InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Je tanktop sexy maken

Je tanktop sexy maken

Je tanktop sexy maken Het is erg makkelijk om een saaie tanktop om te toveren tot een sexy topje die je aan kan op feestjes. Je hoeft alleen maar naar een fourniturenwinkel te gaan. Met deze tips heb jij in weinig tijd een geheel nieuwe tanktop.

Tanktop

Kies eerst een tanktop uit je kledingkast of je koopt een nieuwe tanktop. Je hebt tanktops in allerlei kleuren. Een zwarte of donkerblauwe tanktop is chique voor een feestje. Terwijl gekleurde tanktops weer leuk zijn voor overdag. Als je een nieuwe tanktop koopt, kun je het liever eerst wassen, zodat je weet dat het niet krimpt als je het topje vermaakt. Kijk of de bandjes van je topje verstelbaar zijn. Zet ze dan op de juiste verstellengte. Vervolgens naai je de bandjes vast, zodat je zeker weet dat ze niet verschuiven.

Fournituren

Ga daarna naar een fourniturenwinkel. Je kunt je tanktop met de volgende fournituren versieren:
  • Pailletten (ronde, sterretjes, hartjes)
  • Strasstenen
  • Kraaltjes
  • Parels
  • Satijnen linten
  • Decoratieroosjes
  • Sierbanden

Naaien of lijmen

Het is erg mooi om strasstenen op de bandjes van je tanktop te naaien als je handig bent met naald en draad. Ben je daar niet zo handig mee? Gebruik dan een lijmpistool om de strasstenen, pailletten etc. te lijmen op de bandjes.

Als je een mooie ketting aan wilt is het too much om de aandacht te vestigen op de bandjes van je topje. Het is in dit geval mooier om aan het uiteinde van je topje de kraaltjes te naaien. Dit is niet aan te raden als je brede heupen hebt, omdat het de aandacht op je heupen vestigt.

Hou je niet van pailletten, kralen of strasstenen? Dan kun je je tanktop opvrolijken door een satijnen lint in dezelfde kleur van je tanktop of juist in een andere kleur. Strik je de lint om je middel, dan maak je een mooie taille. Maar je kunt het lintje ook om de halslijn van je tanktop naaien. Knoop een stukje van het satijnen lint om je hoofd als een diadeem en het geheel past mooi bij elkaar.

Tip: Was je nieuwe tanktop met de hand na een avondje uit, zodat de kralen er niet vanaf vallen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Je tanktop sexy maken"

Infoteur: Isabella
Laatste update: 16-05-2015
Subrubriek: Mode
Special: Kledingstukken
Schrijf mee!