InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > De comfortabele en hippe schoenen van Skechers

De comfortabele en hippe schoenen van Skechers

Het Amerikaanse schoenenmerk Skechers werd in 1992 opgericht en verkoopt sindsdien voornamelijk trendy en comfortabele loop- en sportschoenen in meer dan 100 landen wereldwijd. Skechers wil opvallen door allerlei nieuwe materialen en technieken aan de schoenen toe te voegen. In 2014 zet Skechers vooral in op opvallende kleuren, lichte materialen en de zogenaamde 'Memory Foam' schoenen.

Het ontstaan van Skechers

Het Amerikaanse schoenenlabel 'Skechers' werd in 1992 opgericht door vader Robert Greenberg en zijn zoon Michael Greenberg. In eerste instantie ontwierp Skechers voornamelijk skateschoenen en laarzen. Het assortiment werd later uitgebreid met verschillende soorten schoenen, waaronder sportschoenen, hardloopschoenen en sneakers. Tegenwoordig produceert Skechers schoenen in 100 verschillende landen wereldwijd, voor mannen, vrouwen én kinderen. Het schoenenlabel kenmerkt zich door de vele meestal kleurrijke ontwerpen. De kinderschoenen zijn goed te herkennen aan de vele pailletten en opvallende details. Diverse beroemdheden zoals Britney Spears en Christina Aguilera maakten reclame voor Skechers.
In 2012 betaalde het bedrijf een miljoenenboete voor het 'misleiden' van klanten, met de zogenaamde Shape-ups schoenen welke het verbranden van vet zouden bevorderen.

Een breed assortiment

Het assortiment schoenen van Skechers zou onderverdeeld kunnen worden in twee groepen: de 'gewone' casual loopschoenen en de sport- of fitnessschoenen. Skechers schoenen zijn zowel op internet als in diverse winkels in Nederland te koop. De schoenen zijn goed te herkennen aan het logo van Skechers, een S, dat meestal vrij groot zichtbaar is op de schoenen. In 2014 is de trend voor de dames- en herenschoenen van Skechers kleurrijk. Schoenen vallen op door felle kleuren zoals oranje, geel, rood, paars en roze. Ook de kinderschoenen (vooral de meisjesschoenen) van Skechers volgen dezelfde kleurrijke trend met allerlei neonkleuren en glitters.

Memory Foam

In 2014 introduceert Skechers het zogenaamde 'Memory Foam' bij een aantal schoenen, waaronder bij Flex Appeal, Synergy en Relaxed Fit schoenen. Memory Foam (geheugenschuim) is te vergelijken met het materiaal dat in bepaalde matrassen wordt gebruikt, zoals een traagschuim-matras. Het schuim kenmerkt zich door elasticiteit, waardoor het na indrukken langzaam terugkeert in zijn oude vorm. Dit type schuim wordt in matrassen gebruikt om optimale ondersteuning te bieden en om minder druk uit te oefenen op uitstekende lichaamsdelen. In de schoenen van Skechers werkt het Memory Foam min of meer op dezelfde manier. Het Memory Foam zou vooral goed zijn bij (intensief) sporten. De zool van Memory Foam ondersteunt dan optimaal door alle bewegingen / druk op te vangen.

Ervaringen met Memory Foam

Omdat Memory Foam in Nederland in 2014 nog vrij nieuw is, zijn er nog niet veel ervaringen met Memory Foam bekend. Een aantal online recensies van Amerikaanse gebruikers laten echter zien dat de Memory Foam daadwerkelijk een nuttige toevoeging aan de schoen kan zijn. Tot nog toe zijn vooral positieve ervaringen van gebruikers online te vinden, die beweren dat zij tijdens hun sportactiviteit minder last hadden van zere voeten of knellingen. Ervaringen van gebruikers van de Flex Appeal schoenen van Skechers spannen de kroon. Zij beweren dat de combinatie van het lichte gewicht van de schoen, de Memory Foam en de ondersteunende vorm van de schoen ideaal is om mee te sporten.

Wat kosten schoenen van Skechers?

De schoenen van Skechers kosten gemiddeld tussen de 30 en 90 euro. De schoenen met Memory Foam, zoals de Flex Appeal is te koop vanaf gemiddeld 60 euro en is verkrijgbaar in veel verschillende, trendy kleuren (neonkleuren). Voor kinderen zijn er al sneakers te koop vanaf een euro of 30, voor dames en heren beginnen de prijzen rond 50 euro. Voor verkoopadressen kun je terecht op de website van Skechers: www.nl.skechers.com.
Gerelateerde artikelen
Liefdadigheidsorganisatie Soles4SoulsKleine stapjes zijn nodig om de wereld een betere plaats te maken voor ons allemaal. Mensen in nood hebben alles nodig,…
Special appealsIn de marketingwereld wordt er vaak gebruik gemaakt van special apppeals. Ze worden ingezet om reclameboodschappen over…
De onzichtbare industrie: Anti foamFoam ofwel schuim is de aanmaak van bubbels tijdens het productieproces. Natuurlijk kennen we schuim ook van de cappucci…
Een kinderfeestje - Knutselen met Foam ClayEen kinderfeestje - Knutselen met Foam ClayFoam Clay is een zelf hardende klei waar kleine, witte schuimballetjes aan toe zijn gevoegd. Je kunt er voorwerpen van b…
Traagschuimmatras voor comfort en tegen rugpijnTraagschuimmatras voor comfort en tegen rugpijnRugklachten kunnen je hele leven beïnvloeden. Veel mensen hebben overdag pijn in de rug en de rugpijn zorgt er ook voor…
Bronnen en referenties
  • www.wikipedia.nl
  • www.nl.skechers.com
  • www.thebudgetbabe.com

Reageer op het artikel "De comfortabele en hippe schoenen van Skechers"

Reacties

Toos de Wolf, 19-10-2018 10:56 #3
Hallo ik ben fan van de skecher schoenen.
Heb nu een paar leren witte, lopen super.
Erg jammer zijn de stalen ringen waar de veter door gaat geven zwart af waar door de schoen en veters gauw een vies uiterlijk hebben. Groetjes Toos.

Nannie, 05-04-2016 09:54 #2
Ik heb veel last van artritispijn in de voeten, vooral onder de bal van de voet. De memoryfoam en het zachte bovenmateriaal zorgen ervoor dat ik weer gewoon stukken kan wandelen. Geen druk onder of aan de zijkanten van de voeten dus. Het lijken mij geen geschikte schoenen voor hardlopen omdat ze verder geen enkele steun geven. We geschikt voor wandelen en winkelen.

Gertjan, 10-11-2015 11:53 #1
Na 2 dagen intensief lopen met skechers sport memory foam, erg veel last van achillespees rechter voet. De foam steunt mijn de voet minder dan bij 'echte' sportschoenen. Wellicht heeft dat te maken met mijn gewicht, 100 kg. Al met al niet erg enthousiast over de schoen, ze lopen wel erg licht!

Infoteur: Jolene1984
Gepubliceerd: 09-05-2014
Subrubriek: Mode
Reacties: 3
Schrijf mee!