InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Krullend haar verzorgen

Krullend haar verzorgen

Krullend haar verzorgen Veel actrices, zangeressen en modellen met krullend haar hebben altijd perfecte krullen op foto's of in films. Denk aan Beyonce die een volle krullenbos heeft of Taylor Swift met haar mooie krullen. In het dagelijks leven is krullend haar vaak pluizig, verward en zit het nooit zoals je wilt. Maar met deze verzorgingstips voor krullend haar krijg jij toch een beetje filmsterrenhaar.

Producten voor krullend haar

Krullend haar / Bron: LeNislavAx, PixabayKrullend haar / Bron: LeNislavAx, Pixabay
  • Crèmige shampoo: een crèmige shampoo is verzorgend krullend haar beter dan een heldere shampoo.
  • Crèmespoeling (haar conditioner): Gebruik de crèmespoeling elke keer wanneer je je haar wast, zodat je haar minder gaat klitten.
  • Haarmasker: Breng een keer per week een haarmasker aan. Dit laat je haar lekker glanzen en zacht aanvoelen.
  • Haarcrème en gel: Als je haar handdoekdroog is, kun je wat haarcrème en gel mengen en dit in je haar aanbrengen.
  • Haarcrème voor krullen: Haarcrème maakt je haar minder zwaar. Hiervan kun je dus zoveel aanbrengen als je wilt.
  • Haarserum: Warm een paar druppels op in je handpalmen en smeer het over je krullen. Een serum gaat het pluis in je haar goed tegen en laat het glanzen. Maar teveel haarserum kan je haar zwaar maken en vettig laten aanvoelen.
  • Stylerende haarbalsem of gel: Als je je haar steil wilt maken met een stijltang doe dan wat van deze producten in je haar, voordat je het gaat stileren.
  • Kam met grove tanden: Een borstel is niet erg handig voor krullend haar. Dat laat je haar in sommige gevallen meer pluizen. Een grove borstel haalt de klitten uit je haar en je haar gaat er minder door pluizen.

Zo min mogelijk föhnen

Probeer je haar zo min mogelijk te föhnen om pluis te vermijden. Warme lucht laat je haar nog meer pluizen. Kam je haar met je vingers of een kam met grove tanden en laat je krullen door de lucht drogen. Omdat krullend haar meestal droog is en niet snel vettig wordt, hoef je je haar maar een paar keer in de week te wassen. Als je je haar toch gaat föhnen, gebruik dan een föhn met koude lucht of een diffuser.

Krullend haar stijlen

Steil haar: Wil je een keer wat anders? Dan kun je je krullend haar stijlen. Doe eerst wat haarbalsem in je haar en verdeel je haar in ongeveer zes strengen. Föhn elke streng en gebruik daarbij een ronde borstel met zachte haren. Als je haar helemaal droog is doe je er wat antipluis serum in en gebruik je een stijltang om je haar te steileren. Doe dit ook per haarlok.

Permanent steil haar: Er zijn ook vrouwen met krullend haar die elke dag hun haar stijleren. Deze vrouwen kunnen ervoor kiezen hun haar permanent te stijleren. Je hebt permanenten die 6 maanden blijven zitten en permanenten die zelfs 10 maanden blijven zitten. Informeer bij je kapper welke mogelijkheden er zijn en wat het beste is voor jouw haar.

Zoek een goede kapper

Het is erg handig om een kapper te vinden die ook krullend haar heeft. Degene begrijpt krullend haar het beste. Natuurlijk is de verzorging van krullend haar niet hetzelfde bij iedereen. Maar een kapper die zelf krullend haar heeft, weet beter wat voor kapsels bij je staan en welke producten passen bij krullend haar.

Neem een passend kapsel

Als krullend haar kort wordt geknipt kan het soms zijn dat het haar te volumineus wordt. Daarom zijn lange tot middellange kapsels meestal mooier bij krullend haar. Laagjes knippen in krullend haar kan ook erg mooi zijn en zo is de volume beter verdeeld in je haar.

Tips:

  • Het is erg mooi om krullend haar op te steken.
  • Een losse staart staat ook romantisch als je krullend haar hebt.
  • Als je krullend haar hebt kun je goed meedoen met de haarbandentrend. Een diadeem staat namelijk erg vrouwelijk en sexy bij krullend haar.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Kapsels voor kort haarKapsels voor kort haarKort haar is makkelijk te behandelen en het is erg comfortabel. Daarnaast heb je niet snel een bad hairday als je kort h…
Tips voor gezonde krullenKrullend haar wordt gezien als een van de mooiste haarstructuren, maar vergt daarbij wel heel wat zorg. Pluis, droge pun…
Kapsels voor kerst en nieuwjaarKapsels voor kerst en nieuwjaarVeel vrouwen hebben voor kerst of Nieuwjaar al weken van te voren een (gala)jurk en perfect bijpassende pumps uitgezocht…
Snelle mooie kapselsSnelle mooie kapselsStel je hebt je verslapen. Je hebt net genoeg tijd om je aan te kleden, amper tijd voor een douche en je hebt een bad ha…
Krullend haar steil maken met behulp van een steiltangKrullend haar steil maken met behulp van een steiltangWie van zichzelf steil haar heeft, droomt van een bos krullen. Echter wie een bos krullen heeft, wil graag steil haar. W…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Krullend haar verzorgen"

Reactie

Tamana, 14-11-2008 23:34 #1
Hallo ik ben tamana,
ik heb me haren net gepermenent en me vraag is hoe ik me haren mooi in model kan houden? en wat moet ik gebruiken om geen pluizerig haar te krijgen.
alvast bedankt
tamana Reactie infoteur, 17-11-2008
Hallo Tamana,

Ik heb van mezelf steil en dun haar. Ik zelf heb ook een permanentje. Omdat mijn haar snel vettig wordt, gebruik ik een serum van Guhl bij de haarpunten. Voor mijn gehele haar gebruik ik de krul control creme van Andrelon. Soms gebruik ik wat mousse van Andrelon op handdoekdroog haar. Als jouw haar niet zo snel vettig wordt, kun je natuurlijk meer serum gebruiken. Over het algemeen zijn de producten van Andrelon erg fijn voor je haar.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes.

Infoteur: Isabella
Laatste update: 11-08-2015
Subrubriek: Beauty
Special: Haarverzorging
Reacties: 1
Schrijf mee!