebruik. Doppen met productresten zijn daarom onbruikbaar voor hergebruik. Wilt u me aangeven welke kunststoffen met code onbruikbaar zijn voor hergebruik? Reactie infoteur, 04-10-2014
Hallo,

Klopt ja. Doppen met productresten zijn inderdaad niet herbruikbaar.

Om juist te weten welke doppen wel of niet mogen, kunt u best eens contact opnemen met de vereniging die de doppen verwerkt. De gegevens vindt u in het artikel. Zij kunnen u exact laten weten welke doppen in aanmerking komen.

Mvg,

Mapa

Marcel, 29-09-2014 13:37 #140
Laat even weten waar jullie zitten met het inzamelpunt en wanneer jullie starten! Kunnen wij onze dopjes ook bij jullie afgeven.

Ilona Maessen, 28-09-2014 09:29 #139
Beste LS,

Wij willen graag een verzamelpunt starten in Heerlen, Zuid-Limburg, Nederland.
Hoe kunnen we dat het beste aanpakken.
We hebben voldoende ruimte om de doppen op te slaan, maar hoe dan verder?
Waar kunnen we informatie krijgen en zijn er zaken waar we vooraf aan moeten denken?

Met vriendelijke groet,
Ilona Maessen Reactie infoteur, 28-09-2014
Hallo,

Tof dat u zich voor de doppen wilt inzetten.

Het beste kan u eens contact opnemen met de Belgische vereniging om te weten hoe u het beste te werk gaat.

Succes met het ophalen en het verzamelen!

Mapa

Dick Lindner, 24-09-2014 19:05 #138
Weet iemand een inzamelings-adres in omgeving van Hilversum voor de plastic doppen?

Mathieu, 22-09-2014 15:00 #137
Hallo ik woon in landgraaf, limburg zuid 6374 postcode,
is er een punt bij ons in de buurt waar ik dopjes kan bezorgen

gr mathieu

Angelique, 02-09-2014 20:42 #136
Is er een Inlever adres te Amsterdam?

vriendelijke groet Angelique Reactie infoteur, 03-09-2014
Inleveradressen voor Nederland nog steeds meer dan welkom!

Alvast bedankt!

Anneke, 30-08-2014 15:00 #135
Waar kunnen wij in Veenendaal de dopjes inleveren? we hebben inmiddels 6 vuilniszakken vol.

Bas, 17-08-2014 21:33 #134
Beste mensen,

waar kan ik de doppen in Zutphen inleveren?

vriendelijk dank

Hilde, 13-08-2014 15:52 #133
Heeft iemand een inzameladres in of rond Bedum?

Linda Voortman, 08-08-2014 16:03 #132
Ik las het op facebook toevallig en ik wil graag meedoen met het vezamelen van de dopjes ik mijn vriendin dochter collega, s iedereen heb ik bereid kunnen vinden om mee te doen aan deze actie ik zet overal bakjes neer of ze kunnen ze bij mij thuis afleveren waar kan ik in drenthe de dopjes inleveren ik heb ze al een keer eerder verzameld toen voor een meisje van 3.5 jaar zou er een rolstoel van krijgen helaas heeft ze het niet gered vandaar dat ik nu weer mee doe maar dan voor de st hulphonden ik vind het een heel goed doel en probeer nog meer mensen uit de buurt mee te laten sparen. Ga zo door met jullie werk Toppie

met vriendelijke groetjes L voortman

Els, 17-07-2014 00:18 #131
Zijn de paarse en witte doppen van de nutridrink ook goed? Graag spoedig een antwoord.
Gr Els

Corrie, 15-07-2014 20:56 #130
Ik ben, en met mij heel veel vrienden en kennissen aan het sparen en ik woon in Dronten, provincie Flevoland, wie kan mij vertellen waar ik in mijn buurt de doppen heen kan brengen? Reactie infoteur, 26-07-2014
Graag adressen in de buurt. Alvast bedankt!

Mapa

Lon, 13-07-2014 19:18 #129
Nooit geweten dat zoiets bestond, totdat ik gisteren mijn frisdrank flessen ging inleveren. Een man die voor mij stond ging al de doppen eraf halen. Ik ben een Aagie en vroeg hem waarom hij dit deed. Hij heeft mij verteld over jullie programma. Maar zoals ik ben eerst ff gaan google. En Jipp gelezen maar nu weet ik nog steeds niet waar de doppen ingeleverd kunnen worden? Woon nabij Leiden en omstreken. Dus graag een antwoordt waar in te leveren? Reactie infoteur, 13-07-2014
Heeft iemand een adres in de buurt van Leiden?

Alvast bedankt!

Mary-Jane, 09-07-2014 14:08 #128
Wij zijn een basisschool KISVELD in Neede (Berkelland). Wij willen graag een verzamelpunt zijn om dopjes te sparen en willen proberen om het hele dorp erbij te betrekken. Zodat we kunnen helpen. Wil graag mee informatie over willen hebben over hoe het in werking gaat. Reactie infoteur, 13-07-2014
Hallo,

Graag verwijs ik naar de Belgische en Nederlandse sites vermeld in het artikel. Zij kunnen u meer informatie geven en zeggen hoe u het het beste kan aanpakken.

Succes!

Mariette Tap, 01-07-2014 18:35 #127
Ik ben samen met collega's doppen aan het sparen voor een buurvrouw, alleen heeft zij geen inzamelpunt meer. Ik wil nu samen met een vriendin toch verder gaan sparen.
Wij wonen in Nieuwegein, graag hoor ik van jullie waar wij de doppen in kunnen leveren

groetjes Mariette Tap

Dieny, 26-06-2014 20:45 #126
In Den Helder bij de basisschool Eben Haezer kun je ook de dopjes inleveren… Reactie infoteur, 27-06-2014
Bedankt voor de reactie en het adres!

Mvg,

Mapa

Tine, 23-06-2014 12:59 #125
Hallo Diny. Op omroep Zeeland was pas een meneer uit Zeeuws Vlaanderen die dopjes verzamelde. Naam en adres kan je vast wel achterhalen via Omroep Zeeland. Reactie infoteur, 23-06-2014
Dank je wel voor de snelle en effectieve reactie!

Diny, 23-06-2014 12:12 #124
Ik heb er ook al gespaard maar waar kan ik ze afgeven, ik woon in Zeeuws Vlaanderen, misschien in Terneuzen of in de buurt daarvan, kan ik misschien een adres krijgen, ik ga het nog proberen in Sluiskil dat zou ideaal zijn. Ik ga gewoon door met sparen. Reactie infoteur, 23-06-2014
Super!

Aan alle mensen die nog adressen hebben: aarzel niet om ze hier op te geven.

Hartelijk dank!

Anja, 21-06-2014 12:02 #123
Ik heb doppen, waar is in kan Gelderland een inzamelpunt?

