InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Online voordelig kinderkleding kopen; tips en websites

Online voordelig kinderkleding kopen; tips en websites

Online voordelig kinderkleding kopen; tips en websites Leuke, hippe kinderkleding kun je gemakkelijk en voordelig online kopen. Een aantal grote namen als H&M, Wehkamp, V&D en Zalando bieden kleding van diverse (bekende) merken aan. Wie voordelig kinderkleding wil kopen, doet er goed aan om outletkleding te kopen of met diverse acties of in de Sale-periode te scoren. Naast de grote namen zijn er op internet tientallen leuke, kleinere webshops waar je goedkope, voordelige kinderkleding kunt shoppen.

Outlet en Sale?!

Echte koopjesjagers zoeken op het internet naar zogenaamde 'outletkleding' of Sale-kleding. Onder outletkleding valt alle kleding die van een vorig seizoen of vorig jaar is. Ieder seizoen (meestal zomer- en winterkleding) brengen bekende kinderkledingmerken een nieuwe kledinglijn uit. Onverkochte kleding kan het jaar daarop verkocht worden tegen stuntprijzen. Zo kan een winterjas van het seizoen 2012 70% goedkoper zijn in 2013 omdat de fabrikant of de winkel er 'van af' wil. Voor outletkleding geldt meestal dat bepaalde kledingstukken pas een seizoen of jaar later tegen outletprijzen weggaan. Een nadeel van outletshoppen kan zijn dat sommige maten van een bepaald kledingstuk niet meer te verkrijgen zijn. Tijdens een Sale-periode is er meestal nog meer keuze in kledingmaten. Op sommige websites kun je gedurende het hele jaar kleding tegen Sale-prijzen shoppen, maar de grootste Sale-rondes voor kinderkleding vinden aan het einde van het zomerseizoen (augustus, september) en winterseizoen plaats (februari, maart).

Meisjeskleding

Merkkleding

Voor meisjes (vanaf 2 jaar) is online veel leuke, trendy merkkleding te koop. Hier een overzicht van een aantal zeer bekende (meisjes)kledingmerken met daarachter een aantal (grote en minder grote) webshops die de kleding verkopen:
MerknaamWebsite(s)
Bomba (for girls)kleertjes.com, amazingkids.nl, kienk.nl
Espritwehkamp.nl, esprit.nl, zalando.nl, happybee.nl
Jottumkleertjes.com, olliewood.nl, wehkamp.nl, kidstoday.nl
Mim-Pivd.nl, kleertjes.com, amazingkids.nl, kekkekids.nl
Supertrashdebijenkorf.nl, bomont.nl, zalando.nl
Vinginokleertjes.com, wehkamp.nl, kixx-online.nl
Mexxvd.nl, happybee.nl, woods.nl, zalando.nl
Le Chickienk.nl, olliewood.nl, kleertjes.com
Babyfacevd.nl, kleertjes.com, wehkamp.nl

Overige kleding

Merkkleding kan behoorlijk prijzig zijn. Gelukkig is er daarom voldoende, leuke en vooral betaalbare kleding online te vinden op diverse websites. Sommige warenhuizen hebben hun eigen kinderkledinglijn. Denk aan het betaalbare merk Frendz van V&D, of aan de kleding van H&M. Andere merken die online voordelig zijn: BonPrix, Cars, C&A, We, Name It, Ter Stal, Hema en Kiabi. Natuurlijk is het ook mogelijk om online tweedehands kleding te shoppen. Een zeer bekende website hiervoor is Marktplaats.nl, maar er zijn nog veel meer websites te vinden waar tweedehands kleding wordt verkocht, zoals vintykids.nl en sproetjeshardenberg.nl.

Jongenskleding

Merkkleding

Hoewel het kledingassortiment voor jongens (vanaf 2 jaar) minder uitgebreid is dan voor meisjes, is online echt wel het één en ander te vinden. De bekende kledingmerken komen ieder seizoen weer met nieuwe, hippe kleding die ook online te koop is. Hier een overzicht van een aantal bekende merken met daarachter de verkopende webshops:
MerknaamWebsite(s)
McGregorzalando.nl, toffkidswear.nl, kleertjes.com
Vinginokoflo.nl, wehkamp.nl, debijenkorf.nl
Mexxvd.nl, happybee.nl, junglekids.nl
Molokleertjes.com, kidstoday.nl, kienk.nl
Salty Dogwehkamp.nl, brandkids.nl, boyslabel.com
Retourpimpampom.nl, wehkamp.nl, kleertjes.com, woods.nl
Tommy Hilfigerdebijenkorf.nl, bambinotino.nl, humpy.nl
Twinlifekleertjes.com, wehkamp.nl, happybee.nl
Tumble N Dryzalando.nl, shoeby.nl, kinderkleding.nl

Overige kleding

Net als bij meisjeskleding, verkopen de grote warenhuizen zoals V&D, H&M en Hema hun kinderkleding ook online. Voor jongens is er online vrij veel kleding te vinden dat goed betaalbaar is. Een tip is om eens bij wat kleinere webshops rond te kijken naar betaalbare, afgeprijsde jongenskleding. Sommige webshops kopen restpartijen (merk)kleding op, om het door te verkopen voor weinig geld. Tussen al die kledingstukken zijn veel leuke blousjes, t-shirts, sweaters en spijkerbroeken voor hippe jongens te vinden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.kleertjes.com
  • www.wehkamp.nl
  • www.startpagina.nl

Reageer op het artikel "Online voordelig kinderkleding kopen; tips en websites"

Infoteur: Jolene1984
Gepubliceerd: 09-08-2014
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!