InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Mooie gladde benen

Mooie gladde benen

Mooie gladde benen De zon begint weer te schijnen, dus de rokjes en jurkjes kunnen weer aan. Dan is het ook weer tijd om onze benen van top tot teen te verzorgen, want ze moeten wel goed voor de dag komen. Wil je weten hoe je je benen glad en glanzend krijgt? Hier enkele tips voor mooie gladde benen. Voordat we de korte rokjes en mooie jurkjes weer aan kunnen doen, moeten je benen eerst van hun wollige wintervachtje worden ontdaan. Daarna is het zaak om die eigenwijze haargroei de hele zomer onder controle te houden. Gelukkig zijn er genoeg maniereren om je benen te ontharen.

Welke manieren

Scheren

De meest bekende en gebruikte manier is scheren. Scheren is de snelste en meest pijnloze manier van ontharen. Echter is het nadeel dat de haartjes binnen de kortste keren terug komen.

Ontharingscreme

Wil je langer gladde benen houden, dan kan je eens ontharingscreme proberen. Het resultaat is echter niet bij iedereen even goed. Test de ontharingscreme eerst op een klein stukje huid om te kijken of er geen allergische reactie ontstaat.

Epileren

Epileren is eenvoudig en snel, maar kan wel heel pijnlijk zijn. Er zijn epileerapparaten te verkrijgen, die de pijn verzachten met een massagesysteem of met een ijskoeler die de geëpileerde stukjes direct koelt.

Harsen

De meest effectieve manier, die je zelf kan doen om je benen mooi glad te krijgen, is harsen. Met harsen blijven de haartjes zo'n zes tot acht weken weg en als ze terug komen zijn ze zacht. Ideal dus, maar je moet wel tegen de pijn bestand zijn. In tegenstelling tot epileren wordt er met harsen namelijk hard aan de huid getrokken.

Body sugar

Bij de schoonheidsspecialist kunnen je benen worden onthaard met een body sugar. Deze honderd procent natuurlijke suikerpasta, verwijdert het haar en daarnaast ook meteen de dode huidcellen. Body sugar is minder pijnlijk dan harsen en de kans op ingegroeide haartjes is minimaal.

IPL of laser

Tot slot kun je je benen ook laten ontharen met IPL of laser. Met IPL worden de haartjes verwijdert met flitslicht. Het flitslicht vernietigt de haarfollikel en deze is daardoor niet meer in staat een nieuwe haar aan te maken. Ook met de lasertechniek worden de haarfollikels vernietigt, dus ook dit is een definitieve ontharingsmethode.

Gevoelige huid

Heb je na het ontharen last van een geïrriteerde huid? Geef je huid dan rustig de tijd om te herstellen. Scrub nooit meteen na het ontharen, ga niet direct in de zon liggen en smeer er geen geparfumeerde bodylotion op, maar gebruik in plaats daarvan een verkoelende en desinfecterende gel.

Finishing touch

Een wekelijkse scrubbeurt is een must voor mooie en gladde benen. Door te scrubben verwijder je dode huidcellen en gaan je benen er weer stralend uitzien. Smeer na het scrubben je huid altijd in met een neutrale en hydraterende creme of bodylotion. Dat voorkomt huidschilfers en uitdroging. Ook kun je een zelfbruiner gebruiken voor een mooi bruin tintje.
© 2011 - 2019 Jes1978, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Vragen en antwoorden over ontharenOngewenste haartjes, hoe raak je ze kwijt? Met crème, hars of toch een scheermesje? U leest hier vragen en antwoorden ov…
Ontharen: wenkbrauwen, oksels, benen en bikinilijnOntharen: wenkbrauwen, oksels, benen en bikinilijnOntharen is tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld. Maar als je het nog nooit hebt gedaan hoe begin je dan eigenl…
Overbeharing, wat er tegen te doen?In onze samenleving is het nu eenmaal mode om jezelf glad te scheren, onder de oksels, op je borst, en voor vrouwen zelf…
Met mooie gladde benen de zomer inMet mooie gladde benen de zomer inIn de winter kan het de meeste vrouwen niet heel veel schelen hoe hun benen eruit zien. Hun behaarde, droge, witte benen…

Reageer op het artikel "Mooie gladde benen"

Reactie

Karenfdes, 13-06-2013 14:58 #1
Ik denk dat het epileren is handig en langduriger. Ik vergeleek de Silk epil 7 wet & dry met een epilator van een ander merk die ik normaal gebruik. Deze epilator kan in de douche is draadloos en heeft 40 pincets vergeleken met mijn andere epilator die deze kenmerken niet heeft. Epileren onder de douche is minder pijnlijk in vergelijking met droog epileren. Deze Silk epil 7 die bijzonder de poten en heeft een flexibele kop die kan aanpassen aan de contouren van de benen. De pijn niveaus is hetzelfde als de eerder epilator hoewel Silk epil 7 heeft meer pincets. Dit resulteert in een snellere epileren en mijn benen zijn schoner. Het exfolieert ook mijn benen voor een soepeler benen. Ik krijg resultaten voor ongeveer 2 weken na die mijn haar begint weer te groeien wat hetzelfde is als mijn eerdere epilator. Silk epil 7 is minder pijnlijk in de douche en sneller dan mijn eerdere epilator.

Infoteur: Jes1978
Gepubliceerd: 20-05-2011
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!