Het maken van een visionboard

Het maken van een visionboard Een visionboard is een middel om je dromen te visualiseren. Het activeert de onderbewuste drang om van je dromen werkelijkheid te maken. Een visionboard is een collage van de dingen die je wilt doen, hebben en degene die je wilt zijn in je leven. Mensen staan vaker stil bij wat ze niet willen dan wat ze wel willen. Door het maken van een visionboard sta je stil bij wat je juist wél wil!

Je kunt je visionboard maken zoals jij het wilt. Of je nu doelen maakt voor je hele leven, voor een jaar of voor één ding, zoals bijvoorbeeld sporten of afvallen of het opbouwen van zelfvertrouwen, het is jouw keus! Het is jouw bord met de dingen die jij wilt bereiken, dus jij bepaalt ook zelf hoe het eruit gaat zien.

Hoe maak je een visionboard?

Bedenk eerst of je het visionboard alleen gaat maken of samen met anderen. Als je alles liever voor jezelf houdt (het is immers best persoonlijk), is het de beste keuze om alleen aan de slag te gaan. Samen met je beste vriend of vriendin kun je veel dromen en ideeën uitwisselen. Je kunt ook een groep vrienden uitnodigen en er een "visionboard-party" van maken.

Wat heb je nodig?

Voor het maken van je visionboard heb je de volgende dingen nodig:
  • Een ondergrond, bijvoorbeeld een groot canvas of een stuk stevig karton;
  • Tijdschriften (met verschillende thema's);
  • Een schaar;
  • Lijm;
  • Andere knutselspullen, bijvoorbeeld glitters, stickers en gekleurd papier (optioneel).
Leg alle spullen op een grote tafel of op een lege vloer. Nu kun je aan de slag gaan!

Aan de slag!

  • Blader al je tijdschriften door en knip alle plaatjes en woorden uit die jou aanspreken.
  • Eenmaal uitgeknipt leg je alle plaatjes en woorden op een rij en ga je een selectie maken voor op je visionboard.
  • Maak eerst "droog" een collage op je ondergrond.
  • Als alles naar jouw wens gerangschikt is, plak je alles op.
  • Ten slotte kun je het visionboard eigen maken door het naar jouw smaak te versieren met alle overige knutselspullen

Kom je in een tijdschrift een plaatje tegen dat jou heel erg aantrekt, maar je weet niet waarom? Waarschijnlijk is hier onbewust een reden voor. Knip dit plaatje uit en zorg ervoor dat deze zeker op jouw visionboard terechtkomt.

Tip: Wees niet bang om te dromen. Sommige dromen lijken nooit waar te kunnen worden, maar misschien kun jij later toch naar je visionboard terugkijken en zien dat jij toch juist echt veel van je dromen waar hebt kunnen maken.

Klaar!

Is je visionboard klaar? Geef hem dan een mooi plekje in een ruimte waar je vaak komt. Zo word je steeds weer aan jouw dromen, wensen en doelen herinnert. Je moet hier een beetje voor openstaan, maar er wordt namelijk gezegd dat het regelmatig bekijken van je board de innerlijke drang om deze dromen te verwezenlijken naar boven haalt.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Het maken van een visionboard"

Infoteur: Mirjamsel
Gepubliceerd: Februari 2013
Subrubriek: Lifestyle
Schrijf mee!