InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Figuur en kapsel

Figuur en kapsel

Figuur en kapsel We weten langzamerhand wel dat niet elk kapsel bij een bepaald gezichtsvorm past. Dat niet elk kapsel bij een bepaald figuur past, is weer eens wat nieuws. Met deze tips kun jij je kapsel aanpassen aan je figuur en er stralend uitzien.

Klein

  • Als je klein bent, kun je liever geen groot kapsel nemen. Veel volume kan te overwelmend voor je look zijn. En als je teveel volume op je hoofd hebt, kan je eruit zien als een lollypop.
  • Groot haar is beter geschikt voor meisjes met ronddingen.
  • Ook is te lang haar geen optie voor korte vrouwen. Zo lijk je namelijk nog korter.
  • Wat wel erg mooi staat als je kort bent, is een kort sluik kapsel of middellang haar. Als je wat volume wilt, doe dat dan aan de bovenkant van je haar en niet onderin. Je wilt tenslotte langer lijken, niet breder.

Lang

  • Lange vrouwen hoeven niet langer te lijken door hun kapsel. Vermijd daarom volume in het haar bij je hoofd.
  • Neem ook geen korte spike kapsels als je lang bent. Kort haar staat leuker bij korte vrouwen. Dat staat hen sexy en vrouwelijk, terwijl jij er mannelijk door kan lijken.
  • Het is erg mooi om je haar op te steken als je lang bent.
  • Lange, golvende krullen staan ook erg mooi bij lange vrouwen.
  • Lange vrouwen zijn lucky, want ze kunnen eigenlijk elk kapsel dragen.

Brede heupen

  • Als je zwaar van onderen bent, is lang steil haar geen optie. Dat vestigt de aandacht alleen naar beneden. Dat wil je niet, want dan lijk je nog breder.
  • Als je brede heupen hebt, is het erg mooi om volle krullen in je haar te maken. Doe er een strak topje bij aan en het geheel ziet er erg trendy uit.
  • Ook is het mooi om je haar in laagjes te knippen tot net onder je schouders.

Grote borsten

  • Als je grote borsten hebt en smalle heupen kun je liever geen kort kapsel nemen of je haar strak opsteken. Zo kun je namelijk op een speldenkop lijken.
  • Lange golvend haar staat erg mooi bij vrouwen met grote borsten. Lange krullen laten je borsten opvallen op een nette manier. Als je haar niet lang is van zichzelf kun je extensions proberen.
  • Een rommelig opgestoken knot staat ook erg leuk.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Kies het kapsel wat bij jouw gezicht past!Het gebeurt iedereen wel eens: vol goede moed ga je naar de kapper, maar eenmaal geknipt en gekapt is het toch niet je v…
Bepaal je gezichtsvormSoms staat die ene vriendin een bepaald kapsel erg leuk, maar hetzelfde kapsel staat jou minder goed. Dit heeft te maken…
Op één lengtelijn knippenOp één lengtelijn knippenAls je het haar op één lengtelijn knipt, gradeer je het haar niet. Je knipt het haar in de natuurlijke valling op één li…
The Rachel HaircutThe Rachel Haircut, kortweg The Rachel genoemd, is het kapsel dat Jennifer Aniston in de eerste twee seizoenen van Frien…
Kies het kapsel wat bij je gezicht en persoonlijkheid pastKies het kapsel wat bij je gezicht en persoonlijkheid pastAls je op zoek gaat naar het perfecte lange- halflange- of korte kapsel, dan moet je eerst letten op de vorm van je gezi…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Figuur en kapsel"

Infoteur: Isabella
Laatste update: 06-05-2015
Subrubriek: Beauty
Special: Haarstyling
Schrijf mee!