InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Kinderen > Little Tikes: soorten speelgoed en verkooppunten

Little Tikes: soorten speelgoed en verkooppunten

Little Tikes: soorten speelgoed en verkooppunten Little Tikes speelgoed is zeer populair kinderspeelgoed. Het speelgoed kenmerkt zich door de uitgesproken vrolijke kleuren en vanwege het (over het algemeen) kunststof materiaal. Little Tikes verkoopt speelgoed voor kinderen in diverse leeftijdsgroepen. In dit artikel worden de verschillende typen speelgoed die Little Tikes verkoopt benoemd.

Inhoud

Kenmerken Little Tikes speelgoed

Little Tikes speelgoed staat bekend vanwege de duurzaamheid van de producten. Met duurzaam wordt in dit geval bedoeld dat het speelgoed niet snel kapot gaat. Over het algemeen zijn de producten vervaardigd van kunststof, wat het speelgoed bijvoorbeeld minder weersgevoelig maakt. Het speelgoed kenmerkt zich meestal door vrolijke, felle kleuren.

Waar wordt Little Tikes speelgoed verkocht?

Little Tikes speelgoed is te koop in bijna alle speelgoedwinkels in Nederland en België. Daarnaast is het Little Tikes speelgoed te bestellen via internet in internetwinkels. Tot de online verkopers behoort ook de officiële website van Little Tikes.
Het voordeel aan het online kopen van speelgoed is dat het vaak goedkoper is dan in de speelgoedwinkel. Het nadeel is dat je voor het online kopen van de producten meestal verzendkosten moet betalen.

Leeftijdsgroepen speelgoed

Little Tikes verkoopt speelgoed voor kinderen in verschillende leeftijdsklassen. Grofweg is de volgende onderverdeling te maken:
  • 0 tot 12 maanden
  • 13 tot 18 maanden
  • 19 tot 24 maanden
  • 2 tot 3 jaar
  • 3 tot 4 jaar
  • ouder dan 4 jaar

Uiteraard bestaat er een overlap tussen de verschillende leeftijdsklassen, speelgoed kan bijvoorbeeld ook voor de leeftijdsklasse 12 maanden tot 3 jaar zijn.

Soorten speelgoed

Het assortiment van Little Tikes is enorm breed. Zowel voor meisjes als jongens wordt zeer divers speelgoed geproduceerd.
Voorbeelden van soorten speelgoed dat Little Tikes produceert zijn:
  • buitenspeelgoed
  • schommels
  • glijbanen
  • picknicktafels
  • speelhuisjes
  • speelgoedauto's, tractoren en motorfietsen
  • poppen
  • zandbakken
  • meubilair voor kinderen
  • opblaasbaar speelgoed
  • wiptoestellen
  • opbergboxen voor speelgoed
  • hobbelpaarden

Het bovenstaande overzicht is niet compleet. Het daadwerkelijke assortiment is nog stukken uitgebreider.

Kosten Little Tikes speelgoed

Het speelgoed dat Little Tikes produceert is al te koop voor enkele euro's voor de meest eenvoudige producten. De duurdere producten kosten enkele honderden euro's.

Het bedrijf Little Tikes

Little Tikes (The Little Tikes Company) is een bekende producent van kinderspeelgoed. Het bedrijf is in 1970 gestart in de Verenigde Staten te Ohio. Little Tikes heeft meerdere locaties buiten de Verenigde Staten, zoals productie- en distributiecentra in Europa en Azië. In november 2006 werd Little Tikes een onderdeel van MGA Entertainmant, een producent van kinderspeelgoed en entertainment producten. Little Tikes heeft ongeveer 500 werknemers.

Cozy Coupe speelgoedauto

Een zeer bekend product van Little Tikes is de Cozy Coupe® speelgoedauto. Deze speelgoedauto is rood met geel en bestaat al ruim 30 jaar. Op het 25 jarige jubileum van de speelgoedauto in 2004 waren er al 6 miljoen van verkocht. Door de krant New York Times werd de Cozy Coupe speelgoedauto in 1998 verkozen tot 's werelds best verkochte auto van het decennium. Het versloeg onder andere de Honda Accord en de Ford Taurus.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Goedkoper speelgoed kopenDoor goed op de prijzen te letten, en door goed te vergelijken, kunt u speelgoed goedkoper kopen. U zou ook kunnen overw…
Online speelgoed kopen; tips en de beste websites!Online speelgoed kopen; tips en de beste websites!Online speelgoed kopen is vaak erg gemakkelijk en soms nog voordelig ook. Maar waar vind je een groot assortiment speelg…
De speel-o-theek, speelgoed lenen in plaats van kopenHeel veel kinderen hebben veel te veel en te duur speelgoed waar ze uiteindelijk haast niet mee spelen. Het dure speelgo…
Waarom houten kinderspeelgoed kopenLoop een speelgoedwinkel binnen en je wordt als het ware overvallen door een assortiment dat bijna geheel uit plastic be…
Bronnen en referenties
  • www.littletikes.com

Reageer op het artikel "Little Tikes: soorten speelgoed en verkooppunten"

Reactie

A. Geijsel, 14-08-2012 07:59 #1
Hallo, voor mijn kleinkinderen heb ik vorig jaar ieder gezin. 3 waterpiratenboten gekocht. erg mooi, maar nu deze zomer weer buiten blijken de watertorens niet meer te lopen, is dit probleem meer voorgekomen? En niet bij een ze doen het alle drie niet, wel jammer als je ze cadeau geeft, nieuwe batterijen niks helpt. En ik koop al het speelgoed van dit merk altijd goed, maar dit?
Graag een reactie terug. Reactie infoteur, 27-08-2012
Beste heer of mevrouw Geijsel,

Het door u beschreven probleem is mij onbekend. Ik adviseer u contact op te nemen met de winkel waar u de producten heeft gekocht of met Little Tikes zelf.

Mvg

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 10-11-2014
Subrubriek: Kinderen
Special: Kinderen
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!