Fitnesapparaat voor thuis: Wonder Core

Fitnesapparaat voor thuis: Wonder Core Een strakke buik, een sixpack, een gespierd lichaam… Mannen en vrouwen doen er veel aan om af te vallen en om strakke buikspieren te krijgen, zoals trainen met gewichten en fitness. Menigeen kiest ervoor om thuis te trainen, vaak met een fitnessapparaat. Welk apparaat je ook kiest voor thuistraining, niet het apparaat gaat de problemen van overgewicht of slappe buikspieren oplossen. Je zal consequent gebruik moeten maken van dergelijke apparatuur. Als je doorzet, dan is een sixpack haalbaar, net als gewichtsverlies. Thuis kan je spieren trainen met fitnessapparaten, zoals bijvoorbeeld de Wonder Core. Wonder Core is een fitnessapparaat voor thuis. Hoe werkt het? Fitness kan behoorlijk vermoeiend zijn, maar uiteindelijk levert het je wel iets op. Dagelijks kiezen mensen ervoor om hun buikspieren te trainen, hun bilspieren, biceps, triceps, de benen. Een mooi strak lichaam houden wordt moeilijker naarmate we ouder worden, door te veel eten en te weinig bewegen. Je kunt erom lachen of je kunt er iets aan doen. De een accepteert het, de ander wil het liefst zolang mogelijk strak en fit blijven, en heeft er ook iets voor over. Want die felbegeerde strakke buikspieren, dat kost nou eenmaal inspanning.

Naar de sportschool of fitnessapparatuur voor thuis?

Ben je iemand die zich liever tussen mensen bevindt als je traint, dan is de sportschool misschien de beste keus. Je kunt samen met andere enthousiastelingen gaan sporten. Sporten en aan je lichaam werken, kan motiverend zijn als je het met meerdere personen tegelijkertijd doet. Maar niet iedereen heeft tijd of zin om naar de sportschool te gaan. Een sportschool heeft ook nadelen.
  • Je moet er steeds opnieuw naartoe. Ook moet je sportkleding aan.
  • Het kost maandelijks nogal wat geld en vaak zit er een jaarabonnement aan vast.
  • Als je overgewicht hebt voel je je misschien bekeken tijdens het sporten.
  • Een sportschool ruikt snel muf.
  • Om dagelijks naar een sportschool te gaan heb je vrije tijd nodig, en de reistijd komt er bij.

Buikspieren trainen met Wonder Core II

Er bestaan veel soorten fitnessapparaten voor thuis. Wonder Core II en Wonder Core Deluxe zijn fitnessapparaten waarmee je meerdere trainingen kunt doen op een en hetzelfde apparaat. Wonder Core is een 6-in-1-fitnessapparaat. Het richt zich op het trainen van spieren in het hele lichaam.
  • Buikspieren en gehele core.
  • Rugspieren.
  • Benen.
  • Bilspieren.
  • Armen.
  • Cardio Workout.

Sixpack trainen, is dat moeilijk?

Sixpack, wat is het toch dat zoveel mensen daarvan dromen? De sixpack is het toonbeeld van fysiek succes. Ergens onder dat vetlaagje zitten je buikspieren, en als je deze voldoende traint, dan komt de sixpack tevoorschijn. Maar makkelijk om dat te bereiken is het niet. Je buikspieren trainen, of je dat nou op een sportschool doet of thuis, vergt regelmatig inspanning, en doorzettingsvermogen. Daarnaast moet je gezond eten. Om spieren op te bouwen heb je ook wat extra proteïnes nodig in de vorm van mager vlees uit zee of van het land. Een sixpack trainen is niet moeilijk, maar de training dagelijks volhouden en doorzetten totdat je een sixpack hebt, is wel moeilijk. Dagelijks bewijzen mensen echter wel dat het mogelijk is om een mooie, gespierde sixpack te trainen. Op de sportschool, of thuis met behulp van een goed fitnessapparaat. Waar een wil is, is een weg.

Hoe werkt het fitnessprogramma van Wonder Core?

Het fitnessprogramma van Wonder Core is het totale fitnessprogramma voor thuis, wat bestaat uit:
  • Wonder Core fitnessapparaat met 'dual weerstand' ontwerp (standaard ingebouwd bij elk Wonder Core fitnessapparaat).
  • DVD met allerlei oefeningen voor alle spiergroepen. Borstspieren, rugspieren, buikspieren, biceps, triceps, beenspieren. Wonder Core fitnessapparaten zijn ook geschikt voor cardio training.
  • Rollers in het apparaat die je rug masseren terwijl je traint.
  • Dieet.

