InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > 5 Piece French Wardrobe

5 Piece French Wardrobe

Als er iets altijd aan verandering onderhevig is, dan is het wel mode. Meedoen kost je niet alleen veel tijd, maar ook veel geld. Er is echter een oplossing, in de vorm van de ‘5 Piece French Wardrobe’.

Het idee

De 5 Piece French Wardrobe houdt dat je elk seizoen vijf items koopt die in de mode zijn. De enige voorwaarde is wel dat je in het bezit bent van een goede basisgarderobe. Op deze manier kan je heel wat geld besparen zonder dat jij en je garderobe eronder hoeven te lijden. Het besparen van je geld is niet het enige voordeel, want als je per seizoen maar vijf items mag kopen, betekent dat, dat je goed moet nadenken over wat je aanschaft. Hierdoor weet je vrijwel zeker dat je de kledingstukken zal dragen, waardoor je miskopen voorkomt. Ook zal je van tevoren moeten bedenken of je het op verschillende manieren kan combineren met je basiskleding.

Een plan van aanpak

Voor je echt met de 5 Piece French Wardrobe aan de slag kan, moet je ervoor zorgen dat je een goede basisgarderobe samenstelt. Deze vormt namelijk het uitgangspunt van je garderobe en daarom mag je er ook wel wat geld aan uitgeven. Maak eerst een lijstje met de basiskleding die je nodig hebt en hou je daar vervolgens tijdens het shoppen ook aan. Ga niet proberen om in één dag je lijstje te maken of je complete basisgarderobe te kopen, maar neem er de tijd voor. Zoek net zolang door tot je dat ene basis shirtje hebt gevonden wat goed zit en er mooi uitziet. Het is echt ontzettend belangrijk dat de basics goed zitten en van goede kwaliteit zijn. Op die manier doe je er het langst mee. Het is duidelijk dat er tijd in gaat zitten om je basisgarderobe samen te stellen, maar dat is niet erg, want terwijl je daar mee bezig ben, kan je al gewoon beginnen met de 5 Piece French Wardrobe.

Basisgarderobe

Vind je het lastig om zelf een begin te maken met een lijstje? Dan kan je hier een voorbeeldlijst bekijken. Houd wel in gedachten dat dit niet hét lijstje is dat werkt. Zo’n lijstje bestaat namelijk niet. Voor de één werk het ene, en voor de ander het andere lijstje. Nogmaals, neem er de tijd voor om een lijstje samen te stellen.

  • Jeans
  • Zwarte broek
  • Zwarte legging
  • Grijze legging
  • Zwart jurkje
  • Witte blouse
  • Zwarte long sleeve
  • Witte long sleeve
  • Zwarte cardigan
  • Wit T-shirt met V-hals
  • Zwart topje
  • Wit topje
  • Zwarte heels
  • Zwarte flatjes
  • Zwarte laarzen
  • Sandalen
  • Zwarte, oversized tas
  • Zwart kniptasje

Wat je verder nog moet weten

De 5 Piece French Wardrobe is slechts een idee. Een onuitgewerkt idee, want het is de bedoeling dat je er zelf wat mee gaat experimenteren. Zo wordt er niks gezegd over bijvoorbeeld lingerie en accessoires. Je moet zelf bepalen wat voor jou bij de 5 Piece French Wardrobe hoort naast de kleding en wat daarbuiten valt.

Mocht deze methode helemaal niet voor jou werken dan is dat ook geen ramp, want er zijn nog heel veel andere manieren om een goede garderobe samen te stellen. Ga gewoon proberen wat het beste voor jou werkt.
© 2008 - 2019 Arianne, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "5 Piece French Wardrobe"

Reactie

Nell, 02-02-2009 17:05 #1
Is niet zo eenvoudig als het lijkt, denk ik, want wat kies je voor die 5 aankopen, een schoenengek gaat voor de nieuwste opvallende schoenen, terwijl de ander voor accesoires gaat zoals een tas, sjaal e.d. Dan is 5 echt niet veel… maar met de basis garderobe lijst wel een poging waard. Ik ga het wel proberen.

Infoteur: Arianne
Gepubliceerd: 13-10-2008
Subrubriek: Mode
Reacties: 1
Schrijf mee!