InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > De juiste bikini voor jouw lichaam

De juiste bikini voor jouw lichaam

Zoals niet alle kleren even mooi staan bij de verschillende lichaamsvormen, staan ook niet alle bikiniís even mooi. Wat wel mooi is en hoe u dat kunt accentueren leest u hieronder. De tips zijn voorlichaamsvormen zoals: kleine/grote borsten, (vol)slank, kort bovenlichaam, korte benen en een lichte huid. Voor elke lichaamsvorm bestaat wel een geschikte bikini of badpak (evenals meer en minder geschikte kleding), dus geen reden om ons zorgen te maken over een melkflessen als benen of die kilootjes die eraan zijn gekomen.

Wat is Ďiní in de wereld van de zwemkleding in 2014?

Er zijn vijf soorten trends: bloemenprints, geometrisch, retro, one piece en fringe / franjes / roesjes.

Wat te doen om het juiste model bikini/badpak te vinden?

Het is handig om jezelf voor het shoppen eens kritisch te bekijken voor de spiegel. En een lijstje te maken van je goede en minder goede kanten. Om je vervolgens te helpen met je keuze zijn hieronder verschillende lichaamsvormen beschreven met de doís en doníts!

Kleine Borsten

Een bescheiden decolleté komt mooi uit in een triangel topje. De bandjes kunnen makkelijk naar de zijkant worden geschoven om een mooie bruine teint te vangen en hierdoor lijk je een vollere boezem te hebben. Maar tegenwoordig zijn er ook bikiniís met voorgevulde cups en zijn deze algemeen geaccepteerd om je meer rondingen te geven, dus niet laten maar doen! Of je kan kiezen voor een zeer sportief topje, dit accentueert namelijk je atletische figuur.

Grote borsten

Je zal je waarschijnlijk fijner voelen in een stevige bikini, want grotere borsten hebben meer ondersteuning nodig. Maar als je wilt pronken, kun je kiezen voor een iets kleiner topje. Het is belangrijk om een bikini te dragen met goed gevormde cups, die je borsten kunnen omvatten en ondersteunen. Een gedrapeerd bikinitopje kan de aandacht van je borsten afleiden (mocht je dat willen).

Zeer slank

Je lichaam komt waarschijnlijk het beste uit in een recht topje en een broekje dat niet te hoog is opgesneden. Dit zorgt namelijk voor een vollere look. Je kan hierbij denken aan bikinibroekjes met pijpjes (culottes) en een strapless bikinitopje of een bandeautopje.

Volslank

In een bikini of badpak van stevig materiaal voelt u zich waarschijnlijk het meest comfortabel. Er bestaan ook badpakken/bikiniís met een correctie. Om het geheel niet saai of te verhullend over te laten komen, kunt u accenten leggen op uw pluspunten, bijvoorbeeld een laag decolleté of een mooie laag uitgesneden ruglijn. Als accessoires kunt u een fleurig rokje of een mooie shawl om uw middel binden.

Kort bovenlichaam

Om je bovenlichaam langer te laten lijken kun je een badpak nemen met verticale strepen. Dit kan natuurlijk ook gelden voor de bikini. En als je een bikini neemt, neem dan een super kleine. Hoe meer afstand er tussen het topje en je bikinibroekje zit des te langer je bovenlichaam lijkt.

Korte benen

Om je benen langer te laten lijken kun je een super hoog opgesneden badpak of bikinibroekje dragen. Wat je juist niet zou moeten doen is bikinibroekjes dragen met pijpjes (culottes), hierdoor lijken je benen namelijk korter.