Corrie Brouwer, 19-06-2014 09:01 #122
Heb +- 20 zakken doppen er was een hr Smit in Emmeloord die ze inzamelde. Maar die is gestopt, weten jullie nog iemand voor mij? Ik wil ze namelijk vlug kwijt.
groetjes Corrie Smeden 40 Emmeloord.

Danielle, 18-06-2014 16:06 #121
Hallo allemaal,

Ik wil eveneens doppen gaan verzamelen al woon ik niet bepaald dicht bij enkele van de plekken waar mensen inzamelen. Weet iemand misschien een plek waar iemand inzamelt in de omgeving van Noord Holland - Haarlemmermeer?
Helaas beschik ik niet over een auto maar kan ik vast wel iemand vragen om de dopjes in die omgeving af te leveren.

Alvast bedankt,
Danielle

Gerben van Snits, 17-06-2014 12:59 #120
Geachte dames, heren,

Ik heb grote hoeveelheden doppen en ontvang graag tips hoe ik deze kan drogen.
Wassen kan in bad of de wasmachine, maar hoe krijg ik de doppen ooit weer droog?

Alvast bedankt,
Gerben Reactie infoteur, 17-06-2014
Hallo,

Een paar tips: laten drogen in de zon, met een haardroger over gaan, op een handdoek leggen en geregeld draaien (handdoek vastnemen bij de vier hoeken en even mee schudden, terug open leggen), eventueel in een speciale zak in de droogkast.

Hopelijk helpt dit.

Met vriendelijke groeten,

Mapa

Veltmuisje, 13-06-2014 22:48 #119
In het golfslagbad Aquarena te Emmen, Drenthe, heeft een verzamelpunt. Ik breng ze daar trouw heen. Reactie infoteur, 14-06-2014
Dank voor de tip!

Erna, 04-06-2014 16:21 #118
Hebben jullie het adres van de creative winkel in Ede voor mij. Ik heb heel veel doppen staan. Reactie infoteur, 05-06-2014
Hallo,

Het juiste adres staat inderdaad niet bij de reactie. Zijn er zo veel creatieve winkels in Ede?

Kan de persoon van de creatieve winkel misschien even het juiste adres opgeven via deze site? Alvast bedankt!

Mapa

Els Leijnse, 19-05-2014 11:54 #117
Samen met de collega"s spaar ik de dopjes. Maar wij wonen rondom Utrecht.Waar kunnen wij ze inleveren? met vriendelijke groet. Reactie infoteur, 19-05-2014
Hallo,

Spijtig genoeg heb ikzelf geen adressen in Nederland.

Kijk alvast eens even rond bij de vorige antwoorden, misschien vindt u wel een adres in uw buurt. Zit er niets tussen, dan zullen we moeten wachten tot een goede ziel zijn of haar adres opgeeft…

Met vriendelijke groet,

Mapa

Marlies, 15-05-2014 21:25 #116
Waar kan ik mijn dopjes kwijt? Een tijd geleden kwamen er 2 kinderen aan de deur met de vraag of ik dopjes had. Ik ben ze toen gaan sparen, afgesproken dat de kinderen ze bij mij op zouden halen, maar nooit meer gezien. Welke school in Noordwijk aan Zee zamelt deze dopjes in?

Lydia van Dijk, 15-05-2014 13:35 #115
Ik las dat er iemand uit Rhenen de dopjes ergens in wil leveren.
Op het spreekuurcentrum van Ziekenhuis Gelderse Vallei te Veenendaal verzamelen wij ze ook, misschien een idee om ze daar in te leveren. Reactie infoteur, 15-05-2014
Hartelijk dank voor de nuttige tip!

Mvg,

Mapa

Daphne, 13-05-2014 13:41 #114
Basisschool de Poort in Bleiswijk (ligt tegen Rotterdam) is tijdelijk inzamelpunt Reactie infoteur, 13-05-2014
Hartelijk bedankt voor de reactie!

Mapa

Tineke, 07-05-2014 15:19 #113
Melkflessen dopjes staan er wel bij, maar geen MELKPAKKEN dopjes, mogen die ook? Reactie infoteur, 08-05-2014
Hallo,

Neen, het zijn alleen de doppen van flessen, niet van pakken.

Mvg,

Mapa

Gini, 06-05-2014 14:36 #112
Is er ook een verzamelpunt in de Achterhoek?

Amina, 30-04-2014 12:44 #111
Wil graag weten waar kan ik de dopjes inleveren in utrecht?
mvg
amina

Wim Daams, 29-04-2014 10:18 #110
Hebben jullie ook een verzamel punt in Friesland omgeving Wolvega?

Jannie, 09-04-2014 10:40 #109
Wil graag even weten waar we ze in Friesland in kunnen leveren.

Marianne, 08-04-2014 20:23 #108
DROP JE DOPJE,
in Noordwijkerhout Zuid-Holland,
Kievietshorn 27 2211IK Noordwijkerhout
helma.pascaud@xs4all.nl Reactie infoteur, 19-04-2014
Hartelijk dank voor het adres!

Nellie Grinwis, 06-04-2014 21:27 #107
Mogen dopjes van pakken melk en sap ook? Reactie infoteur, 19-04-2014
Hallo,

In het artikel staat exact wat mag en niet mag. Ook op de site staan uitgebreide tips.

Mvg,

Mapa

Harmke, 02-04-2014 11:40 #106
Wij wonen in Nunspeet en ik heb heel veel plastic doppen staan. Het inzamelpunt waar wij ze naartoe brachten is er mee gestopt. Weet iemand in de buurt van Nunspeet een inzamelpunt?

Alvast bedankt,
Harmke. Reactie infoteur, 02-04-2014
Zoals u kan zien, zijn adressen nog steeds welkom!

Alvast bedankt!

Mapa

Duco Iepema, 31-03-2014 15:33 #105
Reactie op bericht #82 van Mevr J. A. Maarse, 16-10-2013 22:46

Ik heb vanochtend een brief binnen gekregen, betreft deze wel bekende doppenactie.
Met inleveradres in Buitenpost, Friesland.

De Wiek 60
9285VZ
Friesland

Manon, 31-03-2014 14:05 #104
In Borne (ov) is ook een inleverpunt.

Wim Daams, 14-03-2014 07:43 #103
Is er ook een inleverpunt in Friesland, omgeving Wolvega?

Lorraine, 12-03-2014 18:40 #102
Doppen kunnen ook in 's-Gravenzande ingeleverd worden bij verpleegtehuis 'De Kreek' en in Naaldwijk bij basisschool 'de Ouverture' (deze laatste is tijdelijk, ongeveer 2 maanden) Dit zijn plaatsen in Nederland in het Westland. Reactie infoteur, 13-03-2014
Hartelijk dank voor deze reactie!

Dini Tuinstra, 26-02-2014 11:04 #101
Er was een vraag of de honden ook voor Nederland worden opgeleid. Er is een organisatie genaamd" bultersmekke". Deze organisatie zit in Nederland en verzamelen ook dopjes voor allerlei hulphonden.

