InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Kinderen > Tips om voordelige kinderkleding te kopen

Tips om voordelige kinderkleding te kopen

Kinderkleding kopen, ouders van kinderen moeten vaak ieder seizoen weer op jacht om de garderobe voor hun kinderen weer compleet en passend te maken. Kinderen groeien vaak hard en er moet dus vaak kleding en schoenen aangeschaft worden. Hieronder tips om je kinderen er modieus en trendy bij te laten lopen voor relatief weinig geld.

Advertentiesite's

Op advertentiessite's kun je vaak kinderkleding kopen tegen sterk gereduceerde prijzen. De meest bekende advertentiesite is natuurlijk Marktplaats maar ook op bijvoorbeeld Speurders of koopplein kunt u terecht. Natuurlijk kost het wat tijd om de advertenties uit te pluizen maar met goede zoekwoorden kun je de advertenties goed filteren. Ook zijn er vaak partijen kinderkleding te kopen op marktplaats, winkeliers die van hun laatste restanten af willen zetten deze vaak op advertentiesite's. Heeft u een groot gezin of een vriendin die met u mee wilt doen dan is dit ook een optie om te doen.De maten die u echt niet kunt gebruiken kunt u altijd weer terug op de advertentiesite plaatsen zodat u daar ook weer geld voor krijgt.

Kledingparty's

Als u de gastvrouw bent van een kinderkledingparty ontvangt u vaak een aantrekkelijke korting op uw eigen aankopen. Dus probeer uw huiskamer vol te krijgen met kopers en profiteer hier zelf van mee. Er zijn diverse kinderkledingmerken die alleen maar kleding via thuisparty's verkopen enkele voorbeelden zijn Tom Du, Kiddo, 5&Co en Dog&Duck.

Magazijnverkoop en monsterverkoop

Veel fabrikanten,leveranciers en verkopers van kinderkleding organiseren vaak tweemaal per jaar een magazijnverkoop of een monsterverkoop. Bij een monsterverkoop worden de samples van dat seizoen verkocht voor een heel gunstige prijs. Ieder merk heeft zijn monsters vaak in enkele maten, het is dus raadzaam om van tevoren na te gaan in welke maten de monsters zijn die verkocht worden. Dit om teleurstelling te voorkomen. Bij de magazijnverkopen gaan vaak de laatste restanten van dat seizoen weg voor heel weinig. Zo kunt u vaak heel veel kleding kopen voor relatief weinig geld.

Ruilbeurs

Organiseer samen met vriendinnen een ruilbeurs. Zoek alle nog leuke en mooie kleding van je kinderen op wat nu te klein is en vraag je vriendinnen dit ook te doen. Uiteraard kan dit alleen als jullie kinderen van hetzelfde geslacht zijn en niet allemaal dezelfde maat hebben. Alleen maar voordelen: de kast van de kinderen is weer opgeruimd, iemand anders heeft er nog plezier van en zelf heb je ook weer kleding in de juiste maat hangen in de kast.

Kledingbeurs

Vaak worden er tweemaal per jaar kinderbeurzen gehouden door heel het land. Hier kun je vaak terecht voor nog goede kinderkleding voor weinig geld. Kinderbeurzen worden vaak georganiseerd door peuterspeelzalen, stichtingen of andere organisaties die iets met kinderen te maken hebben. De aankondigingen van deze beurzen staan meestal vermeld in regionale kranten.

Webwinkels

Webwinkels in kinderkleding hebben vaak speciale actie's en aanbiedingen.Als je je aanmeldt voor nieuwsbrieven wordt je op de hoogte gesteld van de laatste acties. Meld je alleen aan bij de webwinkels die voor jouw interessante kleding en merken verkopen anders loopt je mailbox over.

Outletcentra

Koop je kinderkleding in de bekende outletcentra in ons land bijvoorbeeld BataviaStad, Rosadaoutlet of Designer Outlet Roermond. In de outletcentra kun je altijd kinderkleding kopen tegen gereduceerde prijzen.

Uitverkoop

Koop alvast een seizoen vooruit. Dus koop aan het einde van de winter als het uitverkoop is alvast de winterjas voor volgend jaar. Het enige risico wat hier aan zit is dat je er een keer naast kunt zitten met de maat maar in dat geval komen we weer terug bij de advertentiesite. Zet de winterjas op marktplaats en iemand anders heeft weer een voordelige nieuwe winterjas.
© 2009 - 2019 Binkies, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Bespaartips voor kinderkledingIn dit artikel worden een aantal tips gegeven om te besparen op kinderkleding. Behandeld worden onder andere het kopen v…
Kinderkleding: het merk JottumKinderkleding: het merk JottumJottum is een relatief nieuw kledingmerk dat erg populair is. In Nederland is het één van de meest populaire merken. De…
Maattabellen voor babykleertjes en kinderkledingAls je online kinderkleding gaat kopen dan is het handig om de kleding- en schoenmaten voor baby's, peuters, kleuters en…
KinderkledingpartyDe kinderkledingparty's zijn in opmars. Waren vroeger de tupperwareparty's populair(die nog steeds bestaan) nu komt een…
Kleding: het merk DieselKleding: het merk DieselDiesel is een Italiaans kledinglabel dat is opgericht door Renzo Rosso. Hij is nog steeds de eigenaar van het bedrijf. H…

Reageer op het artikel "Tips om voordelige kinderkleding te kopen"

Infoteur: Binkies
Gepubliceerd: 17-09-2009
Subrubriek: Kinderen
Medische informatie…
Schrijf mee!