InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Een loopband kopen? Hier moet u op letten

Een loopband kopen? Hier moet u op letten

Loopbanden zijn er van een paar honderd euro tot een paar duizenden euro's. Welke loopband kunt u nou het beste kopen en waar moet u op letten? Lees verder. Steeds meer en meer mensen willen een Loopband kopen. In deze maatschappij waar het fysieke constant een belangrijke rol speelt en waarin door tijdsgebrek niet iedereen de tijd heeft om elke dag naar de sportclub te trekken, is een loopband kopen de ideale optie om toch enigszins aan de conditie te werken en het uiterlijk te verzorgen zonder daarmee al teveel tijd te verliezen.

Het budget bij een loopband kopen

Een goede loopband kopen, is een investering. Een goede loopband is niet altijd goedkoop maar het is belangrijk dat u beter wat meer Euro’s betaalt aan een degelijke loopband dan dat u de eerste de beste goedkope loopband koopt. Veel mensen hebben er geen idee van hoeveel een loopband nu eigenlijk kost en focussen zich op de prijs van de loopbanden in promotie bij de plaatselijke supermarkt. Totaal fout. Deze loopbanden zijn spijtig genoeg niet altijd aanraders en mogen zeker geen referentiepunt zijn als het op budget aankomt. Loopbanden zijn machines die op regelmatige basis gebruikt worden en die door de constante druk en trillingen ook afzien. Een duurdere en betere loopband kopen, gaat u dan ook meerdere jaren plezier opleveren. U moet zich er dus op voorbereiden dat een loopband kopen u toch gauw honderden Euro’s gaat kosten. Voor een goede loopband trekt u best toch al een minimum budget van 750 Euro uit. Anderzijds hoeft u natuurlijk ook geen duizenden Euro’s als startbudget te nemen als u uw loopband slechts enkele malen per week gaat gebruiken. Een loopband kopen, is ook uw aankoop afstemmen op uw gebruik en behoeften.

Een loopband kopen afhankelijk van het gebruik

Belangrijk bij een loopband kopen, is zich een beeld vormen van wanneer en hoe u de loopband gaat gebruiken. Gaat u de conditie verbeteren met als doel om ooit een marathon te lopen of wilt u zich enkel een loopband aanschaffen om af en toe een wandeling te maken. Het verschil in gebruik kan ook een verschil van honderden Euro’s in de aankoop van een loopband betekenen. Bij een loopband kopen voor een marathon of halve marathon training is het belangrijk dat u kiest voor een loopband met een lang platform, een krachtige motor en een structuur die wat vibraties en loopwerk kan verdragen. Duurzaamheid is dus van uiterst groot belang. Bij zulke loopbanden is het ook steeds nuttig om over een groot aantal programma’s te beschikken zodat u voor wat afwisseling kunt zorgen tijdens uw dagelijkse training. Een loopband kopen voor wandeloefeningen moet aan heel verschillende vereisten voldoen. Bij zulk een loopband is het voldoende om over een kortere loopband, een medium motor en een eenvoudig ontwerp te beschikken. Vele extra opties of innovatieve snufjes hebt u in dit geval niet echt nodig. Een loopband kopen voor wandeloefeningen zal dan ook heel wat minder kosten dan een loopband kopen voor geoefende lopers. Uit voorgaande voorbeelden is het gemakkelijk af te leiden dat u dus best uw gebruik analyseert en formuleert alvorens op zoek te gaan naar een geschikte loopband.

Waar koopt u nu uw loopband?

In de winkel is een loopband duurder dan op internet, maar in een winkel kunt u wel zelf even testen of de loopband helemaal naar wens is. Mocht u besluiten om de loopband te kopen op internet, lees dan goed de verschillende gebruikersreviews over het model wat u interessant vindt. Door het model in google in te typen gevolgd door het woord "forum" "review" "ervaringen" etc kunt u vaak wel informatie vinden over het betreffende model en of het past bij uw wensen.
© 2011 - 2019 Evertvlage, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Hardlopen op een loopbandEen loopband is een perfect trainingsapparaat om binnen hard te lopen. De mogelijkheden van een goede loopband zijn zeer…
Welke loopband om op te lopen?Welke loopband om op te lopen?Hoe heerlijk zou je wandelvakantie in de heuvels of de bergen zijn geweest zonder spierpijn of spierkramp in je kuiten?…
Hydrotherapie bij de hondDe naam hydrotherapie is afgeleid uit het Latijn, hydor staat voor water en therapeia staat voor behandeling/genezing. H…
Afvallen terwijl je tv kijkt of een spannend boek leestAfvallen terwijl je tv kijkt of een spannend boek leestWil je fit worden en afvallen terwijl je naar je favoriete tv-serie of naar een spannende film kijkt? Volg je favoriete…
Een platte buik met Slim Belly: je moet er wel wat voor doenSlim Belly is een systeem dat gericht is op het platter maken van de buik. De deelnemer draagt een soort korset met daar…

Reageer op het artikel "Een loopband kopen? Hier moet u op letten"

Reacties

Doortje, 15-10-2016 11:16 #4
Hallo,
Ik vraag mij af wat mijn loopband kost per uur. Maximale snelheid is 16 km/uur. Motor op piekvermogen is 4 PK en op continu vermogen 2 PK. Ik vraag me af hoeveel watt dit per uur is en hoeveel me dit gaat kosten.

Van Dalen, 18-01-2015 16:18 #3
Wat ook nog een goed tip is bij de aanschaf van een loopband is dat je kijkt naar het totale gewicht van de loopband. Bij sommige is veel plastic gebruikt en dan is de loopband een stuk lichter en van mindere kwaliteit. Dit heb ik gehoord van een specialist in de fitnessspeciaalzaak. Ik heb een nordictrack t7.2 gekocht en ben zeer tevreden met mijn aanschaf! Is de investering zeker waard! Stabiel, vele mogelijkheden! Kwaliteit! Mvg Gijs

Rob, 28-06-2014 01:17 #2
Er missen wat nuances in bovenstaand artikel. Er zijn bijvoorbeeld ook loopbanden zonder motor waarbij de verstelbare hellingsgraad medebepalend is voor de weerstand, en de loopervaring, en die zeker evenzo prettig zijn in het gebruik als een motor-aangedreven loopband echter veelal stukken goedkoper zijn door het ontbreken van de motor.

Raymond, 22-12-2011 20:17 #1
Ben het helemaal eens met de stelling dat je eerst goed moet weten waarvoor je de loopband gaat gebruiken. ik ben een fanatiek hardloper en ben daarom op zoek gegaan naar een loopband met een groot loopoppervlak, een goede motor, dempingssysteem en een hellingshoek om de training te verzwaren. Ook wil ik graag de toevoeging maken dat het gewicht van het apparaat wat zegt over de kwaliteit. Ik heb een Pro Form 700 ZLT gekocht en die weegt 88 kg en je kunt echt merken dat het zware goede kwaliteit is. Ik ben heel tevreden over deze Pro Form loopband.

Infoteur: Evertvlage
Gepubliceerd: 08-03-2011
Subrubriek: Diversen
Reacties: 4
Medische informatie…
Schrijf mee!