InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Emotionele schade groter dan financiele schade na inbraak of

Emotionele schade groter dan financiele schade na inbraak of

Emotionele schade groter dan financiele schade na inbraak of Wij zijn goed verzekerd tegen verzekerbare onheilen. Na een inbraak of een brand krijgt u de waarde van de vermiste of beschadigde goederen weer uitgekeerd, maar de emotionele schade blijft hangen. Wij hebben ons huis verzekerd tegen van buitenkomende onheilen als, waterschade, inbraak en brand. De impact op de slachtoffers is echter niet in geld uit te drukken. Dit zal vooral spelen bij inbraak en bij brandschade. Inbraak heeft een grote impact op het veiligheidsgevoel in uw eigen huis. Brand kan uw veiligheidsgevoel op een vergelijkbare manier wegnemen. Het kan slachtoffers jaren kosten om er overheen te groeien.

Brandpreventie

Iedereen zou werkende rookmelder in huis moeten hangen. Dit is een kleine investering die een hoop narigheid kan voorkomen. Indien u de rookmelders op de juiste plekken hangt, gaan deze af op het moment dat zich een rookontwikkeling voordoet. Een rookmelder kost u tussen de 5 en 15 per stuk. Door in ieder gaval op iedere etage een melder te hangen, kunt u de brandveiligheid al fors verbeteren. Door op iedere kamer een rookmelder te hangen kunt u nog meer veiligheid inbouwen.

Het is wel belangrijk om de rookmelders eens per maand te controleren of ze nog werken. Bij de meeste rookmelders zit er een testknop op. Door hier op te drukken kunt u controleren of de batterijen nog werken. U kunt de melders ook op het stroomnet aansluiten. Op deze manier kunt u voorkomen dat de rookmelders het op den duur niet meer doen. De melders geven ook een seintje op het moment de batterijen bijna leeg zijn, maar toch kunt u beter af en toe de melders controleren.

Inbraakpreventie

U kunt diverse maatregelen nemen om inbraak onaantrekkelijker te maken. U kunt het echter niet voorkomen. Iemand die uw huis wil binnen dringen zal het voor elkaar krijgen. Het is alleen zaak om uw huis zo oninteressant mogelijk te maken voor inbrekers. Dit kunt u bijvoorbeeld doen door rolluiken te plaatsen. Dit zal de inbraak vertragen, maar ze zullen uw huis ook niet zo snel uitzoeken om in te breken.

Emotionele schade

De verzekeraar zorgt voor financiele compensatie, maar de emotionele schade blijft hangen. Na een inbraak voelen de bewoners zich vaak niet meer veilig in hun eigen huis. Het zal jaren kosten om het gevoel van veiligheid terug te krijgen. Dit geldt ook in het geval u als bewoner niet thuis was toen het gebeurde.

Na schade volgt preventie

Na een brand of een inbraak worden de huizen vaak goed beveiligd. Ze willen dat het hun niet nog een keer overkomt, dus worden er veiligheidsvoorzieningen getroffen. In veel gevallen kiezen de bewoners er dan voor om het huis optimaal te beveiligen met elektronische beveiligingssystemen. Niet dat ze denken dat ze hiermee een inbraak of brand kunnen voorkomen, maar dit is een middel om zich weer veilig te voelen in huis.

Wat kost inbraakpreventie en brandpreventie?

Door goedkope vormen van preventie, kunt u de kans op een inbraak of brand al verkleinen. De rookmelders zijn een goedkope manier om een ontstane brand in een vroeg stadium te ontdekken. Door goed op te letten kunt u de kans verkleinen dat u het slachtoffer wordt van een inbraak. Door ramen s nachts dicht te houden of beveiligd open te zetten kunt u de kans op inbraak al aanzienlijk verkleinen.
© 2011 - 2019 Esmee, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Rookmelders en andere brandbeveiliging verplicht stellenIn ieder huis zouden rookmelders moeten zitten of een andere vorm van brandpreventie. De kans op brand in uw woonhuis is…
Valt contant geld onder de dekking bij een inbraak?Valt contant geld onder de dekking bij een inbraak?Gestolen goederen en geld uit uw huis vallen onder de dekking van de inboedelverzekering. Contant geld is ook verzekerd,…
Verzekeraars verschillende schadeverzekeringenIn de huidige maatschappij kan er natuurlijk van alles misgaan. Soms kan dit behoorlijke kosten tot gevolg hebben. Om di…
Alarmsysteem kopen: Wat kost dat en waar moet je op letten?Met de toenemende inbraakgolven in alle regio's in Nederland is het geen slecht idee om jouw huis en spullen te bescherm…
Woonverzekering: Inboedel-, opstal- of woonhuisverzekeringWat zijn woonverzekeringen? Met een zogenaamde woonhuisverzekering, ook wel opstalverzekering genoemd, verzeker je jezel…

Reageer op het artikel "Emotionele schade groter dan financiele schade na inbraak of"

Infoteur: Esmee
Gepubliceerd: 07-06-2011
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…
Schrijf mee!