InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Kinderen > Kinderfeestje - pakjes uitpakken met een spel

Kinderfeestje - pakjes uitpakken met een spel

Kinderfeestje - pakjes uitpakken met een spel Iedere keer bij een kinderfeestje is het weer de vraag hoe de jarige de kadotjes uit gaat pakken. Soms mogen de kinderen hun kadotje gewoon geven, maar het is toch veel leuker om hier spelletjes omheen te verzinnen?

Het ballonnen-vraag-spel

Benodigdheden;

  • Ballonnen,
  • Kleine papiertjes met vragen er op (er moeten meer vragen zijn dan er kinderen zijn),
  • Prikpen of naald.

Het spel;

In iedere opgeblazen ballon zit een papiertje met daarop een vraag. Alle kinderen zitten in de kring en één voor één mogen ze een ballon kapot prikken. Als ze de vraag goed beantwoorden mogen ze hun kadotje geven.

Pakjes verstoppen

Alle kinderen mogen hun pakje ergens in een kamer verstoppen. Hiervoor kun je alleen de woon- of speelkamer nemen, maar een deel van het huis of de tuin is ook altijd leuk. Nu moet de jarige de pakjes zoeken. Als hij ze allemaal gevonden heeft mag hij ze uitpakken. Dit spel is het leukst met een kleine groep (tot 8 kinderen), anders moeten ze zo lang wachten.

Onder de deken

Als de kinderen binnenkomen bij het feestje mogen ze allemaal hun kadotje onder een deken of laken leggen. Als iedereen er is gaan ze in de kring zitten en mag de jarige één van de kadotjes onder de deken weg halen. Hij moet raden van wie het komt. Heeft hij het goed, dan mag hij het uitpakken. Ook dit spel is het leukst met niet al te veel kinderen, anders wordt het wel erg moeilijk.

Pand verbeuren

Ieder kind levert zijn kadotje in bij binnenkomst op het feestje. Van tevoren zijn allemaal papiertjes met opdrachtjes gemaakt. Als alle kinderen in een kring zitten, leest de jarige één van de opdrachten voor. Als iemand denkt dat hij dat wel kan, mag hij de opdracht doen. Lukt het, dan mag hij de jarige zijn kadotje geven. Is er niet één van de kinderen die denkt dat hij een opdracht kan doen, dan mag de jarige iemand aanwijzen waarvan hij denkt dat hij dat wel kan.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Kinderfeestje - pakjes uitpakken met een spel"

Reactie

Janet van Wijk, 28-04-2008 11:44 #1
Variatie op ballonnen prik spel:
Alle kinderen mogen een ballon uitkiezen. Ballonnen op laten blazen en daar een papiertje in laten waar ze hun naam op hebben geschreven. Alle ballonnen bij elkaar doen met een touw aan de stoel van de jarige vastbinden en 1 voor 1 een kindje een ballon kapot laten prikken. De naam die op het briefje staat mag zijn/haar kadootje geven. De jarige mag de kadootjes uitpakken uiteraard! Met vr gr Janet

Infoteur: Lobke
Gepubliceerd: 14-01-2007
Subrubriek: Kinderen
Special: Kinderfeestjes
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!