Bloemen laten bezorgen in een ziekenhuis

Bloemen laten bezorgen in een ziekenhuis Niets is vervelender dan een geliefde of naaste in het ziekenhuis, zeker als je niet in de gelegenheid bent om even bij ze langs te gaan. De redenen voor het niet bezoeken kunnen heel divers zijn; van gewoon tijdgebrek tot het feit dat je op vakantie bent. Gelukkig is het tegenwoordig heel eenvoudig om toch wat van je te laten horen, of ze een presentje te sturen om te laten weten dat je aan ze denkt. Echter moet je bij het bloemen laten bezorgen in een ziekenhuis aan een aantal zaken denken.

Adressering

Wanneer je bloemen of iets anders besteld om te laten bezorgen, zorg er dan voor dat je de voor- en achternaam van de ontvanger ook juist doorgeeft, anders kan het wel eens zo zijn dat de bloemen bij de receptie of iemand anders op de kamer komen. Mocht je een kamernummer hebben dan is het verstandig ook deze door te geven, op deze manier weet je namelijk zeker dat het op de juiste kamer aankomt.

Intensive care

Ziekenhuizen staan geen bloemen toe op de intensive care units. Sommige ziekenhuizen staan echter wel toe dat bezorgde bloemen net buiten de intensive care worden geplaatst zodat familie en vrienden er steun aan kunnen ontlenen. Wil je zeker weten of dat in jou geval ook toegestaan is neem dan contact op met het ziekenhuis, bij de receptie kunnen ze u vertellen of het in het desbetreffende ziekenhuis wel of niet toegestaan wordt.

Vazen

In de meeste ziekenhuizen is een gebrek aan vazen, dus wil je eventueel een mooi boeket laten bezorgen dan is het aan te raden ook een vaas te bestellen. Eventueel kun je natuurlijk ook een naaste waarschuwen dat er een boeket aan zit te komen. Potplanten zijn over het algemeen niet toegestaan in verband met de potgrond, aangezien deze besmette aarde kunnen bevatten. Het laatste dat wilt is dat mensen in het ziekenhuis nog zieker worden door jouw goede bedoelingen.

Kleuren

Als je bloemen laat bezorgen in het ziekenhuis dan is het goed om even stil te staan bij de betekenis van hun kleur. Zo staat groen bijvoorbeeld voor hoop, blauw voor oneindigheid en rood voor warmte en leven. Pas bij rood echter wel op want het kan agressie opwekken en in sommige gevallen kan een rood-witte combinatie juist voor angst zorgen. De meeste andere combinaties leveren geen enkel probleem op, en een bloemetje in de lievelingskleuren van de ontvanger doet eigenlijk altijd wel goed.

Betekenis

Bloemen zelf hebben ook een betekenis. Zo staan viooltjes voor hoop, lelies voor zuiverheid, jasmijn voor naastenliefde en de roos voor vreugde en geluk. Pas bij het laten bezorgen echter wel goed op want een rode roos staat voor “Ik wil je”. Misschien niet de boodschap die je aan je oma wilt sturen. Maar als je geliefde in het ziekenhuis ligt en je wilt hem of haar verrassen dan is het uiteraard wel weer gepast. In dat geval is het weer ongepast om akeleien te sturen, die staan namelijk voor onbetrouwbaarheid. Maar als je iemand zijn of haar lievelingsbloem weet dan is dat in alle gevallen goed, je weet dan namelijk zeker dat ze er de steun uithalen die ze nodig hebben.

Ontvangst van de bloemen

In eerste instantie zal de receptie de bloemen in ontvangst nemen, de handtekening van de receptie zal worden geaccepteerd als bevestiging van ontvangst. Vervolgens zorgt de receptie ervoor dat de bloemen bij de juiste persoon op de juiste kamer komen. Zo weet je zeker dat de bloemen bij jouw geliefde of naaste terecht komen.
© 2010 - 2020 Dirk_v, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Bloemen laten bezorgen in een ziekenhuis"

Infoteur: Dirk_v
Gepubliceerd: Augustus 2010
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…
Schrijf mee!