InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Gezonde voeding > Solgar: producten en verkooppunten

Solgar: producten en verkooppunten

Solgar is een Amerikaanse producent van natuurlijke voedingssupplementen en vitamines. Solgar heeft ruim 300 producten op de markt gebracht en wordt verkocht in 50 landen. De vitamines en voedingssupplementen van Solgar zijn geschikt voor bijna iedereen en zijn onder andere vrij van allergenen en bevatten geen nodeloze (schadelijke) toevoegingen. De producten van Solgar zijn te koop bij diverse winkels en online via gespecialiseerde webwinkels. De prijzen liggen online tot wel enkele tientallen procenten lager waardoor even zoeken naar de beste prijs al snel loont.

Inhoud

Producten Solgar

Solgar produceert vitamines en voedingssupplementen. De ruim 300 producten zijn onderverdeeld over meer dan 20 verschillende productgroepen. Solgar heeft producten met Vitamine A, B, B-complex, C, D, E en K. Andere productgroepen zijn gericht op voedingssupplementen met vetzuren, vezels, aminozuren, antioxidanten, kruiden, mineralen en eiwitten. Tot slot heeft Solgar verschillende producten gecreëerd die zich richten op de verbetering van lichaamsprocessen als de spijsvertering, enzovoorts.

Verkooppunten Solgar

Solgar is te koop in winkels in het hele land. Ook worden de producten van Solgar online verkocht.

Winkels

De producten van Solgar worden verkocht bij gespecialiseerde gezondheidswinkels, vitaminespeciaalzaken en drogisterijen in het hele land. Solgar verkoopt de producten bij dit soort winkels omdat het belangrijk wordt geacht dat de verkooppunten de kennis en kunde in huis hebben om voorlichting te kunnen geven over de producten. Een actueel overzicht van de verkooppunten van Solgar is via http://www.solgar.nl/verkooppunten in te zien. Door het invullen van een plaatsnaam, straatnaam of postcode worden de dichtstbijzijnde verkooppunten getoond.

Online verkoop

De producten van Solgar worden online verkocht via gespecialiseerde websites. De online verkooppunten zijn vergelijkbaar met de winkels qua specialisatie en voorlichting. Wie online de producten van Solgar koopt heeft dus ook de mogelijkheid om (online) aanvullende informatie en voorlichting in te winnen. Een bijkomend voordeel van het online bestellen van de producten van Solgar is dat de prijzen online al snel tientallen procenten lager liggen dan in de winkels. Aangezien de producten van Solgar enkele tientallen euro’s per stuk kosten is de besparing al snel enkele euro’s per product. Een ander voordeel aan het online bestellen van producten is dat de producten thuisbezorgd waardoor je niet naar de winkel hoeft te gaan.

Productieproces

Solgar produceert zelf de producten waarbij het gehele productieproces wordt geregisseerd. Solgar houdt dus toezicht op het gehele proces van de teelt van de ingrediënten tot en met het verpakken van de producten. Om de kwaliteit van de producten te garanderen voert Solgar tevens uitgebreide testen uit op de producten waarbij de veiligheid, werking en zuiverheid worden gecontroleerd. Solgar producten zijn verpakt in donker glas dat vanwege de licht- en luchtwerende eigenschappen oxidatie tegengaat. Ook heeft glas de eigenschap dat het geen reacties aan kan gaan met het product.

Vrij van allergenen en weinig toevoegingen

De producten van Solgar zijn voor bijna iedereen geschikt. De producten zijn namelijk vrij van allergenen, waardoor de kans op allergische reacties verkleind wordt. Ook zijn de producten van Solgar vrij van toevoegingen zoals suikers, zouten, gluten, conserveringsmiddelen en synthetische smaak- en kleurstoffen. Ook heeft Solgar producten in het assortiment die geschikt zijn voor vegetariërs en veganisten. Solgar beschikt zelfs over halal of koosjer producten. Wanneer een product niet geschikt is voor bepaalde doelgroepen is dit duidelijk vermeld op de verpakking.

Contactgegevens Solgar

De belangen van Solgar worden in Nederland behartigd door Solgar Vitamins Holland B.V. wat gevestigd is in Haarlem. Voor vragen en opmerkingen kan contact worden opgenomen via:
  • Telefoonnummer: 023-5344522
  • E-mailadres: info@solgar.nl

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Ouderenzorg: artrose, osteoporose, diabetes mellitusOuderenzorg: artrose, osteoporose, diabetes mellitusOuderen kennen een aantal typische ziekten die bij hen vaker voorkomt dan bij jongeren. Zo'n 400.000 ouderen hebben last…
Solgar: vitamine A van SolgarSolgar: vitamine A van SolgarVitamin A 5000 IU (1502 µg) is nodig voor de celgroei, het functioneren van het immuunsysteem, om de huid te onderhouden…
Probiotica: De wonderen zijn de wereld nog niet uit!Iedereen kent wel de flesjes van Yakult, Optimel of Actimel. Wie snapt er echter nog echt iets van als het gaat om Bifid…
Solgar: vitamine B1, B2 en B3 van SolgarSolgar: vitamine B1, B2 en B3 van SolgarVitamine B1 heeft een gunstige invloed op de werking van het zenuwstelsel en is tevens goed voor het geheugen, de concen…
Solgar: vitamine biotine, foliumzuur en PABA van SolgarSolgar: vitamine biotine, foliumzuur en PABA van SolgarVitamine biotine zorgt voor een normale haargroei, houdt het haar sterk en stimuleert het behoud van een normale huid. F…
Bronnen en referenties
  • Solgar Vitamins, www.solgar.nl

Reageer op het artikel "Solgar: producten en verkooppunten"

Infoteur: Advies-eb
Gepubliceerd: 17-12-2014
Subrubriek: Gezonde voeding
Special: Beauty
Medische informatie…
Schrijf mee!