InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Zomerse outfit voor hem of haar

Zomerse outfit voor hem of haar

De lente zet door en dan gaan we ons vaak beter en vrolijker voelen, willen dit vervolgens uiten en daar horen nieuwe kleren bij. De lentezon kan vaak nog wel een vestje of jasje gebruiken, maar als de zomerzon eenmaal begint, dan willen we andere en vooral lichtere kleuren, lekkere ademende stoffen al dan niet met prints en dat geeft ons dat prettige zomergevoel. En gevoel wat we zo lang als mogelijk vast willen houden.

Verslavend

Voor veel mensen is het gevoel verslavend, het zomergevoel. Lange zwoele avonden die aan heerlijke vakanties doen denken, gezellig met vrienden of familie rond de tuinhaard of gezellig aan de barbecue. En dat alles na een dag van heerlijk buiten zijn, bijvoorbeeld in de natuur.
Dat prettige gevoel geven we, naast een vrolijk gezicht, ook uiting via onze kleding.

Uniek gekleed gaan

Mode wordt al jaren niet meer strikt gevolgd, maar er worden allerlei interessante combinaties gemaakt. Dit vergroot het unieke aspect aan de outfit uiteraard vele malen en geldt natuurlijk ook voor de zomermode.
Een extra voordeel is, dat je met zomermode nog meer je innerlijk kunt laten weerspiegelen in je uiterlijk. Immers, waar je in de winter minder snel met harde primaire kleuren of pastels rond loopt, in de zomer kan echt alles. Alle kleuren zijn in de zomer vertegenwoordigd en bij een mindere dag kan je met het grootste gemak een wat diepere kleur en bijpassend model dragen en op een uitermate vrolijke en uitgelaten dag, draag je bijvoorbeeld liever heldere kleuren of lieve pastels.

Patronen voor ieder wat wils

Daar komt vervolgens bij dat de prints alleen maar nog meer divers worden, enkele voorbeelden die veelvuldig terug te vinden zijn in de verschillende kledingwinkels en bij tailors;
  • Ingetogen bloemen die pas van dichtbij als zodanig herkend worden.
  • Grote uitbundige bloemen waar de kleur vanaf spat.
  • Zwart wit in allerlei vormen van jaren 60 rondjes tot jaren 80 blokjes.
  • Psychedelische vormen in spirituele kleuren.
  • Verschillende pastels door elkaar gehusseld.
  • Diagonalen waar je zelfs last van je ogen bij kunt krijgen.
  • Horizontaal en verticaal gestreept gecombineerd.

Dan hebben we het in het bovenstaande alleen nog maar gehad over de stoffen linnen of katoen en soms verrijkt met een soepele synthetische stof om het net iets gemakkelijker vallend te krijgen. Vergeet vooral niet dat de meeste prints ook in mannenshirt verwerkt worden, dus de heren doen net zo hard mee!

“Laat je innerlijk je uiterlijk weerspiegelen.”

Modellen voor ieder wat wils

Het mooie aan de zomermode is, is dat er weer zoveel terugkomt. Nu komt alles enig moment weer terug, zo werkt dat in de mode. Echter, in de zomerperiode kan er nu eenmaal meer. Enkele voorbeelden:
  • De tuinbroek is terug van weggeweest en is niet meer de typische “potten-broek” maar met een leuk shirtje helemaal hip.
  • De hoepelrok met het strakke lijfje u de jaren 50 in mooie zachte pastels of met grote ballen op het rokgedeelte.
  • De broekrok, hoe weinig flatteus het oorspronkelijke model ook was, inmiddels zijn er leukere en vlottere modellen in felle kleuren. Ideaal voor op de fiets.
  • De jumpsuit en de playsuit, een soort hotpants maar dan anders, voor de frisse en de warme dag in vooral heel drukke prints en uiterst soepele stoffen.
  • Voor mannen zijn de felgekleurde vrijetijdsbroeken helemaal mode en bij voorkeur met felgekleurde sneakers.

En dat is nog maar een greep uit het ruime assortiment en dus de keuzemogelijkheid om iets te kiezen wat je persoonlijkheid versterkt. Tel daar de sneakers met hakken, de ballerina’s en de sandalen uit de Romeinse tijd bij op … en de keuze is bijna onuitputtelijk. Veel (zomer-)plezier!

Conclusie

Waar je ook voor kiest, draag datgene waar je je ook prettig in voelt. Dat straal je namelijk net zo hard uit en is, hoe goed je ook je best doet, over het algemeen niet verhullen. Kleding is meer dan een omhulsel tegen de kou of het blote lichaam, kleding kan je versterken én andersom.

Lees verder

© 2014 - 2019 Dressedbyfaisel, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Confectie- en maatkledingHet zou allemaal een stuk simpeler zijn als er maar een kleur stof zou zijn en de kledingmaten universeel. Dit is echter…
Kosten maatkledingMaatkleding wordt vaak als “duur” gezien en hoewel dit op zich wel logisch is, is dit niet altijd het geval. Je moet bij…
Muchachomalo boxers, prijs en outletMuchachomalo boxers, prijs en outletMuchachomalo boxers zijn in 2017 minstens zo populair als kleding van Bjorn Borg. In 2008 werd het Spaanse kledingmerk M…
Dress for successDress for successDress for success: hoe ga je netjes gekleed naar een sollicitatiegesprek, wanneer je niet de middelen hebt om nieuwe kle…
Werkkleding voor de zomerWerkkleding voor de zomerAls het een warme zomerdag is, lig je natuurlijk graag op het strand. Helaas kun je niet altijd naar het strand toe, wan…

Reageer op het artikel "Zomerse outfit voor hem of haar"

Infoteur: Dressedbyfaisel
Gepubliceerd: 15-05-2014
Subrubriek: Mode
Special: Kleding
Schrijf mee!