Rollie, 21-02-2014 07:58 #100
Weet er iemand een inzamelpunt in de regio Maastricht? Ik zou heel graag meehelpen aan deze geweldige actie.

Doortje, 20-02-2014 20:53 #99
Zijn er meer inzamel punten zo ja waar? Reactie infoteur, 21-02-2014
Als iemand nog inzamelpunten kent in Nederland, aarzel niet ze hier op te geven!

Alvast bedankt voor uw hulp.

Corbert, 13-02-2014 18:53 #98
Al jaren sparen wij doppen, maar deze persoon waar wij ze inleveren, gaat trouwen en stopt ermee. wij wonen in rhenen 3911 nl. is er in de buurt een adres waar wij ze kunnen brengen?
groetjes corbert

Wereldwinkel Goirle, 13-02-2014 12:29 #97
Met ingang van heden fungeert de Wereldwinkel in Goirle (Tilburgseweg 74) als inzamelpunt voor dopjes! Reactie infoteur, 13-02-2014
Super bedankt voor de reactie en de tip!

Mapa

H. de Droog, 11-02-2014 09:57 #96
Mogen de doppen van de pindakaaspotten? Reactie infoteur, 11-02-2014
Hallo,

Neen, net als de doppen van de potten choco zijn ook de doppen van de pindakaaspotten niet geschikt.

Spijtig maar helaas pindakaas ;-)

Veel succes met het inzamelen van andere dopjes!

Mapa

Naam M. vd Wielen, 22-01-2014 09:30 #95
Is er een verzamelpunt in Nederland voor de plastic doppen?
groetjes marielouise Reactie infoteur, 22-01-2014
Hallo,

Officiële verzamelpunten zijn er niet.

Er zijn wel heel wat mensen in Nederland die privé de dopjes inzamelen en dan naar België brengen. Lees even de reacties hieronder door en misschien vindt u wel een adres bij u in de buurt.

Succes met het verzamelen!

'n Harks, 15-01-2014 16:50 #94
Ik vind het een geweldige actie, ik heb zelf ontelbare vuilniszakken weggebracht, naar ons verzamelpunt in Veldhoven!
Ik kijk alles na voor het de deur uitgaat, je komt bij de dopjes alles tegen: Balpennen Pl: wasknijpers. Enz enz.
Wat mijn vraag is: gaan de honden alleen naar Belgié? Of ook naar Nederland! Ik ken nl bij mij in de buurt een man die nagenoeg
Blind is, wat zou het geweldig zijn als we die stumper kunnen helpen!
Hier zou ik heel graag antwoord ophebben, verder hoe ook ik spaar heel falentiek door hoor. Succes. Groetjes N Harks Reactie infoteur, 15-01-2014
Hallo,

Tof dat u zo hard spaart!

Ik denk dat de honden alleen voor België bestemd zijn. Voor alle zekerheid kan u best eens contact opnemen met het centrum hier in België. U vindt de gegevens in het artikel. Werken zij niet voor Nederland, dan kunnen zij u misschien aan een adres helpen waar u in Nederland terecht kan.

Succes en bedankt voor het sparen!

Mapa

Annelies, 26-12-2013 12:58 #93
Ik hoorde gisteren pas van deze mogelijkheid; kon het eerst niet geloven want in het verleden waren er wel meer van dergelijke acties, b.v. met capsules van melkflessen, DE- punten, gebruikte postzegels etc. maar dat bleek dan niet te kloppen.
Nu heb ik het hier zelf gelezen dus ga ik ook sparen en zal dit idee opperen bij onze plaatselijke basisschool. Het is zo'n kleine moeite en of het nu voor Belgische of Nederlandse geleidehonden is of voor KiKa: het goede doel is het belangrijkste!
Veel succes met de actie!

Petra, 23-12-2013 12:52 #92
We vinden het een goede actie.Op scholen, werk en familie zijn mee aan het sparen.
Nu mijn vraag wij hebben 5 vuilniszakken vol doppen en wonen in Lelystad in Flevoland in Nederland.Waar is het dichtsbijzijnde adres voor ons. Ik weet dat er een punt is in Nunspeet in de provincie Gelderland maar ik weet niet adres. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Succes met jullie actie groet Petra

Jeromusic Prod, 22-12-2013 08:00 #91
Weet iemand een inzamelpunt of adres
omgeving Rotterdam.

Groet.

Bert, 13-12-2013 12:10 #90
Weet iemand een inzamelpunt in ede?

Gerda, 04-12-2013 22:16 #89
Ik wil graag helpen met sparen van doppen maar ik weet niet waar ik ze kan in leveren ik woon in Oosterwolde in Friesland wie kan mij helpen? Reactie infoteur, 05-12-2013
Neem zeker eens de reacties onder het artikel door. Hier staan al veel nuttige tips in in verband met adressen in Nederland.

Mvg,

Mapa

Verzamelaar, 26-11-2013 12:49 #88
Sorry. Adressen zijn te vinden via onderstaande link (zijn ook in Zuid-Holland en Brabant)
http://www.doppenvoorkika.nl/Home/Contact Reactie infoteur, 26-11-2013
Super! Hartelijk dank voor deze waardevolle tip!

Mvg,

Mapa

Verzamelaar, 25-11-2013 13:05 #87
Hallo,

Ik weet dat het tegenstrijdig is met de aktie voor de geleidehonden maar… door het wegvallen van m'n verzameladres zit ik nu met een heleboel doppen. Via via heb ik een adres gekregen van Kika. Door Kika worden nu ook doppen verzameld. Hier is een adres van in Zeeland. Misschien kunnen verzamelaars hier iets mee. Reactie infoteur, 25-11-2013
Hallo,

Hartelijk dank voor de reactie, maar u bent het adres er vergeten bij te zetten.

Kan u nog even een reactie posten met het adres in aub?

Alvast bedankt!

Mapa

M. E. Scheppink, 11-11-2013 11:27 #86
Mijn vraag is: als de doppen naar België gaan, worden dan van die opbrengst ook Nederlandse honden opgeleid? Graag zou ik mijn vele doppen in Nederland kwijt kunnen. Hebt u een antwoord en oplossing? Reactie infoteur, 11-11-2013
Hallo,

Neen, ik denk dat het is om honden in België en voor België op te leiden.

Met uw vragen kan u best eens contact opnemen met het Belgisch Centrum voor Blindegeleidehonden, waarvan u de gegevens in het artikel terugvindt. Zij kunnen u waarschijnlijk zeggen hoe het in Nederland in zijn werk gaat. Ik heb al eens op internet gezocht, maar niet echt iets gevonden. Zij zullen u beslist wegwijs kunnen maken voor Nederland.

