Goedkoop naar de kapper bij de kappersakademie

Wie voor een zacht prijsje een mooi verzorgd kapsel wil hebben kan terecht bij de Nederlandse kappersakademie. Leerlingkappers knippen, verven of stylen je haar voor een betaalbaar tarief. Je kunt hier zelfs je haar laten permanenten of mooi in model laten föhnen en/of opsteken. Het is wel handig als je uit de buurt van Rotterdam, Den-Haag, Amsterdam of Amersfoort komt. Hier zijn de salons van de kappersakademie gevestigd.

Wat is de kappersacademie?

De kappersakademie is een opleidingsinstituut. In twee jaar worden leerlingen hier klaargestoomd om volleerd kapper te worden. Leerlingen uit heel Europa kunnen terecht bij het instituut. Het zou zomaar kunnen dat beroemde kappers ooit de kappersakademie hebben gevolgd. De leerlingen krijgen les en werken daarnaast in de salons van de kappersakademie. Zij worden begeleid door gediplomeerde kappers. In de salons kan iedereen terecht voor een nieuwe coupe.

Waar zitten de salons?

De Nederlandse kappersakademie heeft maar lieft vijf salons verspreid over heel Nederland. Ze zijn te vinden op de volgende adressen:
  • Rotterdam 'Salon Mariniersweg'-Mariniersweg 149
  • Rotterdam 'Salon Pompenburg'- Haagseveer 1
  • Den-Haag 'Salon Den-Haag'-Marialaan 9
  • Amsterdam 'Salon Amsterdam'- Weteringschans 167
  • Amersfoort 'Salon Amersfoort'- Prinses Julianaplein 6

Professionele begeleiding

De salons zijn vrij groot. Zo zijn bijvoorbeeld in Salon Mariniersweg in Rotterdam gemiddeld 30 leerling kappers aan het werk. Zij knippen dames, heren en kinderen en oefenen tussendoor verschillende kapsels uit op paspoppen. In de salons zijn de begeleiders aanwezig. Deze gediplomeerde kappers begeleiden de leerlingen, geven tips en controleren de kapsels op het eind.

Tarieven

Bij de kappersakademie kun je voor een prikkie een nieuwe coupe krijgen. De prijzen verschillen enigszins per salon. Op de website van de Nederlandse kappersakademie kun je alle tarieven vinden. Als je in de salon komt wordt vooraf ook een prijsafspraak met je gemaakt. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.

Speciale tarieven

Gemiddeld betaal je voor een knipbeurt ongeveer 9,50 euro. Heren kunnen hun baard al laten knippen voor 5,50 euro. Een kleurbehandeling (voor dames of heren) is er vanaf 30 euro. Studenten en 65+-ers krijgen op vertoon van hun pas korting op de behandeling. Ook zijn er regelmatig aanbiedingen. Deze zijn op de site van de kappersakademie te vinden.

De kappersakademie: mijn ervaring

In het afgelopen jaar heb ik mijn haar vier keer laten verzorgen bij de kappersacademie. Het is drie keer geknipt/geföhnd en één keer geknipt en geverfd. De keren dat mijn haar alleen geknipt/geföhnd werd was ik dik tevreden. Voor een totaalbedrag van slechts 12 euro werd mijn haar gewassen met een verzorgende shampoo, vervolgens goed in model geknipt, gedroogd en gestyled met een verzorgend product.

Verven

De leerlingkappers vond ik over het algemeen goed knippen en waren naar mijn mening erg vriendelijk. Ik heb mijn haar slechts één keer laten verven. Bij thuiskomst bleek dat de leerlingkapster verschillende plukken vergeten was. Hierbij moet wel gezegd worden dat ik direct een nieuwe afspraak mocht maken om mijn haar kosteloos opnieuw te laten verven door een ervaren leerlingkapper. Dit ging perfect.

Kappersacademie: waar voor je geld

Voor een bezoek aan de kappersakademie krijg je waar voor je geld. Voor een klein bedrag kun je regelmatig naar de kapper. Neem wel de tijd, de leerlingkappers hebben iets meer tijd nodig om tot een goed resultaat te komen. Het fijne aan deze salons is wel dat een begeleider je kapsel op het einde altijd controleert. Zo ben je min of meer verzekerd van een goed resultaat.

Na het knippen naar de manicure

In de salons van de Nederlanse kappersakademie kun je niet alleen terecht voor een nieuwe coupe: diverse salons bieden ook manicurebehandelingen en andere schoonheidsbehandelingen aan. Ook hiervoor geldt dat je tegen een laag tarief een volledige manicure of bijvoorbeeld een uitgebreide hoofdhuidmassage kan krijgen. Raadpleeg de website van de Nederlandse kappersakademie voor meer informatie.
© 2011 - 2020 Schoontje, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • www.kappersakademie.nl

Reageer op het artikel "Goedkoop naar de kapper bij de kappersakademie"

Reactie

Cheyenne, 16-12-2011 15:19 #1
Waar kan je die paspoppen kopen?

Infoteur: Schoontje
Gepubliceerd: April 2011
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!