InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Van je werk naar een feestje met de juiste kleding

Van je werk naar een feestje met de juiste kleding

Van je werk naar een feestje met de juiste kleding Er is niets vervelender dan je haasten om trendy gekleed te zijn. Soms krijg je een last-minute uitnodiging voor een feestje en haast je van je werk naar huis om iets leuks aan te trekken. Met deze tips kun je er binnen een korte tijd toch partyproof uitzien. Je kan makkelijk je werk kleding opvrolijken door wat mooie accessoires aan te doen en feestelijke make-up op te doen.

Accessoires

Klein tasje

Als je naar je werk gaat draag je meestal een grote tas. Dat is erg handig voor al je spullen die je meedraagt naar je werk. Maar een grote tas op een feest valt op en verraadt dat je misschien van je werk komt. Houdt daarom altijd een klein tasje of clutch in je bureaulade en doe daar je belangrijke spullen in zoals je make-up, mobieltje, sleutels. Doe geen grote dingen in het kleine tasje en laat kantoorpapieren in je grote tas.

Hoge hakken

Een mooi paar hoge hakken laat je outfit gelijk wat feestelijker uitzien. Je kunt wat goedkope hakken aanschaffen die je op kantoor laat liggen voor een aankomend feest. Koop het liefst een zwart paar klassieke pumps die passen namelijk bij alles.

Sieraden

Als je van je werk direct naar een feestje gaat, heb je grote sieraden nodig die meteen opvallen. Je kunt mooie chandelier oorbellen aandoen of je kunt juist je werkkleding opvrolijken door een statement ring of armband aan te doen. Je kunt de sieraden bewaren in het tasje dat je in je bureaulade bewaart.

Haar

Als je wat glimmende schuifspelden hebt kun je een pluk haar opzij ‘spelden’ en ziet je haar een stuk leuker uit. Of je kunt een mooie haarband met strasstenen bewaren in je bureaulade.

Make-up

Make-up tasje

Het kan zijn dat je make-up aan het eind van je werkdag niet meer zo zit als in de ochtend. Bewaar daarom altijd een mascara en mooie lipstick in je make-up tasje. Als je op je werk neutrale make-up opdoet, kun je een rode lipstick bewaren voor een last-minute party. Een donkere oogschaduw is ook handig in je make-up tasje. Hiermee kun je mooie smokey eyes maken. Houdt je lippen dan wel neutraal.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Van je werk naar een feestje met de juiste kleding"

Infoteur: Isabella
Laatste update: 09-08-2015
Subrubriek: Mode
Special: Werkkleding
Schrijf mee!