InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Gezonde voeding > Smoothies om de bloedsomloop te verbeteren

Smoothies om de bloedsomloop te verbeteren

Smoothies om de bloedsomloop te verbeteren Aardbeien, gember, bananen, asperges, ananas, wortelen, amandelen, koriander, vijgen en nootmuskaat staan gekend als voedingsmiddelen die de bloedsomloop verbeteren. Wij hebben ze in de volgende recepten verwerkt tot heerlijke smoothies zodat u dagelijks een ruime hoeveelheid van deze natuurlijke ingrediënten binnenkrijgt.

Smoothie van aardbeien, gember, yoghurt, sojamelk en honing

Aardbeien bevatten veel Vitamine C. Gember stimuleert de bloedsomloop waardoor het hele lichaam meer zuurstof krijgt. Yoghurt, sojamelk en honing zorgen ervoor dat u meer kracht hebt.

  • 2 kopjes aardbeien
  • ½ kopje vanille yoghurt
  • ½ kopje sojamelk met vanillesmaak
  • 2 soeplepels honing
  • 1 theelepel gember

Smoothie van asperges, wortelen, bananen, aardbeien en sinaasappelsap

Asperges zijn één van de gezondste groenten die er bestaan. Bananen zijn rijk aan Kalium en Vitamine B, beiden belangrijk voor een gezonde hormoonhuishouding. Wortelen werden door de adel van het Midden Oosten gebruikt als lustopwekkende voeding, waarschijnlijk dankzij het hoge gehalte aan vitamines en carotenen.

  • 10 stengels asperges
  • ½ wortel
  • ½ banaan
  • 3 aardbeien
  • Sinaasappelsap (naar smaak toevoegen)

Smoothie van amandelen, groene thee, honing en vanille yoghurt

De grote hoeveelheid proteïnes in yoghurt en amandelen zorgen voor meer uithoudingsvermogen. Groene thee houd je jong en verdrijft vermoeidheid waardoor ook je bloedsomloop verbetert. Honing zorgt voor een extra toevoer aan energie.

  • 1 kopje groene thee
  • ½ kopje vanille yoghurt
  • ¼ kopje amandelpoeder of –pasta
  • 4 soeplepels honing

Smoothie van aardbeien, yoghurt en koriander

Het boek van de Arabische nachten vertelt het verhaal over een man die 40 jaar lang geen kinderen kon krijgen, maar die plots genas dankzij een drankje op basis van koriander. Yoghurt en aardbeien zorgen op hun beurt voor meer uithoudingsvermogen en een betere bloedsomloop.

  • 200 gram aardbeien
  • 1 kopje yoghurt
  • 2 takjes koriander

Smoothie van amandelen, bananen, Acai bessen, lijnzaadolie, honing en weiconcentraat

De grote hoeveelheid proteïnes uit het weiconcentraat en de amandelen zorgen voor extra spieropbouw, terwijl de lijnzaadolie ervoor zorgt dat het opgeslagen vet in het lichaam omgezet wordt in spieren. Bananen, honing en acai bessen versterken dit effect door de verhoogde toevoer aan energie.

  • 1 banaan
  • 100 gram Acai bessen
  • ¼ kopje amandelen
  • 3 theelepels lijnzaadolie
  • 2 theelepels honing
  • 1 theelepel weiconcentraat (of proteïnepoeder)

Smoothie van bananen, sojamelk, honing en nootmuskaat

Nootmuskaat is één van de populairste gezondheidsmiddeltjes van de Chinese vrouwen. In combinatie met bananen, honing en sojamelk zorgt deze smoothie voor een ijzersterke gezondheid.

  • 1 banaan
  • 1 ½ kopje sojamelk
  • 1 soeplepel honing
  • ½ soeplepel nootmuskaat

Smoothie van vijgen, bananen, sinaasappelen en sojamelk

Vijgen, bananen, sojamelk en sinaasappelen zorgen ervoor dat je bloedsomploop optimaal verloopt en je nooit energie te kort komt.

  • 2 bananen
  • 6 vijgen
  • ¾ kopje sojamelk met vanillesmaak
  • ¾ kopje vers sinaasappelsap

Smoothie van ananas, mango, banaan en gember

Gember zorgt ervoor dat je hele bloedsomloop beter gaat functioneren. Ananas wordt dankzij zijn hoge gehalte aan Vitamine C gebruikt voor de voorkoming en bestrijding van ziektes. Mango zorgt voor energie en banaan reguleert de hormoonhuishouding.

  • 1 kopje ananas
  • ½ kopje mango
  • ½ kopje banaan
  • 1 teentje verse gember

Smoothie van granaatappel, acai bessen en yoghurt

Granaatappels en acai bessen zorgen ervoor dat u lang jong en krachtig blijft. Samen met yoghurt zorgen ze voor een gemakkelijk verteerbaar drankje dat u zowel op korte als op lange termijn energie geeft.

  • ½ kopje granaatappelsap
  • ½ kopje acai bessen
  • 2 soeplepels yoghurt
Gerelateerde artikelen
Zelf smoothies makenZelf smoothies makenJe kunt zelf de lekkerste smoothies maken, met vers fruit, ijs, koffie of andere ingrediënten. Het enige dat je nodig he…
Smoothies: gezonde, verrassende en verfrissende smoothiesSmoothies: gezonde, verrassende en verfrissende smoothiesIn een smoothie zit eigenlijk alles wat een mens nodig heeft. Zuivel, vitamines en vocht voor een goede innerlijke huish…
Smoothies en sappen tegen griep en verkoudheidSmoothies en sappen tegen griep en verkoudheidDe volgende smoothies en sappen bestrijden efficiënt griep en verkoudheid. Je kunt ze drinken als aperitief, als ontbijt…
Sappen en smoothies voor een mooie huid zonder rimpelsSappen en smoothies voor een mooie huid zonder rimpelsEen mooie huid zonder rimpels begint van binnenuit met een gezonde en gevarieerde voeding. De recepten voor smoothies en…
Smoothies - lekker en gezonde drankjesEen smoothie is een gezond alcoholvrij en koud drankje. De ingrediënten zijn meestal ijs, vers fruit, melkproducten (yog…

Reageer op het artikel "Smoothies om de bloedsomloop te verbeteren"

Infoteur: Avalon
Laatste update: 05-12-2010
Subrubriek: Gezonde voeding
Medische informatie…
Schrijf mee!