InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Mooie goedkope sieraden en kleding via eBay

Mooie goedkope sieraden en kleding via eBay

Mooie goedkope sieraden en kleding via eBay Op zoek naar originele en mooie sieraden voor weinig geld? Kijk dan eens op eBay. Hier vind je heel veel mooie sieraden en natuurlijk ook heel veel andere mooie dingen, vaak voor weinig geld en als je geluk heb is het verzenden ook nog eens gratis. Hou jij ook van mooie kleding en sieraden en wil je ook een beetje bij blijven met de laatste trends? Maar wil je niet te veel geld uitgeven voor iets moois. Kijk dan eens op eBay. Op eBay kun je voor heel weinig geld hele leuke items scoren.

eBay is een waar winkelparadijs. Je kan er werkelijk alles kopen. Je vindt er vooral veel mooie sieraden en kleding. Ook van die leuke statement-kettingen en voor weinig geld. Hier in de winkels betaal je voor een leuke statement-ketting al snel zo'n 20,-. Op eBay heb je ze al voor een paar euro en vaak worden ze ook nog gratis verzonden.

Veilig

Veel mensen zullen zich afvragen of eBay wel veilig is, maar eBay is veel veiliger dan Marktplaats. Op Marktplaats vind je veel tweedehands spullen, terwijl je op eBay voornamelijk nieuwe spullen kunt kopen, ook wel tweedehands, maar het aanbod tweedehands is een stuk kleiner. Betalen doe je simpel met PayPal, dat is heel veilig. De meeste dingen komen uit Amerika en China en eigenlijk komt dat wat je koopt altijd aan. De levertijd is wel wat verschillend, maar geduld is een schone zaak. Als je een product aanklikt dan zie je aan de rechterkant de verkoper. Er staat vaak een x aantal % onder. Dit is de betrouwbaarheid. Als deze boven de 95% zit, zit je altijd goed.

Gratis verzenden en levertijden

Als je spulletjes koopt vanuit China dan betaal je vaak geen verzendkosten. Dat scheelt heel wat geld. Als je bijvoorbeeld een paar leuke oorbellen koopt betaal je nog geen 2,-. Op eBay staan de prijzen meestal weergegeven in dollars. Als je dollars omrekent naar euro's dan ben je iets goedkoper uit. De levertijd vanuit China ligt tussen de twee en vier weken. Vanuit Amerika kan je zo'n twee weken rekenen, maar soms komt een artikel ook eerder.

Invoerrechten

Als je wat duurdere dingen koopt loop je wel eens het risico om dat jouw pakketje bij de douane eruit wordt gepikt. Volgens de regels moet je namelijk invoerrechten betalen over de spullen die je koopt vanuit het buitenland. Natuurlijk kunnen ze niet elk pakketje en envelopje er uit halen. De kans is klein, maar wel aanwezig. Dingen uit China worden vaak aangegeven als 'gift', dus daar hoef je sowieso geen invoerrechten over te betalen. Mocht je er wel uitgepikt worden dan kun je er van uit gaan dat je zo'n 21% extra moet betalen. Vaak krijg je een factuur van de verzender. DPD, GLS, DHL, TNT Express, enzovoorts. Eigenlijk moet je dus gewoon de btw betalen. De kans is echter heel klein en eigenlijk alleen bij grotere pakketten aanwezig.

Kleding

Je kan ook ontzettend veel kleding kopen. Vooral de kleding uit China is erg goedkoop. Je moet er wel rekening mee houden dat de maten daar anders zijn. Zoek eens op 'Korean Fashion', dan krijg je hele leuke kledingstukken te zien. Echt de laatste modetrends. Leuke jurkjes koop je er voor bijvoorbeeld 5,- inclusief zenden. Dat is echt geen geld. Je moet wel altijd goed naar de maattabel kijken en even alles goed opmeten, dan weet je zeker dat het kledingstuk jou ook past. Rokjes en jurkjes vallen vaak ook korter uit, houd daar rekening mee.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Mooie goedkope sieraden en kleding via eBay"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 23-10-2013
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!