Slenderen afvallen en relaxen tegelijk

Slenderen is een manier van bewegen dankzij gemotoriseerde banken, dit zorgt er voor dat het deze manier van bewegen zelfs mogelijk is voor mensen met spierproblemen. U voelt zich na een sessie nog fit terwijl u toch na verhouding zo'n 3km gewandeld heeft, 90 sit-ups heeft gedaan en nog veel meer.

Geschiedenis

Rond 1950 was er een Amerikaanse arts die zijn vrouw die polio had wou helpen om de spieren soepel te houden. Hij bedacht banken die zorgen dat er bewegingen worden gemaakt waardoor men de spieren traint en los houd simpelweg door een bank die de bewegingen voor haar maakt. Na onderzoeken bleek deze methode ook goed te werken als men een beter figuur wou hebben. In 1988 werd de eerste salon in Nederland geopend, inmiddels zit er in elke regio wel één salon.

Wat is slenderen?

Slenderen is een manier om uw lichaam te trainen en soepel te houden door middel van gemotoriseerde banken. U gaat er op liggen, de bank doet het werk waardoor uw lichaam ook op een comfortabele manier aan het werk word gezet. U voelt zich na een sessie niet zo uitgeput maar meestal juist fit doordat de bloedsomloop is gestimuleerd. De kans dat men blessures op loopt tijdens het slenderen is heel klein, veel kleiner dan met vele andere sporten.

Voor wie is het?

  • Voor Voor vrouwen die net bevallen zijn
  • Voor mensen die een slanker figuur willen
  • Voor mensen die willen relaxen en bewegen tegelijk
  • Voor mensen met rug- en nekklachten
  • Voor mensen die om medische reden niet mogen sporten
  • Voor mensen met spieraandoeningen
  • Voor mensen die moeten herstellen na een operatie
  • Voor mensen die aan het diëten zijn maar geen overtollige huid willen

De banken

Er zijn zes verschillende banken die elk een andere dele van het lichaam in beweging zetten. U ligt gemiddeld 10 minuten op een bank, de gehele sessie duurt dan ook ongeveer 60 minuten. De trainingen kunnen aangepast worden en er zijn verschillende houdingen op de banken mogelijk. De volgende banken zijn aanwezig:
  • Sandbag --> Hiermee traind u uw heupen, dijen en buik en zorgt dat de huid weer strakker word.
  • Legtable --> ligt op uw rug en de voeten worden in een soort pendalen geplaatst. Deze zorgen dat u een cirkelende beweging maakt met uw benen. De rug- en beenspieren worden hiermee getraind, 10 minuten op deze bank staat gelijk aan 3 kilometer wandelen.
  • Sit-uptable --> De naam van het toestel zegt het al, u doet sit ups met behulp van de bank. U traint uw rug, bovenbuik, beenspieren en zitvlak.
  • Waist-Tummy-Hip table --> u ligt op uw buik en uw benen gaan één voor één om hoog en omlaag. U traint uw rug, taille en en buikspieren.
  • Stretchtable --> Deze zorgt voor een algehele verbetering van uw houding, u traint uw rug, lenden en borst.
  • Relax table --> Deze geeft een massage die ervoor zorgt dat overtollig vocht en afvalstoffen worden afgevoerd. Ook de bloedsomloop word gestimuleerd wat u een voldaan en rustgevend gevoel zal brengen.

Hoevaak?

In het begin is twee maal per week aan te raden, vooral als het om afvallen gaat. Na verloop van tijd kunt u dit aanpassen na één maal per week waardoor uw lichaam als het ware onderhouden word.
Gerelateerde artikelen
Afvallen: Krachttraining en cardiotraining combinerenAfvallen: Krachttraining en cardiotraining combinerenSteeds meer mensen willen graag wat kilo's kwijtraken. Wil jij ook afvallen? Dan zul je ook echt moeten bewegen. Dit is…
Afvallen: welke sport om af te vallen?Afvallen: welke sport om af te vallen?Wil je afvallen? Dan weet je natuurlijk dat je ook genoeg zult moeten bewegen. Maar welke sport kies je wanneer je wilt…
Afvallen door krachttraining: spieren als energievretersAfvallen door krachttraining: spieren als energievretersAls je wilt afvallen kun je door middel van conditietraining of cardiotraining veel calorieën verbranden. Door conditiet…

EHBO - de vijf belangrijkste puntenEHBO - De eerste hulp bij ongelukken. Wanneer U eerste hulp wilt bieden aan een slachtoffer zijn er verschillende dingen…
Ooglaseren of contactlensimplantatie: Artiflexmijn kijk opOoglaseren of contactlensimplantatie: ArtiflexTegenwoordig hoor je steeds vaker dat mensen hun ogen laten laseren om het zicht te verbeteren. Toch kan het ook voorkom…

Reageer op het artikel "Slenderen afvallen en relaxen tegelijk"

Reactie

Ton, 02-02-2020 19:47 #1
Mag je als ICT drager slenderen? Dit ivm het feit dat elektromotoren de stroompjes van de ICT zouden kunnen beïnvloeden.

Infoteur: Bembi
Gepubliceerd: 19-03-2011
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!