InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Huispakken van Roy Donders, de fashion trend van 2014

Huispakken van Roy Donders, de fashion trend van 2014

Huispakken van Roy Donders, de fashion trend van 2014 Uit onderzoek is gebleken dat steeds meer mensen het fijn vinden om in hun vrije tijd en vooral als ze het huis niet meer uithoeven in gemakkelijk zittende kledingstukken rondlopen. De mode speelt op deze trend in. Zo heeft de Brabantse volkszanger en stylist Roy Donders, in december 2013, zijn eigen huispakkenlijn gepresenteerd. Daarvoor was de mode- en kappergoeroe al wekenlang te zien in zijn eigen realityserie op RTL 5. Op RTL 5 liet de stylist van het Zuiden zien hoe hij bezig was te proberen om een eigen lijn op te zetten. De collectie huispakken, die Roy Donders heeft ontworpen, bestaan vooral uit veel strass-steentjes, glitters en roze. De gebruikte materialen geven precies de uitstraling waar de populaire Tilburger bekend om staat. Deze huispakkenlijn bleek vervolgens zo'n groot succes, dat vrouwen graag enkele uren rijden er voor over hebben om zo'n huispak te bemachtigen. Door deze grote populariteit beloven de huispakken van Roy Donders de fashion trend van 2014 te worden.

Roy Donders

Roy Donders is een Nederlandse volkszanger, stylist en ondernemer uit het Brabantse Tilburg. Roy Donders is woonachtig in de Tilburgse wijk Broekhoven. In de wijk Groenewoud, gelegen naast de wijk Broekhoven, beheert Roy Donders de kledingwinkel Rojami. In deze winkel verkoopt Roy Donders vooral kleurrijke kleding met veel glitters Daarnaast is Roy Donder actief als kapper en stilist. Roy Donders richtte zich van oorsprong op een speciale doelgroep. Het ging hier om vrouwen uit volksbuurten en woonwagenkampen. Door het televisieprogramma Roy Donders: Stylist van het Zuiden, is Roy Donders populair geworden bij het grote Nederlandse publiek. Roy Donders was eerder al te zien in het RTL4 programma Gypsy Girls.

Roy Donders: Stylist van het Zuiden

Het programma “Roy Donders: Stylist van het Zuiden” werd eind 2013 door de televisiezender RTL 5 uitgezonden. Het realityprogramma bleek een groot succes. Roy Donders: Stylist van het Zuiden had zeer hoge kijkcijfers. Kijkcijfers die week op week werden verbroken. Het kijkcijferrecord werd behaald op maandag 9 december. Op maandag 9 december 2013 keken zelfs 700.000 mensen naar het programma. Door het grote succes werd er in december 2013 bekend dat er in 2014 een tweede seizoen van het realityprogramma wordt uitgezonden.

Huispakken Roy Donders

Tijdens de uitzendingen van het programma “Roy Donders: Stylist van het Zuiden” konden de kijkers onder anderen meekijken met Roy Donders. Ook terwijl hij bezig was met het ontwikkelen van zijn eigen huispakkenlijn voor vrouwen. Op zaterdag 3 december 2013 werden de huispakken voor het eerst gepresenteerd in Hotel Gilze in Gilze. De huispakken bevatten veel glitters en zijn verkrijgbaar in de kleuren roze, beige en blauw. De prijs van een Roy Donders huispak bedraagt tachtig euro.

Waar kan men een huispak van Roy Donders kopen?

De huispakken van Roy Donders zijn sinds eind december 2013 te bestellen via de fashionsite Miinto.nl. Nadat er de eerste productie huispakken binnen een half uur was uitverkocht, ontstond er een lange levertijd. Op 3 februari 2014 liet de website weten dat de huispakken weer in voorraad zijn.

Neppakken Roy Donders

Via het internet wordt er vanaf eind december 2013 gehandeld in zogenaamde neppakken. Roy Donders waarschuwt echter zijn fans voor deze handelaren. De pakken die worden aangeboden op de internetsites, zoals bijvoorbeeld marktplaats, bestaan volgens hem uit gebakken lucht.

WK pak

In mei 2014 werd bekend gemaakt dat Roy Donders speciaal voor de Jumbo een WK juichpak heeft ontworpen.
Gerelateerde artikelen
Juichpakken, huispakken van Roy Donders speciaal voor het WKJuichpakken, huispakken van Roy Donders speciaal voor het WKHet Wereldkampioenschap voetbal begint op donderdag 12 juni 2014. In de aanloop naar dit toernooi, neemt de Oranjekoorts…
Dagjes uit met een bijbelse betekenisDagjes uit met een bijbelse betekenisNatuurlijk zijn dagjes uit leuk om te doen, maar zijn ze dan ook leerzaam? Misschien wil je je kinderen ook wel iets bij…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: G.Lanting, Wikimedia Commons (CC BY-SA-3.0)
  • www.miinto.nl
  • www.rtl4.nl
  • Telegraaf
  • Algemeen Dagblad

Reageer op het artikel "Huispakken van Roy Donders, de fashion trend van 2014"

Infoteur: Tekstschrijvert
Laatste update: 12-06-2017
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!