Mvg,

Mapa

Monique, 07-11-2013 11:55 #85
Weet iemand een adres in Utrecht? Mijn contactpersoon hier stopt er ook mee, maar ik heb zelf nog een aardige voorraad doppen liggen, omdat mijn hele familie meespaart…

Spiekman P., 22-10-2013 14:04 #84
IK SPAAR AL EVEN DE DOPPEN VOOR DE HONDEN, MIJN AFLEVERINGS ADRES GAF WAT PROBLEMEN, IK BEN GOED VOOE EEN A.H ZAK PER WEEK.
IEDEREEN SPAART, EN BRENGT HET BIJ MIJ.
NU WIL IK WEL BLIJVEN DOOR SPAREN MAAR WAAR MOET HET NU NAAR TOE?
IK WOON IN MAARSSEN, VLAK NAAST UTRECHT.
LAAT MIJ EVEN WETEN WAAR HET NAAR TOE MOET.
GR… PIET.

A. Mulder, 17-10-2013 15:59 #83
Waarom Krijg ik geen antwoord op mijn vraag van
een adres in Ede. Reactie infoteur, 17-10-2013
Ikzelf heb geen adressen.

In België zijn er verzamelpunten, in Nederland niet. We zijn dus afhankelijk van de goede wil van een aantal mensen die als verzamelpunt willen fungeren en de dopjes ook nog in België kunnen krijgen.

Als u naar beneden scrollt bij de reacties zal u zien dat er iemand uit Ede zich kandidaat heeft gesteld. Neem dus even contact op met deze persoon (creatieve winkel in Ede).

Check regelmatig dit artikel, want geregeld zijn er goede zielen die zichzelf opgeven als verzamelpunt. Waarvoor dank!

Mevr J. A. Maarse, 16-10-2013 22:46 #82
Een beetje ten einde raad mail ik U, ik heb twee GROTE zakken vol met doppen. Maar nadat iemand in de Knipe Friesland gestopt is met inzamelen weet ik niet waar ik de doppen kan inleveren. Ik zelf woon in Oosterwolde Fr. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om de doppen weg te gooien omdat ik weet dat er zulke goede dingen mee gedaan worden. Maar ze staan al maanden bij mij in de gang. Mijn vraag is nu weet U een inzamel plaats bij mij in de buurt om daar de doppen in te leveren. Hoop spoedig een berichtje van U te ontvangen,
bij voorbaat dank,
met vriendelijke groeten, mevr. J. Maarse. Reactie infoteur, 17-10-2013
Mensen, als jullie deze personen aan een adres kunnen helpen, aarzel niet!

Alvast bedankt!

A. Mulder, 16-10-2013 15:12 #81
Waar kan ik het adres van de verzamel plaats in Ede krijgen of een adres omgeving Ermelo.
Het gaat om 50 zakken met dopjes.

A Mulder

Astrid Rodermans, 09-10-2013 20:55 #80
Tot wanneer is de dopjesactie? Reactie infoteur, 10-10-2013
Zonder einde… er is altijd nood aan blindegeleidehonden.

Mvg,

Mapa

Jeltsje, 03-10-2013 13:53 #79
Hallo
Ik heb een zak vol met doppen, maar waar kan ik ze in leveren In Friesland. Ik hoor het graag, want vind het zonder om weg te gooien.
Vr Groeten

Corina Erades, 02-10-2013 09:24 #78
De vraag is waar er een verzamelpunt of adres is bij mij in de buurt, omgeving Koewacht, Hulst of Terneuzen.

Mirjam, 01-10-2013 16:05 #77
Graag zou ik nog willen weten wat er van dat "afval", dus van die dopjes, gemaakt wordt.

mvg Mirjam
Foto's of dergelijke beschikbaar?
Wij promoten dit nl op onze openasieldag a.s. zondag. maar weten dit niet… Reactie infoteur, 08-10-2013
Hallo,

De dopjes worden verkocht aan een recyclagebedrijf die er duurzame palletten van maakt.

Mvg,

Mapa

Marga, 26-09-2013 00:18 #76
Ik ben op zoek naar een inleverpunt in de buurt van Hoogezand, Slochteren of Groningen. Wie weet er iemand?
Verder vroeg mijn collega of de stichting geleidehonden ook voorlichting op scholen geeft? Reactie infoteur, 27-09-2013
Hallo,

Voor de eerste vraag zijn we aangewezen op de goedheid en de bereidwilligheid van andere lezers. Dus mensen…

Voor de tweede vraag moet ik u doorverwijzen naar het Belgisch centrum voor geleidehonden www.bcg.be. Ik weet niet in hoeverre zij voorlichting geven in Belgische scholen en ik weet al helemaal niet of zij zich naar Nederland verplaatsen. Maar u kan het hen altijd vragen.

Succes en bedankt voor de interesse!

Mapa

Caitlin, 24-09-2013 10:39 #75
Hallo,

Ik zou graag een verzamelpunt in de omgeving Nijmegen hebben.
Weet iemand een adres?

Groetjes Caitlin

Lucas, 24-09-2013 00:00 #74
L.s.

Graag een antwoord op de opmerking wat niet en dan met name de dubbele dop.
Wat bedoelt u daarmee? Kan nergens vinden wat dat is.
Graag een antwoord daarop.
Mvg Lucas. Reactie infoteur, 24-09-2013
Dubbele doppen zijn doppen van bijvoorbeeld wasmiddelen.

Mvg,

Mapa

Ella, 18-09-2013 23:53 #73
Wij sparen al jaren dopjes maar onze contact persoon stopt ermee. Wie weet een inzameladres regio Rotterdam?

Corry Broersma, 18-09-2013 11:15 #72
Beste mensen,
voor Gelderland (Nederland) wil ik wel een inzamelpunt worden. We hebben een creative winkel in Ede, zijn daar 5 dagen per week geopend en dan altijd beschikbaar als inzamelpunt.
Graag jullie reactie.
Mvg,
Corry. Reactie infoteur, 05-06-2014
Super bedankt voor de reactie. Daar gaan weer heel wat mensen blij mee zijn!

05/06/14:

Kan u misschien even het juiste adres doorgeven? Er zijn mensen naar u op zoek.
Alvast bedankt!

Silvia B., 27-08-2013 19:15 #71
Heeft onderstaande Jose ook een mailadres of facebook pagina? Ik woon in Nijverdal en spaar vanuit mijn werk in Raalte en zijn op zoek naar een inleveradres. Ik weet niet of Jose zich nog steeds met de actie bezig houd? Graag hoor ik van jullie of Jose.

Jose, 10-05-2013 10:17 #52
Hallo ik word bij deze het nieuwe inbreng punt in Rijssen Overijssel. Als u in de buurt woont mag u de doppen bij mij langs brengen. Mijn adres is groenling 42. Als ik niet thuis ben mag u ze aan de deur hangen. Ik zal dan zorgen dat de dopjes in België komen.

