InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Waarom moet je een cardigan aanschaffen?

Waarom moet je een cardigan aanschaffen?

Waarom moet je een cardigan aanschaffen? Cardigans zijn erg veelzijdig. De cardigans heb je in allerlei kleuren, lang, kort, met leuke knoopjes of prints. Je loopt geen winkel binnen waar ze geen cardigan verkopen, omdat je een cardigan tijdens elk seizoen aankunt. In de winter is de cardigan lekker warm over verschillende laagjes kleding. Terwijl je de cardigan in de zomer tijdens frisse avonden als jasje kunt gebruiken. Ben je nog niet overtuigd? Hierbij zeven redenen waarom de cardigan een onmisbaar kledingstuk is. Hierna zul jij zeker een cardigan aanschaffen!

Zeven redenen waarom je een cardigan moet hebben

Een cardigan is een vestje met lange mouwen dat is gemaakt van een licht wollen materiaal. De cardigan kan echter ook van een dikkere wollen stof zijn gemaakt, maar de lichte stof komt vaker voor. De cardigan heeft knopen aan de voorzijde en is hierdoor als vest te dragen of je kunt het vest dichtknopen. Heb je nog geen cardigan? Hier heb je dan zeven redenen waarom je zo snel mogelijk een cardigan moet aanschaffen.

1. Ze brengen kleur in elke outfit

Koop een cardigan in een felle kleur. Om je basic outfit op te vrolijken. Een simpele zwarte tank top staat geweldig met een kleurrijke cardigan, jeans en wat sieraden.

2. Voor nette gelegenheden of naar school

Cardigans zijn erg handig om snel aan te trekken als je naar school moet. Maar je kunt je cardigan ook gemakkelijk aan als je een kantoorbaan hebt, naar een sollicitatie moet of naar een etentje met de chique ouders van je vriend.

3. Je bent voorbereid op elk weer

Een cardigan past gemakkelijk in je tas om je te beschermen tegen koud weer buiten of zelfs de air conditioner. Zo heb je het warm en zie je er nog eens leuk uit!

4. Je zomer tanktops kun je ook in de herfst aan

Al die mooie zomertopjes kun je zelfs tot november aan doen met een simpele cardigan.

5. Het antwoord op de vraag ‘Wat moet ik aan?’

Met een cardigan zit je altijd goed. Je draagt het over een simpele top en je ziet er goed uit voor elke gelegenheid. Ook al heb je de cardigan al honderd keer aan gehad. Een cardigan staat mooi over een T-shirt en spijkerbroek. Zo ziet je er casual uit, maar is er toch nagedacht over je outfit.

6. Een cardigan staat leuk over een jurkje of rok

Vooral over jurkjes met print staat een cardigan leuk. Zo lijkt het geheel minder druk en zie je er niet overdressed uit. Ook kun je de cardigan combineren met een rok. Je ziet je er dan casual en chique tegelijk uit.

7. Je bent niet meer overdressed of underdressed

Cardigans zijn zo geweldig, omdat ze zo licht zijn. Als je jezelf te overdressed vindt of juist underdressed, kan je makkelijk een cardigan aan om er casual uit te zien of je doet de cardigan uit om er chique uit te zien.

Lange en korte cardigans

De korte cardigans zijn al een stuk langer in het modebeeld. Deze worden ook wel de klassieke cardigans genoemd. De wat langere cardigans zullen we deze herfst/winter veel zien. Ook zien we de langere cardigans soms zonder knopen en met een schuin model. Op zich kun je de lange cardigans op dezelfde manieren combineren als de korte cardigans.

Fashiontip

Het is erg mooi bij de lange cardigans die schuin lopen om er een tanktop onder te dragen en de cardigan open te laten. Om de cardigan getailleerd te maken kun je een riem over de cardigan dragen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Een bijzondere verschijning; de Welsh CorgiDe Welsh Corgi is een verzamelnaam voor twee verschillende rassen. De Welsh Corgi Pembroke en de Welsh Corgi Cardigan. D…
Werkkleding voor de zomerWerkkleding voor de zomerAls het een warme zomerdag is, lig je natuurlijk graag op het strand. Helaas kun je niet altijd naar het strand toe, wan…
Handige tips en outfits voor een regenachtige dagHandige tips en outfits voor een regenachtige dagTijdens de lente- en herfstmaanden regent het vaak. Het is dan lastig om kleding uit te kiezen. Suède schoenen en kledin…
Goed gekleed naar je werkGoed gekleed naar je werkAls je op een kantoor werkt, geldt de regel dat je kleding er zakelijk uitziet. Je collega met korte rokken, strakke top…
Maak een statement met accessoiresIedereen weet dat grote, opvallende en gekleurde sieraden en accessoires je outfit op kunnen leuken, maar moeilijk zijn…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Waarom moet je een cardigan aanschaffen?"

Reactie

Willem, 08-03-2015 12:16 #1
Nou daar ben ik het helemaal mee eens, de nederlanders zullen er inderdaad beter bij lopen als iedereen deze gingen aantrekken. wat een fantastische redenen Reactie infoteur, 13-03-2015
Hoi Willem, dat vind ik nou ook! Bedankt voor je reactie.

Infoteur: Isabella
Laatste update: 10-08-2015
Subrubriek: Mode
Special: Kledingstukken
Reacties: 1
Schrijf mee!