Hoelang moet je trainen per dag?

Dagelijks trainen is misschien wel het geheim van elke succesvolle training. In de Wonder Core reclame stelt men dat je met 5 minuten per dag al resultaat zal zien, en op zich is dat niet onrealistisch als je dit lang volhoudt, maar je mag aannemen dat 5 minuten per dag wel erg kort is om veel resultaat te zien. Dagelijks 15 minuten of wellicht 30 minuten trainen, zal uiteraard sneller en meer zichtbaar effect op de spieren in je lichaam hebben. Spieren trainen vergt nou eenmaal meer dan een apparaat in huis hebben. Je moet er ook consequent mee aan de slag gaan. Daarnaast is het vaak noodzakelijk om gezonder te gaan leven. Als je dit er allemaal voor over hebt en je bent een doorzetter, dan is Wonder Core een geschikt fitnessapparaat om je lichaam mee te trainen, met veel mogelijkheden, en voor een mooie prijs.

Bijzonderheden over Wonder Core II

Twistzitting

De Wonder Core fitnessapparaten hebben een zogenaamde twistzitting. De twistzitting maakt het mogelijk om ook de schuine buikspieren te trainen. Ook kunnen de lage buikspieren met Wonder Core getraind worden, net als de spieren in dijen en billen. De rug wordt ondersteund met speciale ronde (rollende) kussentjes. Ook de nek wordt zoveel mogelijk ondersteund. De rug en nek worden zo min mogelijk belast.

Zes soorten trainingen

Met Wonder Core kunnen zes verschillende soorten training uitgevoerd worden. Cardio, buikspieren, borstspieren, beenspieren, armspieren en rugspieren.

Rugpijn?

Mensen die last hebben van rugpijn zouden gebaat zijn bij trainen met Wonder Core aangezien de rug ontzien en extra ondersteund wordt. Toch is het bij rugklachten aan te raden om eerst met een arts of fysiotherapeut te overleggen of Wonder Core geschikt voor je is.

Wonder Core Deluxe roeiset

Roeibewegingen maken trainen je arm, schouderen rugspieren en buikspieren. Voor velen is dit een heel prettige manier om spieren te trainen. Bij de Wonder Core Deluxe is de roeiset in het apparaat opgenomen om met roeibewegingen te kunnen trainen.
Gerelateerde artikelen
Klein fitnessartikelen op een rijtjeKlein fitnessartikelen op een rijtjeWanneer je nadenkt over de aanschaf van een of meerdere klein fitness artikelen is het handig om een overzicht te hebben…
Beurer Buikspiertrainer, beoordelingen en werkingBeurer Buikspiertrainer, beoordelingen en werkingBeurer Buikspiertrainer EM35 is een buikspierband die om het lichaam (om de buik) gedragen wordt, en waarmee je spieren…
Sixpack-training voor een strakke buikSixpack-training voor een strakke buikWie de gestaalde sixpack van een getraind lichaam verwart met een sixpack bier, krijgt een wasbeerbuik in plaats van een…
Met fitnessapparaten en thuis oefeningen afvallenMet fitnessapparaten en thuis oefeningen afvallenHet is algemeen bekend dat bewegen een groot onderdeel is van afvallen, maar niet iedereen heeft tijd elke dag veel tijd…

Tips om je immuunsysteem te versterkenTips om je immuunsysteem te versterkenEen mens wordt gemiddeld 3,5 keer per jaar verkouden, waarbij er een beroep wordt gedaan op ons immuunsysteem. Door alle…
Gezondheid: Een platte buikGezondheid: Een platte buikEen platte buik als uiterlijk aspect (zeker tijdens de warme zomermaanden), maar een platte buik is ook goed voor de gez…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: OpenClipart-Vectors, Pixabay
  • https://www.telsell.com/nl/fitness-sport/buikspieren/wonder-core-2-p1886
  • https://youtu.be/ipTZleP_Nq4

Reageer op het artikel "Fitnesapparaat voor thuis: Wonder Core"

Infoteur: Kisses
Laatste update: Oktober 2017
Subrubriek: Lifestyle
Schrijf mee!