InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Handige tips en outfits voor een regenachtige dag

Handige tips en outfits voor een regenachtige dag

Handige tips en outfits voor een regenachtige dag Tijdens de lente- en herfstmaanden regent het vaak. Het is dan lastig om kleding uit te kiezen. Suède schoenen en kleding kun je bijvoorbeeld niet aan. Ook in de zomer valt er wel een buitje. Dan is het helemaal lastig om een leuke outfit uit te kiezen. Open schoenen kunnen niet, maar wat doe je dan wel aan? Weet jij nooit wat je op een regenachtige dag moet aantrekken? Met deze tips wordt het makkelijker om een leuke outfit te creëren op een regenachtige dag, die er toch trendy uit ziet.

Tips om te onthouden voor een regenachtige dag

Draag iets gekleurds

Wees niet bang om iets gekleurds te dragen op een regenachtige dag. Slecht weer kan erg somber zijn, dus waarom draag je niet iets vrolijks en gekleurds?

Geef niet veel uit aan een paraplu

Het is zonde om veel geld uit te geven aan een paraplu. Een paraplu laat je gemakkelijk ergens liggen, zonder je te herinneren waar je het hebt gelaten. Het is minder erg om een goedkope paraplu ergens te vergeten.

Een paraplu als accessoire

Een leuke paraplu kan een accessoire zijn. Er zijn zoveel leuke goedkope paraplu’s verkrijgbaar in winkels. Zelfs H&M heeft in de herfst paraplu’s in haar collectie. Er is dus geen excuus om met een zwarte paraplu te lopen. Koop wat paraplu’s in je favoriete kleur en gebruik ze om kleur te brengen in je outfit.

Koop een kinderparaplu

Kinderparaplu’s zijn goedkoop, schattig en perfect voor één persoon. De kinderparaplu’s zijn ook een stuk goedkoper en hebben leuke prints.

Neem een plastic zakje mee

De parapluzakjes die je bij de paraplu krijgt, zijn meestal zo klein, dat het minuten duurt om je paraplu er in te stoppen. Dus als je gaat winkelen of als je je paraplu snel vergeet, is het handig om een plastic zakje bij je te hebben waar je je paraplu in kan dragen.

Draag een trenchcoat

Een klassieke trenchcoat is perfect voor regenachtig weer. Er zijn aan het eind van de zomer veel goedkope en leuke trenchcoats in de winkels te vinden.

Let op de materialen

Het is erg belangrijk goed te kijken uit welke materialen je outfit bestaat. Een suède jas of schoenen kun je echt niet aan als het regent, omdat het water de suède kan beschadigen. Ook bepaalde soorten leer, dat niet is behandeld met een beschermspray, kan makkelijk beschadigd worden door de regen. Neem geen risico en draag geen kleding die waterbeschadiging kan oplopen.

Neem toch een paraplu mee

Als je een 100% waterproof jasje hebt, neem dan toch voor de zekerheid een paraplu mee. Je jasje wordt dan niet helemaal natgeregend.

Regenlaarzen

Koop leuke regenlaarzen! Er zijn tegenwoordig zoveel regenlaarzen in allerlei kleuren en met allerlei printjes. Zo wordt de onderkant van je broek niet nat en heb je alsnog iets leuks aan.

Vier regenoutfit ideeën

Outfit 1: festivalstijl

Als het regent in de zomer kun je ermee wegkomen om shorts met regenlaarzen te combineren. Kate Moss is zelf ook gespot met laarzen onder haar shorts tijdens een festival in Glastonbury. Draag een spijkershort met een t-shirt en een cardigan erover. Of je kunt ervoor kiezen je broek op te rollen tot een soort driekwart broek en daaronder laarzen aan te trekken, zodat je broekspijp niet nat wordt.

Outfit 2: werkkleding

Draag een zwarte trenchcoat op een zwarte broek of donkere jeans en je ziet er stijlvol en chic uit. Draag geen regenlaarzen over je broek heen, kies liever voor hoge hakken, dat ziet er eleganter uit en zo wordt je broekspijp toch niet nat.

Outfit 3: schoolkleding

Het is leuk om je paraplu te matchen met je regenlaarzen. Koop bijvoorbeeld een bruine paraplu en bruine regenlaarzen wat helemaal past bij de herfst. Draag een T-shirt en een kort jasje over je skinny jeans en je kunt naar school toe.

Outfit 4: gewone laarzen

Als je echt niet van regenlaarzen houdt, kun je ook je ‘gewone’ laarzen met een hakje aantrekken als het regent. Draag bijvoorbeeld een jurkje onder een cardigan en nog een jasje erbovenop als het hard regent. Draag er nog een zwarte legging en een zwarte paraplu bij en je bent klaar voor de regen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Hardlopen in de regen, hoe, wat, tips en adviesJe wilt gaan hardlopen terwijl het regent. Wat voor kleding trek je aan? Hoeveel kleding trek je aan? Waar moet je op le…
Verkeersles voor kinderenVerkeersles voor kinderenWanneer begin je als ouder met verkeersles aan je kinderen. Veilig Verkeer Nederland (VVN) roept ouders op om kinderen v…
Hoe draag je een V-hals shirt?Als de zomer aanbreekt en het warmer begint te worden, halen we de slippers uit de kast, onze rokjes beginnen korter te…
Het regent met grote druppels of hele kleine druppelsHet regent met grote druppels of hele kleine druppelsRegen is een vorm van neerslag. Hemelwater van dikke druppels of fijne kleine druppels. Regen is nodig om de bodem, plan…
Fietsen door de regenOf je nu dagelijks door weer en wind naar je werk fietst, of dat je slechts occasioneel de fiets neemt op een zomerse we…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Handige tips en outfits voor een regenachtige dag"

Infoteur: Isabella
Laatste update: 09-08-2015
Subrubriek: Mode
Special: Evenementen outfits
Schrijf mee!