InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > De veelzijdige legging

De veelzijdige legging

De veelzijdige legging Trends komen en gaan. Zo ook de leggingtrend. Leggings uit de jaren 1980 hebben hun herintrede gedaan in de fashionwereld. Maar niet op dezelfde manier. Dit keer kun je de leggeings ook zonder de leren jacks en big hair aantrekken. Leggings komen in allerlei kleuren en stoffen, dus je kunt de leggings op verschillende manieren combineren. Een simpele legging kun je aan tijdens het sporten, maar je kunt ook een legging aantrekken voor een avondje uit gecombineerd met een glittertop. Je kledingkast is dus niet compleet zonder een paar mooie leggings!

Veelzijdige leggings

Leggings zijn flexibel en veelzijdig. Zwart gekleurde leggings zijn een must-have voor de herfst of ga voor andere basic kleuren die overal bij passen zoals grijs of navy blauw. Tieners kunnen voor trendy leggings gaan in leuke kleuren of motieven. Door te kiezen voor leggings onder een outfit kun je ontvluchten voor waxen, ontharen, scheren en laseren. Een wat dikkere legging laat de contouren van je benen goed zien en zorgt voor een sexy look.

Omdat leggings zo veelzijdig zijn, kunnen verschillende mensen ze voor verschillende doeleinden gebruiken. De russen hielden er bijvoorbeeld van om leggings onder hun kleding aan te doen. Dat hield ze warm in extreem koud weer. Nog steeds zijn leggings erg comfortabel om aan te doen tijdens het fitnessen. Bovendien waren ze erg populair in de jaren 1960 en 1980 onder fashionfreaks en nu is de legging sinds 2006 weer in het straatbeeld verschenen.

Soorten leggings

Knielengte leggings

Leggings zijn er tegenwoordig in lange varianten en driekwart varianten. Knielengte leggings staan erg mooi onder korte rokjes in de zomer. Dit soort leggings laten je benen smaller en langer lijken als het combineert met mooie pumps.

Kanten leggings

Deze legging is erg mooi te combineren met een kort rokje voor in de zomer. Kanten leggings kun je makkelijk combineren met slippers en is leuk om te dragen als je gaat eten op een terrasje of naar een barbecuefeestje gaat. Een kanten leggings staat ook leuk onder je favoriete zomerjurk of shorts.

Treggings

Trousers + leggings. Deze variant van de legging zien we tegenwoordig vaker. Ze hebben het comfortabele van leggings en van ver af kun je ze zelfs als skinny jeans zien. Deze tregging wordt meestal als broek gedragen. Dus met een leuke shirt of tuniekje erboven en meestal is dat shirtje niet lang genoeg om je billen te bedekken. Het is aan te raden deze tregging niet naar school of werk aan te doen, maar te bewaren voor een avondje uit. De treggings worden veelal gecombineerd met laarzen en pumps voor een sexy look.

Verschillende treggings

De tregging komt in verschillende varianten. Zo heb je de leather-look legging, die zoals de naam al zegt van leer is. Hier zijn trendsetters Victoria Beckham en Mary-Kate Olsen al meerdere malen in gespot. Mary-Kate Olsen combineert ze graag met loose T-shirts en gladiator sandals. Victoria Beckham draagt de tregging liever op zijn chic met mooie blazers.

Je hebt verschillende tregging soorten:
  • Leather-look tregging
  • Treggings met slangenprint
  • Fluwelen treggings
  • Denim treggings
  • Latex treggings
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "De veelzijdige legging"

Infoteur: Isabella
Laatste update: 01-08-2015
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!