InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Schouder- en handtassen

Schouder- en handtassen

Schouder- en handtassen Voor veel vrouwen geldt, hoe groter de tas hoe meer rotzooi er mee gaat en we krijgen de tas iedere keer weer vol. Wat voor tassen kunnen we allemaal weer volgooien?

Modetas of niet

Natuurlijk zijn er voor ieder seizoen weer nieuwe tassen. Als de nieuwe kleding in de rekken hangt horen daar ook nieuwe tassen bij en bij voorkeur afgestemd op de kleuren van het seizoen. Toch is het niet nodig om de tas of tassen van het afgelopen seizoen weg te gooien. De tassen van deze tijd zijn wellicht niet helemaal tijdloos, maar ze gaan zeker een aantal jaren mee. Zo is voor de zomermaanden de grote lichtgekleurde shopper voor het strand of de picknick al sinds jaar en dag populair en zal niet snel verdwijnen. De tas is van kunststof of enigszins stug leer, is goed schoon te maken en gaat lang mee. Met de lichte kleuren (vaak pastels) in de zomer zit je er nooit naast en neem je wit, dan combineeer je uiteraard sowieso goed.

Het seizoen

Het najaar en de winter kenmerkt zich meer door meerdere kleuren van warm bruine en diepe bordeauxtinten tot neutraal zwart. Opvallend dat de wintermaanden zich meer lenen voor meerdere materialen gecombineerd in een tas. Ook voor de winter is de shopper, een iets kleiner model dan de zomer weliswaar, in trek. Veel verschillende kleuren en materialen (verschillende soorten leer, suède, harig materiaal) bruin gecombineerd. Natuurlijk is het rugzakje ook niet meer weg te denken. In neutraal zwart of wat hardere kleuren voor de jeugdige tassengebruikers.

Naast de grote tas kennen we ook de kleinere schouder-handtas. Veelal combinaties waar de tas over de schouder en in de hand genomen kan worden. Soepel leer voor om de schouder en ijzeren beugels als greep voor de handen. Deze tassen zijn vierkant of rechthoekig en over de ruimte indeling is nagedacht. Daarnaast zie je in een luxeversie de zogenaamde dokterstassen weer. Deze zijn er enkele jaren uitgeweest, maar inmiddels zie je ze weer verschijnen in lakleer of suède.

Ruimte benutten

Vrouwen zijn er goed in de ruimte die een tas biedt te benutten. Naast een aantal standaard attributen zal de tas voor de vrouw bij het hebben van jonge kinderen nogal wat “schoonmaakmaterialen” bevatten variërend van mini flesjes desinfect tot natte doekjes of (papieren) zakdoekjes. Voor de meeste vrouwen zal een luchtje in de tas zitten, maar voor sommige vrouwen is de gehele make-up onderdeel van de tas en de rommelige vrouw gooit alles in haar tot de tas te vol zit en ze hem weer eens moet “uitmesten”. Maar hoe dan ook, de tas gaat vol. Maar, aangezien de hele familie er gebruik van maakt, is het nog niet zo verkeerd om een vrouw met een dergelijke tas bij je te hebben.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Schouder- en handtassen"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 23-10-2008
Subrubriek: Mode
Special: Kleding & accessoires
Schrijf mee!