Harry, 25-08-2013 18:56 #70
Vraag weten jullie misschien ook iemand in de buurt van slagharen dedemsvaart hardenberg
waar ik ze na toe kan brengen

mvg harry

Bart Klarenbeek, 07-08-2013 16:59 #69
Via de school van mijn kleindochter in Woerden werden de dopjes naar Montfoort gebracht. Dit inzamelpunt is er mee gestopt. Waar kan ik de dopjes, in de buurt van Woerden, nu inleveren? Reactie infoteur, 21-08-2013
Ik hoop voor jullie dat er snel een oplossing komt voor Nederland. Ik merk dat vele mensen bereid zijn te sparen, maar zonder inzamelpunt is dit natuurlijk niet erg interessant. Hopelijk wil de Belgische vereniging een extra inspanning doen voor hun goede doel.

Martin, 05-08-2013 15:10 #68
Ik heb dezelfde vraag als velen. Waar zitten de inzamelpunten in Nederland. Kan dit eventueel op de Belgische site meegenomen worden? Is er in Nederland geen centraal afhaalpunt te creëren zodat van daaruit één en ander naar België kan. Van mijn woonplaats uit is het minimaal zo'n 7 uur rijden v.v. Dat is niet echt interessant…

Rollie, 01-08-2013 15:33 #67
Graag zou ik willen weten of er in Zuid Limburg een inzamelpunt is voor de dopjes, in de regio Maastricht zou erg fijn zijn. Ik hoop dat iemand me hier antwoord op kan geven. Reactie infoteur, 01-08-2013
Mensen, aarzel niet om jullie verzamelpunt aan anderen kenbaar te maken! Het is voor een zeer goed doel!

Alvast bedankt!

Mapa

Hanzel, 25-07-2013 12:49 #66
Ik spaar bierdopjes voor een goed doel voor verzorgtehuizen in de omstreken van Asten, dus mensen spaar deze, en heb je een voorraad mail mij rijnders7@msn.com. Ik spaar nu ook voor deze plastic dopjes en mensen we kunnen veel doelen zo ondersteunen en wat kost het je beetje moeite.

Conny Antheunisse, 25-07-2013 10:26 #65
Hallo Allemaal

Zou graag in contact komen met mensen omgeving Rotterdam waar ik mijn gespaarde doppen naar toe kan brengen. Diegene waar ik ze eerst inleverde is er mee opgehouden. Zou zonde zijn als we moeten stoppen met sparen.

Groetjes
Conny

Agnes, 25-07-2013 09:29 #64
Graag kom ik in contact met mensen uit Leerdam, waar ik mijn verzameling dopjes naar toe zou kunnen brengen.
Groet,
Agnes

Joke van Aarst-Volkers, 23-07-2013 15:07 #63
Beste mensen, ik heb de hele antwoord site doorgekeken maar geen dopjesspaarders in de omgeving van Utrecht gevonden. Het noorden wel. Woerden had twee adressen, die zijn gestopt. Heel jammer, ik heb een kleine kring sparende mensen om me heen. Ga ik stoppen met sparen?
groet Joke

Michael, 19-07-2013 09:33 #62
Hallo

Doen jullie nog aan dopjes sparen? Ik heb anders nog 2,5 emmer met dopjes

ik hoor het.

Vr. Gr. Michael Reactie infoteur, 19-07-2013
Als je aangeeft in welke streek je ongeveer woont, kunnen er misschien mensen reageren.

Groetjes,

Mapa

Jeanet, 11-07-2013 00:41 #61
Waar kunnen wij onze zakken met doppen inleveren?
Wij wonen in postcode 7121 / 7131 / 7141

Wij vinden dit een geweldige actie. Iemand van ons werkt in een fabriek waar flessen en doppen worden geproduceerd. Doppen die op de grond vallen in de fabriek mogen niet meer gebruikt worden, maar zijn natuurlijk uitstekend voor deze spaaractie.

Graag een reactie met een adres.
Groet Jeanet Reactie infoteur, 12-07-2013
Super initiatief! Ik hoop dat er snel iemand reageert!

In België kan je altijd op de site van de vereniging naar het dichtstbijzijnde inzameladres zoeken!

Succes!

Olga Willems, 14-06-2013 14:49 #60
Beste mensen,

Ik woon vlak bij Arnhem en verzamel fanatiek dopjes in (ook als verzamelpunt). Voor het adres waar u de dopjes kunt inleveren kunt u contact met mij opnemen via olgawillemsva@gmail.com.

Met vriendelijke groet,
Olga Willems Reactie infoteur, 14-06-2013
Hartelijk dank voor de reactie, in naam van alle mensen bij u in de buurt die een inzamelpunt zoeken!

Annette, 11-06-2013 12:16 #59
Hallo,
Mogen de dopjes van melkpakken ook verzameld worden? Reactie infoteur, 11-06-2013
Ja, de afschroefbare dopjes wel. De klikbare dopjes niet.

Tine, 30-05-2013 17:06 #58
Hallo Nanda,

Wij wonen ook in Zeeland. Kunnen we iets combineren zodat de dopjes (via u) naar Drunen gaan?

Nanda, 22-05-2013 14:59 #57
Manuela uit Drunen, wij wonen in Zeeland maar komen met enige regelmaat in Drunen bij een vriendin. Mogen wij de dopjes die mijn dochter Febe spaart bij u afleveren? Op welk adres kan dit?

Groet Nanda

Febe, 22-05-2013 14:39 #56
Hey, we hebben heel veel dopjes, maar we wonen in Zeeland, waar kunnen we het het dichtstbij inleveren?
groet Febe

Tiny Schellingerhout, 17-05-2013 10:29 #55
Is er ook een verzamelpunt in Amstelveen? Ik heb een paar zakken met doppen.

T. Ploeg, 16-05-2013 13:13 #54
Is er ook een verzamelpunt in Friesland waar ik mijn dopjes kan inleveren?
dan hoor ik het graag.
met vr.groet, Tineke Ploeg
.

Mandy, 14-05-2013 09:29 #53
Is er ook een inzamelpunt in de omgeving van Hoofddorp?

Jose, 10-05-2013 10:17 #52

Groeten Jose Reactie infoteur, 10-05-2013
Bedankt voor deze waardevolle tip!

Manuela, 07-05-2013 21:15 #51
Hoi ik wil best een inzamelpunt zijn woon in brabant plaatsje drunen

L. Wannet, 29-04-2013 19:43 #50
Waar kan ik in Nijmegen (provincie Gelderland) de doppen brengen?

Anita, 23-04-2013 20:56 #49
De basisschool in het dorp Norg (drenthe) doet aan inzameling van dopjes. Het dorpje ligt op zo'n 25 km buiten Groningen. Tussen Roden en Assen. Reactie infoteur, 24-04-2013
Bedankt voor de tip!

Mapa

Ada Berkhout, 17-04-2013 09:22 #48
Ik heb gelezen over de dopjesactie voor blindegeleidehonden. Ik neem aan dat bedoeld wordt "de opleiding tot blindegeleidehond"? Verder over welke dopjes die in aanmerking komen: wij sparen alle dopjes van melkpakken, yoghurtpakken, frisdrankpakken etc. Op deze site wordt over flessen gesproken. Of is dit een beetje Belgische taal? Ik zou graag weten of de dopjes van pakken goed zijn voordat we er verder mee gaan. Wij zijn een grote groep wandelaars die in het maandblad een punt hebben gestart over wat men allemaal kan sparen/verzamelen in plaats van klakkeloos weggooien. Ik hoor graag nader van u. Ada Berkhout Reactie infoteur, 17-04-2013
Hallo,

Inderdaad, u mag natuurlijk ook de doppen van de melk- en yoghourtpakken bijhouden.

