InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Cleopatra en het geheim van de Dode Zee mineralen

Cleopatra en het geheim van de Dode Zee mineralen

Eeuwen geleden ontdekte Cleopatra als eerste de Dode Zee als een ultiem gezondheidskuuroord. De thans al duizenden jaren bekende heilzame werking van de mineralen van de Dode Zee heeft niet alleen wonderen verricht voor Cleopatra's lichaam en geest. Die mysterieus-weldadige werking heeft nog niets aan kracht ingeboet.

Mineralen

Mineralen worden niet in het lichaam geproduceerd en moeten daarom worden opgenomen via het voedsel of via de huid. Mineralen zijn voor het lichaam van levensbelang en ze werken als katalysator voor vitaminen en voor het activeren van enzymen. In de Dode Zee zijn de mineralen die de huid nodig heeft om goed te kunnen functioneren aanwezig. Met name de mineralen die belangrijk zijn voor het celmetabolisme.

Oudste heilbad ter wereld

Rijk aan mineralen

De Dode zee is met een diepte van 420 meter onder zeeniveau het laagste punt op aarde. In deze zee bevat het water 32% mineralen in 40 verschillende soorten. Daarmee is het aanzienlijk rijker aan mineralen dan andere zeeën en oceanen. Het gehalte aan kalium, calcium en magnesium is zeer hoog en vormt de unieke samenstelling die de belangrijkste factor is voor de helende eigenschappen. Cleopatra ontdekte reeds dat door een bad in de Dode Zee de vochthuishouding van haar huidcellen zich verbeterde, zodat haar huid gladder werd en zich merkbaar beter spande.

Heilzaam voor huid en haar

De rijkdom aan mineralen is de reden dat aan de oevers van de Dode Zee al sinds oudsher badgasten komen om te drijven op het water en zich in te smeren met de helende modder. Het water en de modder staan immers bol van heilzame stoffen die er zomaar voor het oprapen liggen. Heilzame stoffen die niet alleen beschikbaar zijn voor de badgasten, maar ook voor cosmeticahuizen die ze verwerken in producten voor huid en haar.

Huidverzorgingsbranche

Reden waarom Dode Zee mineralen al eeuwen worden gebruikt in de huidverzorgingsbranche.
Deze mineralen:
  • helpen de huidcellen om vocht vast te houden en aan te trekken. Zo kan het vochtgehalte in de huid weer in balans worden gebracht;
  • hebben een exfoliërende werking waardoor oude huidcellen verdwijnen en de conditie van de huid kan verbeteren;
  • hebben een regenererend vermogen en kunnen de genezingsprocessen van de huid stimuleren.

Trend

In de reguliere beautymarkt is de trend naar minerale cosmetica sterk aanwezig. Mineralen hebben legio voordelen en spelen een belangrijke rol bij de communicatie tussen de huidcellen. Hierdoor zijn de cosmeticaproducten op basis van mineralen 'big business'! Steeds meer beautymerken verwerken de mineralen in hun producten om de huid niet alleen te verwennen, maar ook meer energie en glans te geven.
Opmerking
Een van de eerste beautymerken die de schatten uit het Dode Zee gebied voor iedereen bereikbaar maakte is AHAVA. De doeltreffende en weldadige cosmetische producten van dit merk:
  • optimaliseren het vochtgehalte van de huid;
  • gaan vroegtijdige huidveroudering tegen;
  • verbeteren de huidconditie.
© 2011 - 2019 Emfkruyssen, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Het liefdesleven van CleopatraTussen 69 en 30 voor Christus was Cleopatra koningin over Egypte. Ze heerste met harde hand over Egypte en kreeg onder a…
De film Asterix & Obelix: Missie CleopatraDe film Asterix & Obelix: Missie CleopatraIn de jarig zestig van de twintigste eeuw beginnen Uderzo en Goscinny aan het avontuur genaamd 'Asterix'. De Franse scen…
Cleopatra: legende of niemendal?Ze zou de mooiste koningin aller tijden zijn. In ieder geval één die wellicht het meest tot de verbeelding sprak. Maar w…
Huidverzorging voor mannenEen aantal jaren geleden konden maar weinig mensen zich voorstellen dat mannen smeersels zouden gaan gebruiken. Deze tre…
Korres Natural Products: 'groene', trendy huidverzorgingKorres Natural Products: 'groene', trendy huidverzorgingWereldwijd al met heel wat awards overladen, is Korres Natural Products nu eindelijk ook in Nederland gemakkelijk verkri…
Bronnen en referenties
  • Magazine Service Apotheek

Reageer op het artikel "Cleopatra en het geheim van de Dode Zee mineralen"

Infoteur: Emfkruyssen
Gepubliceerd: 28-07-2011
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…
Schrijf mee!