InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Mooiste party kapsels

Mooiste party kapsels

Je hoeft niet naar de kapper vlak voor een feestje. De mooiste party kapsels kun je namelijk zelf maken na het lezen van deze supertips!

Glad en steil

  • Was je haar en föhn het steil met een ronde borstel.
  • Doe er een antipluis serum in om je haar te beschermen en gebruik een steiltang om je haar steil te maken. Neem hiervoor niet al te grote plukken.
  • Toupeer dan de aanzet van je haar bij je kruin.
  • Kam de bovenste laag glad met een zachte borstel (zodat de kruin bol blijft, maar de bovenste laag er glad overheen zit).
  • Maak een zijscheiding voor een sixties effect.
  • Doe er een diadeem in. Laat je pony losjes hangen voor een speels effect.
  • Spuit als laatste haarlak op je kruin om je haar steil te houden.

Tip: Wil je je haarband extra laten opvallen? Koop dan strasstenen of pailletten bij de kralenwinkel en plak ze op je diadeem.

Nonchalante krullen

  • Maak met een krultang grove krullen vanaf de onderkant van je hoofd.
  • Zet de opgerolde krullen één voor één vast met een speldje en laat ze een kwartier afkoelen.
  • Haal de clips los en ga met je handen door de krullen.
  • Spuit als laatste een beetje haarlak over je haar en bevestig een rooscorsage met een schuifspeldje in je haar.

Tip: In plaats van een rooscorsage met schuifspeld kun je ook voor een bloemenelastiek kiezen. Je maakt dan simpel een hoge staart van je gekrulde haar met de bloemenelastiek!

Wavy hair

  • Borstel je haar eerst goed. Als je krullen hebt van jezelf, kun je je haar liever eerst steilen.
  • Wafel dan je haar met een wafeltang. Begin met de onderste lagen en werk zo naar de bovenste lagen toe.
  • Kam de wafels door met een zachte borstel om meer volume te creëren.
  • Maak een zijscheiding aan de voorkant van je hoofd en draai aan allebei de kanten van de scheiding wat plukjes naar achteren en bevestig die met schuifspeldjes.
  • Vouw als je lang haar hebt de onderste laag van je haar naar binnen en zet vast met een paar schuifspelden.

Tip: Vind je het geheel wat saai? Koop dan schuifspeldjes met strasstenen of glitters en laat ze opvallen!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Kapsels voor kort haarKapsels voor kort haarKort haar is makkelijk te behandelen en het is erg comfortabel. Daarnaast heb je niet snel een bad hairday als je kort h…
Krullend haar verzorgenKrullend haar verzorgenVeel actrices, zangeressen en modellen met krullend haar hebben altijd perfecte krullen op foto's of in films. Denk aan…
Brigitte Bardot kapsels, vrouwelijk, stijlvol en trendyBrigitte Bardot kapsels, vrouwelijk, stijlvol en trendyHelemaal trendy: Brigitte Bardot kapsels. De 'suikerspin" is makkelijk te maken en staat erg goed. Karl Lagerfeld liet o…
Vier gemakkelijke kapsels voor (natuurlijk) kroeshaarVier gemakkelijke kapsels voor (natuurlijk) kroeshaarAls je kroeshaar hebt kun je er uit verschillende overwegingen voor kiezen om je krullen - al dan niet chemisch - glad t…

Reageer op het artikel "Mooiste party kapsels"

Infoteur: Isabella
Laatste update: 06-05-2015
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!