Succes met de actie!

Mapa

Morka, 15-04-2013 11:20 #47
Hallo
wij ook al een tijd bezig zijn met het inzamelen van de dopjes, en elke klant een brief mee krijgt, en zo doende de zakjes weer terug mee brengen, bij de volgende afspraak,
zijn wij dus uitgegroeid tot een verzamel punt, dus mensen griendstraat 16 nieuwendijk nb a 27 tussen Gorinchem en Breda Reactie infoteur, 15-04-2013
Tof initiatief! Zo simpel kan het dus zijn!

Bedankt voor de reactie!

Aldi Top, 03-04-2013 11:48 #46
Hoi,

Weet iemand een inzameladres/mail in een straal van ongeveer 50 km rondom Apeldoorn (Gelderland)?

Zijn er al officiele inzamelpunten in Nederland? Aan welke eisen moet een inzamelpunt voldoen.

Vriendelijke groet,
Aldi

Joke Ellens, 25-03-2013 16:11 #45
Ben op zoek naar een inzamelpunt in de stad Groningen of omgeving.¨Heb meerdere vuilniszakken vol en weet niet meer waarmee er naar toe. Voormalig inzamelpunt is gestopt.

B., 24-03-2013 23:17 #44
Verzamelpunt in Alblasserdam (ZH), schools Het Palet Reactie infoteur, 25-03-2013
Hartelijk dank voor het adres!

Marion van der Sluis, 24-03-2013 19:34 #43
Hallo,
Weet iemand of er een inzamelpunt in Groningen is?

Jose vd Belt, 22-03-2013 14:28 #42
Ik las een berichtje van fam pierik dat zij doppen in zamelden in de achterhoek
kan ik hun email gegevens krijgen dan kan ik de doppen wel bij hun brengen
ik woon ongeveer 50 kilometer bij hun vandaan
ik krijg van heel veel mensen doppen maar weet niet hoe ik ze in belgie moet krijgen Reactie infoteur, 22-03-2013
Hallo,

Mail-adressen kan ik natuurlijk niet doorspelen, maar uit de reactie kan ik afleiden dat de Fam. Pierik in Lichtervoorde woont en daar in het verzorgingstehuis actief is. Dus misschien kan u zo met hen in contact komen.

Succes!

Diana, 19-03-2013 13:22 #41
Help!
Het blijkt moeilijk om een adres in Friesland te vinden voor het inleveren van de doppen. De genoemde adressen in Leeuwarden doen het niet meer. Ook het adres in Akkrum is gestopt. Wie weet nog meer plaatsen om in te leveren? Heb iets gelezen over Workum. Maar waar in Workum? Wij hebben namelijk op ons werk dagelijks een heleboel doppen over en willen die wel graag geven aan het goede doel.

D. Boersma, 14-03-2013 22:51 #40
Waar kan ik mijn doppen inleveren? Ik woon in Burgum (FR). Ik heb een vuilnis zak vol.

Groetjes.

Joke van Aarst-Volkers, 09-03-2013 23:49 #39
Wil graag jullie artikel in een Nieuwsbrief van de ANBO-Woerden plaatsen. De leden willen graag weten wat er precies met de dopjes gebeurd. Uit dit artikel haal ik voldoende informatie. Graag jullie toestemming. Reactie infoteur, 10-03-2013
Hallo,

Bedankt voor de belangstelling.

Geen probleem, mits vermelding van bron en naam infoteur.

Mvg,

Mapa

Mieke Thape, 08-03-2013 11:17 #38
Hallo,
waar kan ik ze in Nederland wel inleveren? Woon zelf in de buurt van Haarlem. Inleveringplaats mag ook in de buurt van Rotterdam zijn. Spaar de doppen al maanden omdat ik tot voor kort iemand had die er ook een goede bestemming voor had. Wil graag blijven sparen voor de blindegeleidehonden o.i.d.
gr. Mieke

Tine, 27-02-2013 12:51 #37
Wij sparen met de familie en op het werk al geruime tijd dopjes voor een collega. De collega gaat weg en kan dus de dopjes niet meer weg brengen. Waar kan ik met mijn dopjes terecht in de provincie Zeeland? Reactie infoteur, 27-02-2013
Door de grote vraag en interesse van vele mensen, ben ik nog eens verder gaan neuzen. In België zijn er heel wat inzamelpunten bij particulieren en ook in GB's. De adressen staan op www.dopjesactie.be. Blijkbaar zijn er ook heel wat inleverpunten op de grens met Nederland, maar niet in Nederland zelf.

Mochten er mensen zich geroepen voelen om te fungeren als inleverpunt, dan mogen ze zich altijd melden bij www.dopjesactie.be en blijkbaar mogen ook Nederlanders dit doen. Vanaf 100 kilo dopjes kunnen de dopjes opgehaald worden, maar ik weet niet of dat in Nederland ook kan en indien wel, tot waar in Nederland.

Mensen met goede tips mogen ze hier altijd melden.

Alvast bedankt in naam van al de ijverige dopjesspaarders!

Aleida, 27-02-2013 12:41 #36
Hoi, waar kan ik mijn dopjes kwijt, spaar al jaren en wil ze nu niet weggooien.
Woon in Friesland.
Gr. Aleida Reactie infoteur, 27-02-2013
Hallo,

Even kijken bij de reacties en antwoorden hieronder. Er zijn al een paar inleverpunten in Friesland vermeld. Hopelijk is er eentje bij u in de buurt.

Succes!

Marleen Lenaerts, 19-02-2013 12:48 #35
Ik spaar al geruime tijd dopjes voor een collega. Die is nu met pensioen en ik zie haar niet meer. Ik woon in Dilbeek (Vlaams-Brabant). Waar kan ik met mijn dopjes terecht?
Marleen

Wim Daams, 18-02-2013 15:47 #34
Ik heb hier 3 dozen doppen waar kan ik die inleveren? Liefs omgeving Wolvega

Dhr, van Tatenhove, 05-02-2013 10:13 #33
Wij wonen in Schagen en sparen ook. Maar waar kunnen wij inleveren? Een stuk rijden hoeft geen probleem te zijn. Graag een reactie.

V. D. Kemp, 23-01-2013 13:11 #32
Waar in de buurt van Heemskerk kunnen we de dopjes kwijt? Reactie infoteur, 23-01-2013
Mensen, aarzel niet! Hebben jullie adressen waar de dopjes kunnen afgegeven worden, laat het hier dan even weten! U maakt er andere mensen gelukkig mee.

Alvast bedankt!

