InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Leven > De Warren Jeffs sekte

De Warren Jeffs sekte

In Eldorado, in West- Texas vind je de ranch van de FLDS. De letters FLDS staan voor Fundamentalist church of Jezus Christ of Latterday Saint. Op deze ranch vind je de grootste polygame sekte van de Verenigde staten. De sekte leeft op een afgesloten terrein waardoor de buitenwereld niets van de sekte meekrijgt.

24 uur bewaking

De ranch staat op een terrein van zeven vierkante kilometer met daaromheen hekken. Bij de ingang van het terrein staat een wachttoren met 24 uur per dag bewaking. Niemand mag zonder toestemming erin of eruit.

Belangrijk telefoontje

In maart 2008 kregen de autoriteiten een telefoontje vanuit de sekte. Het was een 16 jarig meisje dat vertelde dat ze mishandeld werd door haar man. Ze vertelde ook dat ze verkracht was. Ze had op het moment dat ze dat telefoontje pleegde een 8 maand oude dochter en ze was zwanger van haar tweede kind. Ze was Warren Jeffs zevende vrouw.

Nadat de politie vijf dagen onderzoek heeft gedaan kwamen ze erachter dat de meisjes uit deze sekte vanaf hun dertiende al uitgehuwelijkt werden aan volwassen mannen die vaak veel ouder als zijzelf waren. Kinderen krijgen was hierbij het belangrijkste.

De politie heeft na dat onderzoek 419 kinderen weggehaald uit de sekte waarvan 119 moeder mee gingen. Op dat moment hadden veel jonge meisjes al kinderen of waren toen zwanger.
In begin april hebben ze veel kinderen weg gehaald en in mei 2008 kreeg de sekte de kinderen weer terug doordat er te weinig bewijs was.

Polygamie

Sinds 1879 is polygamie al verboden maar doordat de sekte lang genegeerd is en in bescherming werd genomen door bepaalde instanties, heeft de sekte zo lang stand gehouden.
Toen in 1890 de Mormoonse kerk ophield met polygamie, begon een groepje van 7 mensen los van de Mormoonse kerk, hun eigen Polygame dorp te bouwen.
Dit deden ze op de grens van Utah en Ariazona, in wat nu Colorado City- Hildale is.

Uiteindelijk is de sekte uitgegroeid tot een organisatie met ruim 10.000 leden. Zelfs de dichtstbijzijnde politie had zich aangesloten bij de sekte.

Warren Jeffs aan de macht

In 2002 kwam Warren Jeffs aan de macht door zijn vaders overlijden. Vanaf dat moment werden veel jongere jongens uit de sekte verbannen. De volgelingen van de sekte geloofden dat een man pas in de hemel zou komen als een man met drie vrouwen was getrouwd. Vandaar ook dat veel jonge jongens uit de sekte verbannen werden. Zo konden ze een overschot aan mannen voorkomen.

De buitenwereld is slecht

Iedereen in die sekte geloofde dat iedereen die zich niet bij de sekte aangesloten had, slecht was. Ze geloofden dat als je contact had met de buitenwereld je naar de hel zou gaan. Hierdoor was het extra moeilijk voor de politie om te achterhalen wie bij welke man hoorde.

De veroordeling van Warren Jeffs

In 2007 werd Warren Jeffs veroordeelt tot twee termijnen van vijf jaar tot levenslang. Deze straf heeft hij gekregen omdat hij een 14 jarig meisje heeft gedwongen om met haar 19 jarige neef te trouwen.

Met de veroordeling van Warren Jeffs zijn ze er waarschijnlijk nog lang niet want de sekte zit op nog meer plaatsen.
© 2009 - 2017 Donkertje, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Succesvol beleggen zoals Warren BuffettSuccesvol beleggen zoals Warren BuffettWarren Buffett is de absolute top voor beleggers. Hij is de meest succesvolle belegger uit de hedendaagse geschiedenis m…
President van Amerika, Warren G. Harding 1921-1923President van Amerika, Warren G. Harding 1921-1923Het eerste dat president Warren Holding deed na zijn inauguratie, was het formeel eindigen van de 1e Wereldoorlog. Dit d…
Biografie: Warren ZevonWarren Zevon was een Amerikaanse singer-songwriter en muzikant, die bekend stond om zijn intelligente en satirische teks…
Filmrecensie All the RagerecensieFilmrecensie All the RageDeze uit 1999 afkomstige speelfilm laat de soms absurde maatschappij met vuurwapens en alle gevolgen van dien zien. Mens…
Beleggen volgens Warren BuffettBeleggen volgens Warren BuffettWarren Buffett is de meest succesvolle belegger in de geschiedenis. Zijn stijl is afgeleid van het waardebeleggen van zi…
Bronnen en referenties
  • http://www.dag.nl/overige/helse-broedmachine-81302

Reageer op het artikel "De Warren Jeffs sekte"

Reacties

Cor Huijerjans, 12-09-2014 18:07 #2
Waarom moet eerst een meisje van 16 jaar wat daar wordt verkracht, zwanger gemaakt tegen haar wil, en uitgehuwelijkt, mishandeld, voordat, de geheime dienst, en de F.B.I daar door dat meisje op de hoogte waren. Ik geloof niet dat deze instanties met al hun mogelijkheden, daarvan niet op de hoogte waren.

Wim Thibaudier, 05-06-2009 21:40 #1
De warren Jeffs sekte zijn in mijn ogen gewoon een stelletje pedofielen… die misbruik maken van het instrument kerk… Om alles duidelijk te maken zal ik even alles op een rijtje zetten… Vroeger in het begin van de profeet Joseph Smith.toen de leden van de kerk begonnen aan de grote trek naar Utah, zijn er vele slachtoffers gevallen… die uitgeput waren.maar ze werden ook vervolgd en er werd op hen geschoten… ziekte en honger speelde ook geen grote rol… Kort gezegd vele mannen sneuvelden.en omdat er in die tijd nog geen sociale voorzieningen waren zorgde dan een andere man voor de vrouw waar de man van gesneuveld was… Dit is het oorspronkelijke principe van de polygamie in de kerk van jezus Christus van de heiligen der laatste dagen.Het betrof hier altijd volwassen vrouwen… Later echter toen men zich gevestigd had in Utah… was dit alles niet meer nodig en verklaarde de profeet dat voortaan een man maar een vrouw mag hebben.en dit is nog steeds zo in de kerk van jezus christus van de heiligen der laatste dagen… Warren Jeff begon echter een sekte waar kinderen van 14j en vaak nog jonger uitgehuwelijkt werden met mannen van ver in de 40 of nog ouder… Ook werden de kinderen geisoleerd van de buitenwereld… Ik zeg dit heeft niks meer met een kerk te maken het is gewoon op een misdadige manier sexueel misbruik maken van jonge meisjes die geen weerstand kunnen bieden.Jammer vind ik echter dat de leden van de kerk van jezus christus van de heiligen der laatste dagen worden aangekeken hetgeen warren jeff heeft gedaan… De kerk die Warren jeff aanhangt noemt zich Fundamentele kerk van jezus Christus van de heiligen der laatste dagen.Hij heeft dus het woord Fundamentele er toegevoegd.om onderscheid te maken… hoe dan ook het is een misdadige beweging en het heeft niet de liefde van christus in zich…

Infoteur: Donkertje
Gepubliceerd: 05-04-2009
Subrubriek: Leven
Reacties: 2
Medische informatie…
Schrijf mee!