InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Lifestyle > Stormparaplu: deze paraplu waait niet kapot tijdens storm!

Stormparaplu: deze paraplu waait niet kapot tijdens storm!

Storm, regen, hagel en wind in Nederland: alle paraplu´s gaan kapot. De stormparaplu is windbestendig tot een stormkracht 10! Hoe is het idee ontstaan om een stormparaplu te gaan ontwerpen? Hoe komt het dat deze stormparaplu niet kapot waait tijdens wind en storm? In welke maten is de stormparaplu verkrijgbaar? Waar is de originele Senz stormparaplu te koop?

Design

Door de speciale design van de stormparaplu, klapt de stormparaplu niet dubbel of kapot tijdens een zeer sterke wind zoals een gewone paraplu.

Windbestendig

Tijdens een storm naar buiten gaan met een paraplu geeft altijd hetzelfde resultaat: de paraplu waait kapot. De stormparaplu is windbestendig gemaakt door de slimme design en kan een stormkracht 10 aan!

Hoe werkt het?

Hoe komt het dat de stormparaplu niet kapot waait tijdens sterke wind? Het is door de zeer slimme aërodynamische ontwerp van de stormparaplu, dat de stormparaplu de meest comfortabele positie kiest in de wind. Door dit slimme ontwerp ziet de stormparaplu er iets “vreemder” uit dan de normale paraplu, maar dat is ook de reden waarom deze stormparaplu niet kapot waait. Het grote voordeel van deze stormparaplu is dat deze paraplu te gebruiken is tijdens harde wind. De stormparaplu is te gebruiken met stormkracht 10.

Onbreekbaar

Deze stormparaplu is praktisch ontbreekbaar. De zeer bijzondere constructie van de stormparaplu maakt dat de baleinen en het frame samen alle krachten absorberen, waardoor de paraplu vrijwel ontbreekbaar is. Ondanks de zeer krachtige frame, is deze stormparaplu een vrij lichte paraplu.

Het idee

Het idee achter het ontwerp van de stormparaplu was om iets te ontwerpen dat de mensen tegen alle weersomstandigheden zou beschermen. De originele senz° stormparaplu beschermt niet alleen tegen:
  • Wind,
  • Storm,
  • Hagel,
  • Regen,
  • Sneeuw, maar ook tegen
  • Zonnestralen door een ingebouwde standaard UV protectie in alle originele stormparaplu´s.

Senz° original

De originele stormparaplu´s zijn ontworpen door senz° original. Hun visie is om iedereen te inspireren om van het weer te laten genieten, welk weerstype dan ook. Uit pure frustratie van de altijd kapot gewaaide paraplu´s tijdens een harde wind, is Senz° begonnen andere ontwerpen te maken en de traditionele rond paraplu´s te laten voor wat ze zijn: waardeloos tijdens slecht weer en een gevaar voor andermans ogen. Student van de studie Industrieel Ontwerpen is eerst begonnen met helikopterconstructies, waar na hulp van medestudenten eindelijk het definitieve ontwerp was geboren: senz° umbrellas: the original storm umbrellas. Senz is het bedrijf dat de stormparaplu heeft bedacht, ontwikkeld, ontworpen, in productie heeft genomen en groot heeft gemaakt. De originele Senz stormparaplu is te verkrijgen in 9 kleuren, waarvan 4 met motiefjes.

Mini paraplu

Tegelijkertijd met het ontwerpen van de stormparaplu, werd er ook hard gewerkt aan het ontwerp van een mini uitvoering: senz° mini paraplu. Qua ontwerp was deze mini een stuk lastiger om te ontwerpen. Deze mini stormparaplu is windebestendig en kan een windkracht 7 aan. De mini stormparaplu is in 8 verschillende kleuren te verkrijgen, waarvan 4 met motiefjes.

Extra groot

Ook bestaat er een extra grote uitvoering van de stormparaplu, de senz° xl paraplu. Behalve dat deze grote stormparaplu veel groter is in maat dan de originele stormparaplu, is deze grote paraplu weersbestendig, windbestendig, kan een windkracht 10 aan en heeft een goed zicht tijdens de regen met de best mogelijke regenbescherming. De extra grote stormparaplu is verkrijgbaar in 4 kleuren:
  • Rood,
  • Zwart,
  • Blauw en
  • Grijs.

Wereldwijde belangstelling

De stormparaplu is officieel sinds eind 2005 van start gegaan en kan sindsdien genieten van zowel nationale als internationale belangstelling voor de stormparaplu: de verkoop loopt storm!

Beste uitvinding 2007

De Senz originele stormparaplu is door het Amerikaanse TIME (Time magazine) genomineerd voor “beste uitvinding 2007”.