A. Koppenol, 23-01-2013 08:23 #31
Hallo,

Graag zou ik een verzamelpunt weten waar ik mijn dojes in kan leveren in de omgeving van Rotterdam - Hoogvliet

W. Vermeule, 20-01-2013 10:53 #30
Hallo ik spaar zelf ook al 4 jaar dopjes maar helaas de punten waar ik ze naartoe bracht zijn ermee gestopt. het is dus nu even zoeken naar een nieuw punt

nu ga ik nogal eens naar dancefestivals en daar draaien ze bij de bar altijd de dop van het flesje af en er liggen dan egt duizenden dopjes zamelen ze die ook in want dat zou lekker opschieten

gr Wout

Janny Brouwer, 16-01-2013 10:32 #29
Ik ben net met school begonnen dopjes te sparen, maar er is in Nederland ook niet veel naamsbekendheid. ik had er nog nooit van gehoord. Zou het niet handig zijn als het blindeninstituut er zelf wat meer ruchtbaarheid aan gaf? En er is op dit moment nog maar 1 inzamelpunt hier in het noorden van Nederland. Ook het vervoer van de dopjes zouden ze zelf meer achteraan kunnen gaan door bedrijven te bellen die in Nederland leveren en dus met lege auto's/vrachtwagens terug gaan. Zie uw reactie graag tegemoet. m.v.g Janny Brouwer Reactie infoteur, 16-01-2013
Hallo,

Met al uw vragen en opmerkingen even contact opnemen met de organisatie die in het artikel vermeld is. Misschien hebben zij weet van een Nederlandse zusterorganisatie.

Succes met uw actie en hopelijk schieten Nederlandse organisaties ook wakker en gaan ze iets concreets organiseren.

Mvg,

Mapa

Marjolein, 11-01-2013 08:40 #28
Wij spaarden geruime tijd als school en leverden dat af bij een plaatselijke andere school die weer connecties hadden maar nu stopt die connectie. Heeft iemand een adres rondom Groningen waar de dopjes ingeleverd kunnen worden of eventueel rondom Stadskanaal of Joure?

Delava Gerda, 07-01-2013 10:21 #27
Wij hebben hier op het werk regelmatig flink wat dopjes van onze waterflessen, bestaat er een mogelijkheid dat deze opgehaald worden?

groetjes

Gerda Reactie infoteur, 07-01-2013
In België kan u met al uw vragen terecht bij de organisatie die in het artikel vermeld staat.

Succes met de inzameling!

Gerda, 03-01-2013 22:22 #26
Ik woon in Groningen, waar kan ik de doppen heen brengen?
Groeten Gerda

Marry, 20-12-2012 12:45 #25
Hoi leuke actie, ga ze sparen. Maar ik woon in Lekkerkerk waar is voor mij het dichtst bijzijnde verzamelpunt?

Groetjes Marry

Jessica, 16-12-2012 20:48 #24
In Drenthe is oa een inzamelpunt bij kringloop eext Reactie infoteur, 17-12-2012
Dank je wel voor de nuttige info!

Jessica, 16-12-2012 20:46 #23
Afleverpunten in Friesland:
Grote wielenstraat 19 Leeuwarden of
boornstraat 7 in Leeuwarden. gewoon neerzetten bij de deur
kantoor v thuiszorg Friesland, de brink 1 in Oosterwolde
J. Kieviet, anne vondelingstraat 12 Appelscha
Familie Noppert, melkerspaed 13 in akkrum
Odd Fellows in Heerenveen

Tiny, 10-12-2012 09:56 #22
Ik heb meerdere vuilniszakken met plastic doppen. Wie heeft voor mij een adres in Friesland?

Met vriendelijke groet,
Tiny Kruisenga

Gab, 29-11-2012 14:05 #21
In Nederland is deze actie niet, omdat zover ik het weet een blindegeleiden hond wordt vergoed, en in België blijkt dit niet zo te zijn.

Succes! Reactie infoteur, 30-11-2012
Hartelijk dank voor uw tip!

Yvonne, 28-10-2012 21:20 #20
Hoi F Jansma. In Friesland zijn ze in te leveren in Workum. Reactie infoteur, 04-11-2012
Hartelijk dank voor uw waardevolle tip!

F. Jansma, 24-10-2012 21:58 #19
Heb drie plastic zakken vol met doppen. Waar kan ik die inleveren in Friesland of Drenthe?

Johan, 16-10-2012 14:10 #18
Een ontzettend klein rekensommetje deed mij het volgende beseffen: 68.000 kilo maal 400 dopjes is 27.200.000 dopjes, voor het opvoeden van één hond… compleet gekkenwerk! Laten we stellen dat iemand 10 seconden bezig is voor het vergaren van een dopje en deze persoon in deze tijd ook gewoon betaald werk kan doen a 10 euro per uur (voor het goede doel uiteraard, een reëele aanname). Dan heeft deze persoon 27.200.000doppen x 10 seconden /60 seconden /60minuten =75555 uur X 10euro = 755.550euro kunnen vergaren voor het goede doel! Hoeveel honden kan je daarvoor opleiden? Volgens mij kan je een heel dierenpension oprichten! Oftewel, in mijn ogen is dit een compleet nutteloze actie. Ik geef liever een euro aan de collectant. En ja, dit staat gelijk aan ca. 2000 doppen!

Ineke, 16-10-2012 13:57 #17
Waar kan ik de verzamelde doppen inleven in Nederland? Wie kan mij voorthelpen? Reactie infoteur, 16-10-2012
Mensen met ideetjes en tips voor Nederland, laat maar horen, want er is veel vraag naar!

Alvast bedankt!

Brigitta, 10-10-2012 21:55 #16
Ik heb een grote vuilniszak vol met doppen in de buurt van Groningen. Waar kan ik ze heenbrengen? Ik kom ook wel vaker in het westen. Wie kan mij een adres geven?

J. P. J. van den Berg, 09-10-2012 09:38 #15
Geachte Mevr. Dhr.
Ik heb een zak met plastic doppen, ik ben woonachtig in Rotterdam. Die doppen wil ik graag schenken voor de blindegeleide hond. Kunt u mij schrijven waar ik de doppen kwijt kan?
Vriendelijke groeten.
J.P.J. van den Berg

Meret, 27-09-2012 14:29 #14
Ik lees net dat er nog mensen zoeken naar inzamelpunten in Nederland. In het VUMC in Amsterdam staan op verschillende plekken containers waar je je dopjes kwijt kunt. Onder andere bij het personeelsrestaurant aan de kliniek kant van het ziekenhuis. Reactie infoteur, 27-09-2012
Hartelijk dank voor deze waardevolle tip!

Anneke, 19-09-2012 23:38 #13
Hoe meer dopjes, hoe meer dat we helpen kunnen voor diegene die het nodig hebben. Ik zit momenteel met 5 bijna 6 vuilniszakken vol en hoop een afleverpunt te kunnen vinden dicht bij Brecht.

