InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Werkkleding voor de zomer

Werkkleding voor de zomer

Werkkleding voor de zomer Als het een warme zomerdag is, lig je natuurlijk graag op het strand. Helaas kun je niet altijd naar het strand toe, want doordeweeks moet je gewoon naar je werk toe. Dus dat betekent dat je geen luchtig bloemenjurkje met makkelijke slippers aankunt. Toch kun je er zakelijk en zomers uitzien. Met een paar tips kun je je werkkleding opvrolijken zodat je het gevoel hebt dat het zomer is op je werk.

Zomerregels voor kleding

Leuke rok voor een casual werkplek / Bron: PixArc, PixabayLeuke rok voor een casual werkplek / Bron: PixArc, Pixabay
In de zomer wil je van zakelijk casual meer naar casual. Meeste bedrijven laten het toe dat de werknemers gedurende de zomermaanden wat losser en minder zakelijk kleden. Houdt wel in de gaten dat je alsnog professioneel moet overkomen. Je kunt dus niet verschijnen in korte bloemenjurken met slippers op kantoor.

Dresscode

Alle bedrijven zijn verschillend. Je kunt in het huisreglement nachecken wat de dresscode is op je werk en naar de kleding van je collega’s kijken in de zomer. Zo weet je ongeveer wat gewenst in qua kleding in het bedrijf waar je werkt. Maar in de meeste gevallen zul je de onderstaande kledingstukken niet aan willen doen naar je werkplaats hoe warm of verleidelijk het ook is.

Niet geschikt voor werk:

  • Korte spijkerbroeken
  • Erg korte rokken of shorts
  • Tank tops, spaghetti tops en halter tops
  • Slippers

Een mooie blazer of cardigan: Als je ineens een vergadering hebt, kun je voor dit soort gevallen een cardigan of blazer achterwege houden. Zo ben je toch iets meer bedekt en een jasje geeft je outfit een professionele uitstraling.

Werkkleding met een zomers tintje

Als je kleding die je naar je werk draagt beperkt is, zul je niet zo snel een geheel nieuwe garderobe met werkkleding willen aanschaffen voor de zomer. Er zijn bepaalde dingen die je kunt veranderen aan je kleding, zodat je er toch zomers uitziet.

Aanschaffen zomer werkkleding
Je kunt beginnen met het kopen van katoenen en linnen kledingstukken. Je hoeft niet je gehele garderobe te veranderen, maar de meeste werkkleding zullen vast van wol zijn. Je zult zeker moeten investeren in wat kledingstukken van lichtere materialen voor de zomer. Nog een manier om je garderobe zomers te laten lijken, is het aanschaffen van witte kleding. Wit is eigenlijk acceptabel in de winter en in de zomer. Dus kleding in deze kleur is een goede investering, want je kunt het het hele jaar dragen. Als je niet van kraakwit houdt, kun je uiteraard ook gaan voor crème, beige, lichtroze of nude kleuren. Het is handig om het volgende aan te schaffen:

Opvallende hakken / Bron: Simonlees, PixabayOpvallende hakken / Bron: Simonlees, Pixabay
  • Crèmekleurige blazer (voor vergaderingen)
  • Witte cardigan
  • Witte tailleriem
  • Witte pantalon
  • Witte kokerrok

Goede accessoires
En de beste manier om je garderobe zomers uit te laten zien? Met accessoires. Grote, opvallende accessoires in allerlei kleuren en vormen laten je kleding er heel anders uit zien. Investeer in wat mooie sieraden, een paar mooie, dunne shawls en veel zomertassen. Een mooie rode designertas aan je arm laat je werkkleding er al een stuk zomers uitzien.

Je kunt een casual outfit wat mooier maken met een mooi paar schoenen. Zomerse sleehakken die gemaakt zijn van een mooi materiaal staan leuk onder een nette broek of rok.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bedrijfskleding: gratis of niet?Bedrijfskleding: gratis of niet?Bedrijfskleding: Het kopen van kleding voor het werk is voor veel mensen een kostbare zaak. Maar wat mag een bedrijf nu…
Dresscode en wat draag je echt niet naar je werk?Dresscode en wat draag je echt niet naar je werk?Wat je draagt naar je werk is afhankelijk van het soort werk wat je doet. Er kan sprake zijn van een geschreven of onges…
Waarom moet je een cardigan aanschaffen?Waarom moet je een cardigan aanschaffen?Cardigans zijn erg veelzijdig. De cardigans heb je in allerlei kleuren, lang, kort, met leuke knoopjes of prints. Je loo…
Veiligheidskleding: eisen veiligheidskledingVeiligheidskleding: eisen veiligheidskledingBedrijfskleding is er in alle soorten en maten. In veel gevallen brengen de werkzaamheden dermate hoge risico's met zich…
Goed gekleed naar je werkGoed gekleed naar je werkAls je op een kantoor werkt, geldt de regel dat je kleding er zakelijk uitziet. Je collega met korte rokken, strakke top…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Werkkleding voor de zomer"

Infoteur: Isabella
Laatste update: 16-08-2015
Subrubriek: Mode
Special: Werkkleding
Schrijf mee!