Verkooppunten

In de volgende landen is de originele stormparaplu te verkrijgen:
  • Nederland,
  • België,
  • Denemarken,
  • Duitsland,
  • Engeland,
  • Luxemburg en
  • Oostenrijk
Via de originele site van de stormparaplu is via “verkooppunten” heel handig te achterhalen waar de stormparaplu te verkrijgen is. Via de webshop die beschikbaar is op de website van de officiële en originele Senz stormparaplu zijn de stormparaplu´s ook te verkrijgen.

Origineel

De originele Senz stormparaplu´s zijn te bekijken, maar ook te bestellen, via de originele site van de stormparaplu: http://www.senzumbrellas.com/nl/home/ .

Prijs

Een beetje storm in Nederland kan al snel zo´n 3 kapotte paraplu´s per week opleveren. In Nederland kan het een flink aantal weken behoorlijk stormen, dat zijn een hoop kapotte paraplu´s. Met deze wetenschap in het achterhoofd, valt de prijs van een originele Senz stormparaplu reuze mee!
Gerelateerde artikelen
Paraplu-en-Baby DraagriemJe wilt natuurlijk dat jij en je baby niet nat worden. Daarom is er een paraplu uitgevonden die aan een baby-draagriem v…
Mislukte uitvinding: Paraplu met InternetAls je buiten in de regen loopt is het vreselijk jammer dat je niet even kunt Googlen wanneer het droog wordt. Ook heb j…
De Senz Paraplu, een innovatieve, succesvolle ParapluNederlandse uitvinders hebben een stormbestendige paraplu uitgevonden. De paraplu kan niet binnenstebuiten klappen. Hij…
Mislukte uitvinding: De HoofdparapluJapan is hèt land als het gaat om bizarre uitvindingen. Het hier besproken parapluconcept heeft misschien een toekomst a…
Mislukte uitvinding: Paraplu met DouchegordijnIn de categorie mislukte Japanse uitvindingen scoort deze paraplu erg hoog. Een paraplu met douchegordijn. In zijn nodel…
Bronnen en referenties
  • http://www.senzumbrellas.com/nl/home/ http://www.time.com/time/

Reageer op het artikel "Stormparaplu: deze paraplu waait niet kapot tijdens storm!"

Reacties

Mark, 10-02-2016 12:52 #7
Helaas is de kleinere versie (model 2015) waardeloos. Na één keer regenen begon hij al te roesten. Tweede exemplaar klapte direct om bij een relatief klein beetje wind en was niet meer te repareren. Al jaren de grote versie in bezit en deze bevalt meer dan uitstekend. Een gemiste kans van deze van oorsprong Nederlandse uitvinding (studenten TU Delft). Misschien omdat hij nu in Azië is massa geproduceerd en kwaliteit ingeboet.

Jos van Riswick, 04-02-2016 11:26 #6
Inderdaad gewoon slappe zooi voor veel $$$

Alex, 03-02-2016 12:30 #5
Via TAS.NL 2 van deze Senz paraplu's gekocht. de Mini Automatic. Dit weekend (30/31 januari) in Maastricht geweest, veel regen en wind. Binnen 5 minuten waren beide Senzjes meerdere malen omgeklapt. binnen enkele uren gaven er baleinen de geest (geen wonder, gedeeltelijk aluminium, wel roestvrij, maar ook zwak) en werkte in- en uitklappen bijna niet meer. Het testoordeel is dus 'waardeloos'. Het z.g. 'zweven op de wind', het z.g. 'richten op de wind', nou: IK heb daar niets van gemerkt! Gelukkig levert TAS.NL 'top' service: mijn geld per kerende post terug!

Peter, 12-09-2014 21:39 #4
Echt geklets, kost een hoop geld en is een waardeloos ding. Gekocht bij de Bij voor 40 euro. Werkte voor geen meter. Nu weer mooie klassieke paraplu gekocht.

Donckerwolcke, 09-10-2012 09:10 #3
Wat is de grootste maat van de storm paraplu? Kent U iemand die de paraplu op maat kan maken?

Philips, 06-12-2011 14:05 #2
Leuk artikel, maar wij hebben andere ervaringen. Hadden een senz mini stormparaplu gekocht voor een vriendin als verjaarsgeschenk. Bij het eerste keer gebruik met regen en harde wind, beslist nog geen storm, ging de paraplu over de kop en brak de steel finaal door midden. wij hebben gereclameerd en krijgen een nieuwe. Wij zijn erg benieuwd hoe deze zich houdt.

Bert Kremers, 09-09-2011 13:42 #1
Het uitvouwen is simpel. Hoe vouw je deze paraplu weer in?

Infoteur: Roberta
Gepubliceerd: 12-11-2010
Subrubriek: Lifestyle
Reacties: 7
Schrijf mee!