Een lichte huid

Als je ene lichte huid hebt of als je voordat je op vakantie ging niet de tijd hebt gehad om onder de zonnebank te gaan, zou je bikiniís of badpakken moeten dragen met felle, uitgesproken kleuren. En juist badkleding met pasteltinten of de combinatie geel/bruin vermijden.
© 2008 - 2017 Brigitte_, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Welke bikini bij wat voor lichaamstypeHet wordt weer steeds warmer in Nederland. Dit betekend dat het tijd is om zwemkleding te gaan kopen en heerlijk op het…
Zomertrend 2013: Ibiza Tassel Fringe bikiniZomertrend 2013: Ibiza Tassel Fringe bikiniDe zomertrend voor 2013 is de Ibiza Tassel Fringe bikini. Waarschijnlijk heb je hem al ergens in de bladen of op reclame…
Welke bikini past bij mijn figuur?Bikini's zijn er in alle soorten en maten. Daarom kan het moeilijk zijn om een bikini te vinden die er mooi uitziet en g…
Welke lichaamstype heb ik en welke bikini past daarbij?Wanneer de zomer voor de deur staat, is het weer tijd om na te denken over een mooie bikini. Natuurlijk wil je er in bik…
De meest populaire bikini'sBikini's zijn er al jaren en ze blijven hip en trendy. Toch komen er steeds meer modellen bij en heb je ook steeds meer…

Reageer op het artikel "De juiste bikini voor jouw lichaam"

Reacties

*anoniem, 26-04-2012 23:39 #4
Hoi! Ik ben een beetje een lastig gevalÖ Ik heb namelijk redelijk kleine borsten maar heb daar een heel goed passend haltertopje bij gevonden. Mijn probleem is echter de onderkant. Ik heb een kort bovenlichaam en gemiddelde lengte qua benen. Hierover waren tips dat ik dan een kleine bikini moest nemen om mijn bovenlichaam langer te laten lijken, maar ik heb aardig dikke bovenbenen en groot achterwerk die hierdoor nog groter lijkt. Wat voor broekje moet ik hebben?

Jasmine, 31-05-2011 22:24 #3
Ik wil een bikini kopen alleen ik zit met een probleem, ik weet niet welke bikini ik moet kopen. Ik vind mezelf best wel dik alleen ik wil geen badpak of tankini aan. Mijn heupen zijn ook best wel dik en mijn buik ook wel een beetje, weet iemand dus wat voor een bikini ik aan kan doen? Wat voor broekje en wat voor topje is het beste?

Jessica, 29-05-2008 00:28 #2
Ik zit met hetzelfde probleem :-( Reactie infoteur, 31-05-2008
Hoi Jessica,
Ik schrijf voor jou hetzelfde stukje als voor Funda. Jullie kunnen namelijk het beste kiezen voor een tailleslip in een donkere kleur, zonder opvallende prints. En door middel van een leuk bovenstukje met felle prints/kleuren de aandacht naar boven verschuiven.
Succes met een bikini kopen!
Groetjes Brigitte

Funda, 27-05-2008 22:55 #1
Hallo, Ik heb een vraagje. Ik voel mijzelf altijd dik in een bikini. En badpak vind ik niet zo mooi dus ik blijf uiteindelijk toch wel altijd bij bikini`s. Alleen weet ik niet welk bikini het best bij mijn lichaam zou passen. Ik zal even mijn lichaam beschrijven. De grootte van mijn borsten vind ik echt prima! Maar wat ik minder vind zijn mijn heupen en taillen. Ze zijn behoorlijk breed :( Zou u zo vriendelijk willen zijn om op mijn mail te reageren. Moet het slipje van mijn bikini laag zijn of hoog. Is het beter om bikini met touwtjes te nemen of juist niet? Wat is het beste? Reactie infoteur, 31-05-2008
Hoi Funda,
Je kan het beste kiezen voor een tailleslip in een donkere kleur, zonder opvallende prints. En door middel van een leuk bovenstukje met felle prints/kleuren de aandacht naar boven verschuiven.
Succes met een bikini kopen!
Groetjes Brigitte

Infoteur: Brigitte_
Laatste update: 24-06-2014
Subrubriek: Mode
Reacties: 4
Schrijf mee!