Goede Raadkerk, 09-08-2012 15:18 #12
De O.L.Vr.van Goede Raadkerk, Arendsweg 61 1944 JA Beverwijk heeft inmiddels 100 kg goede schone dopjes gespaard. Veel mensen en scholen brengen dopjes naar de kerk. De kerk is iedere ochtend geopend (ingang Galgenweg) van 9.30 - 11.30 uur. Op school worden de dopjes verzameld. Ze leren er mee tellen en ze leren er mee kleuren te onderscheiden. Gezamenlijk komen ze met de juf de dopjes brengen en bezoeken de kerk waar ze via de tuin weer richting school gaan. Terwijl wij door de kerk wandelen proberen wij ze iets mee te geven op hun verdere levenspad.

K. Schaafsma, 21-07-2012 14:53 #11
Waar kunnen we de ingezamelde doppen inleveren, wat is het dichtst bijzijnde inleverpunt?
we wonen in Zuidwolde Drenthe Reactie infoteur, 21-07-2012
Hallo,

In Nederland zijn er spijtig genoeg geen inleverpunten. U zal naar België moeten komen of iemand moeten vinden die geregeld in België komt…
Succes met jullie inzamelactie!

Anke, 03-07-2012 19:56 #10
Ik heb ook gehoord van de doppenactie welke op een basisschool in Katwijk wordt verzameld. Vind dit zo'n leuk idee, dat ik dit ook op de basisschool van mijn zoon zou willen introduceren. We wonen ook in de achterhoek, dus zou ik graag in contact willen komen met C. Pierik voor meer informatie. Reactie infoteur, 03-07-2012
Als C. Pierik dit leest en akkoord gaat, wil ik jullie e-mail adressen wel doorgeven.

Angie, 27-06-2012 11:59 #9
Een leuke actie voor een heel goed doel vinden wij! Ik verzamel ook dopjes, samen met cliënten en collega's van het gezinsvervangend tehuis waar ik werkzaam ben. Ik vraag me alleen af waar en of er een inzamelpunt is in de provincie Utrecht, waar we de dopjes af kunnen leveren? Is er een lijst met adressen? Wie o wie kan ons helpen? Reactie infoteur, 27-06-2012
Sorry, geen officiële inleverpunten in Nederland gevonden. Inzamelen en naar België brengen is blijkbaar voorlopig de enige optie… Spijtig…

Succes met de aktie!

C. J. M. Pierik, 23-06-2012 11:27 #8
Zeer goede zaak, wij verzamelen ook dopjes samen met het verzorgingstehuis en de
hele buurt en kennissen. Bij ons is ook het verzamelpunt. Ik zoek ze uit maak ze
schoon en als we er voldoende hebben, brengen we ze naar kennissen in Leerdam
en die zorgen dat ze in Belgie komen.
Zou wel graag adres van jullie, want als ik eens in Belgie kom, kan ik even kijken
waar onze dopjes blijven
Groeten uit Lichtenvoorde in de achterhoek van Nederland. Ria en Carel. Reactie infoteur, 23-06-2012
Leuke actie!

U kan contact opnemen met de organisatie die in het artikel vermeld staat. Zij kunnen u meer uitleg geven over het hoe en waar.

Vriendelijke groeten,

Mapa

Els Vna der Bom, 24-02-2012 08:06 #7
Help
In Friesland stopt het grote inzamel punt in De Knipe. Hier ging maandelijks een vrachtwagen vol naar Belgie. Weet iemand een vrachtwagen die wil rijden voor Friesland?
Es van der Bom

Jorian, 14-02-2012 11:01 #6
Ook wij zouden graag meedoen met de dopjesactie. Op internet is genoeg info te vinden vanuit België en in Friesland lopen ook acties. Wij zouden best ons steentje (o nee, dopje) bij willen dragen vanuit centraal NL. Wij wonen in Amersfoort. Een echt inzameldepot in de buurt zou geweldig zijn, ons huis is daar echter te klein voor… Wie heeft meer info voor ons?

Rian, 19-01-2012 21:30 #5
Op het werk zijn we heel actief dopjes aan het verzamelen en een collega kent weer iemand die zorgt dat de dopjes vanuit Groningen in België terechtkomen. denk ik. Nu lijkt het me leuk om te zorgen dat de basisschool van mijn kinderen hier ook actief aan mee gaat doen. Is er ook materiaal voor zoiets beschikbaar? Alleen een zak neer hangen werkt niet, er een onderwerp / thema van maken wel. Heeft iemand tips? Reactie infoteur, 20-01-2012
De school van mijn kinderen had gewoon een brief meegegeven met wat uitleg. Ouders mochten de dopjes in plastiek zakjes mee naar school geven en daar werden ze dan gestockeerd. In de Franse supermarkten staat vaak een soort kartonnen ton waar je je zakjes in kan deponeren. Zoiets kan je op een goed zichtbare plaats op de speelplaats zetten en leuk decoreren. Succes!

Lammy Kok, 13-12-2011 15:06 #4
We zijn als basisschool gevraagd door ouders om mee te doen met deze actie. We vragen ons af of er ook in Nederland blindegeleidehonden worden opgeleid, die bij Nederlandse blinde mensen terecht komen. Reactie infoteur, 14-12-2011
Hallo,

Heb even rondgeneusd op het internet, maar blijkbaar bestaat dit initiatief niet in Nederland. Indien iemand toch een inzamelpost weet in Nederland, mag je hier altijd een berichtje achterlaten, want er zijn wel wat mensen geïnteresseerd!

Als jullie dicht bij de Belgische grens zouden zitten, zouden jullie het natuurlijk altijd naar België kunnen brengen.

Succes er mee!

Anita de Vree, 04-07-2011 21:37 #3
Ik ben met vele andere al weken aan het sparen van plastic dopjes. We hebben vele dozen vol gewassen en gesorteerde dopjes staan. Wie weet er een punt in Nederland waar ik ze kan brengen of wie kan/wil ze naar Belgie brengen. De dozen staan in de buurt van Tiel opgeslagen. Reactie infoteur, 06-07-2011
Hallo,

Leuk initiatief!

Voor België kan u terecht op www.dopjesactie.be. Hier kan u te weten komen wat het dichtsbijzijnde punt is waar de dopjes worden aanvaard.

Succes er mee!

Mapa (infoteur), 22-04-2010 23:04 #2
Hallo,

Super! Alle kleintjes helpen.

Om te weten waar het dichtsbijzijnde inleveringspunt is, kan u terecht bij info@dopjesactie.be.

Succes ermee!

W. Neyts, 22-04-2010 16:13 #1
Goede dag,
Waar kunnen we de verzamelde dopjes afleveren? Onze bijdrage is weliswaar klein maar we gaan ervan uit vele kleintjes maken een groot. We zijn woonachtig in Knokke-Heist, deelgemeente Heist.
De groetjes.

Infoteur: Mapa
Laatste update: 21-03-2017
Subrubriek: Diversen
Reacties: 172
Medische informatie…
Schrijf mee!