InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Je benen langer laten lijken doe je zo

Je benen langer laten lijken doe je zo

Sommige vrouwen zijn gezegend met benen die niet op lijken te houden. Vervolgens kijk je naar beneden, naar je eigen benen en ben je daar niet tevreden mee. Ze lijken zo kort, terwijl je dacht dat deze broek ze langer zou laten lijken. Had je vanmorgen, toen je stond te twijfelen, dan toch die zomerjurk aan moeten doen? Of juist die lange rok die je altijd zo leuk staat, met die roze slippers eronder?

Hakken

Het eerste waar je aan denkt zijn natuurlijk hakken. En ja, je hebt gelijk. Hakken laten je benen zeker langen lijken. Ze zorgen ook voor een betere houding, je gaat er meer rechtop van staan. Daardoor lijk je dus ook langer. Zelfs een klein hakje helpt al een hoop.

Schoenen zonder felle kleuren

Als je pumps met felle kleuren draagt (hoewel ze wel ontzettend hip zijn), lijken je benen korter dan ze eigenlijk zijn. Dat is dus niet handig als je graag langere benen wilt hebben. Koop je schoenen met hakken, ga dan voor schoenen in jouw huidskleur. Dan lijkt het of jouw schoenen overlopen in je hakken en lijken je benen meteen een paar centimeter langer. Als je een panty of pantykousen draagt, zorg er dan voor dat deze in dezelfde kleur is als je schoenen.

Hogere broeken en rokken

Een trend op dit moment zijn broeken en rokken tot aan je navel. Deze zorgen ervoor dat het lijkt dat je taille hoger zit en lijken je benen dus een stukje langer.

Sleehakken

Draag je het liefst geen stiletto's maar slippers, kijk dan eens voor een schoen met een sleehak. Ze lopen bijna net zo gemakkelijk als slippers, maar maken je benen toch een stukje langer. Zorg er wel voor dat er zo weinig mogelijk bandjes aan de schoenen zitten. Dat zorgt er juist voor dat je breder lijkt. Zonder het bandje om je been zien mensen niet zo snel waar je been eindigt en je voet begint. Weer wat centimeters erbij dus!

Wijd uitlopende rokjes en jurkjes

In de zomer is het heerlijk om een luchtig en uitwaaierende jurk of rok aan te doen. Wijd uitlopende rokken en jurken maken dat je benen langer en slanker lijken. Zorg er dan nog voor dat je benen een mooi kleurtje krijgen en je dagje flaneren kan niet meer stuk.

Korte mouwen

Om mensen te laten denken dat je langere benen hebt, is het verstandig om een shirtje met korte mouwen of een losse mouw aan te trekken. Ook je jasje of colbertje kan je het beste wat korter kopen. Daardoor lijkt het of je benen hoger beginnen. Als je juist een lange jas aandoet, kan je het beste een strakke broek eronder dragen.

Geen riemen en petticoats!

Draag absoluut geen riem als je langer wilt lijken! Deze deelt je lichaam precies in tweeën en daardoor kan iedereen zien waar je bovenlichaam stopt en je onderlichaam begint. Daarnaast kan je beste geen wijd uitlopende kleding dragen, want die laten je benen juist korter lijken. Als je dan toch een flared broek wilt dragen, draag er dan wel hakken onder. Dan lijken je benen toch nog wat langer.
© 2014 - 2019 Bucket, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.telegraaf.nl/vrouw/beauty/22909134/__Lange_benen_krijg_je_zo__.html
  • http://www.trendystyle.net/beauty/lichaamsverzorging/sexyzomerbenen.html
  • http://www.fashionchick.nl/styleguide/lichaamsvormen/korte-benen/26/

Reageer op het artikel "Je benen langer laten lijken doe je zo"

Infoteur: Bucket
Gepubliceerd: 30-07-2014
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!