InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Hoe draag je: de crop top

Hoe draag je: de crop top

Hoe draag je: de crop top Wat in de jaren 90 helemaal in was is weer terug: het naveltruitje! Hij heeft nu, anno 2014, een iets mooiere Engelse naam: the crop top. Het lijkt misschien ordinair, maar als je ‘m op de goede manier combineert is het verre van dat! Daarom enkele tips hoe je de crop top het beste kunt combineren met andere kleding.

Naveltruitje vs. crop top

In de jaren 90 was de bedoeling van een naveltruitje het showen van je navel. De navelpiercing kwam steeds meer in. De meiden konden die met de naveltruitjes goed laten zien. Dit is echter niet het doel van een crop top. Bij crop tops is vaak maar een klein stukje huid zichtbaar, en meestal niet de navel. Met een crop top hoef je dus niet je hele blote buik te showen.

Soorten crop tops

Je hebt crop tops in allerlei soorten en maten. Er zijn crop tops met een kort mouwtje, die strak om je lichaam of losjes zitten, met of zonder printje. Ook zijn er crop tops met lange mouw of geen mouw. Verder heb je leuke bloesjes die ‘cropped’ zijn en truien. En heel schattig zijn de crop tops van kant. Bovendien zijn niet alle crop tops even lang. Sommige komen een heel stuk boven je navel uit, andere zijn net tot je navel.

Combineren

Misschien vraag je je nu af: hoe kan ik een crop top dan het beste combineren?

High waisted

Deze trend die sinds 2013 weer terug is, is dé uitkomst. Door een broek of een rok met een hoge taille beperk je het stuk buik wat zichtbaar is. En het staat ook nog eens super leuk! Combineer een high waisted strakke spijkerbroek met een crop top met een leuk printje en je outfit is al af. In de zomer kan dit ook perfect met een high waisted korte broek. Als je een los vallende crop top hebt staat dit ook erg leuk op een strakke kokerrok. Heb je juist een strakke crop top? Dan staat dit heel leuk op een skater skirt (een wijd uitlopende rok)! Ook kun je een los vallende crop top met een skater skirt combineren, zo heb je 2 laagjes boven elkaar.

Maxi rok

Een maxi rok (lange rok tot aan je enkels) staat ook heel leuk bij een crop top. In de zomer is het lekker luchtig met korte mouwtjes. Als het iets kouder is kun je bij de lange rok perfect een gehaakte trui dragen.

Hemdje

Wil je juist een heupbroek dragen? Dan kan je met een hemdje zorgen dat niet je hele blote buik zichtbaar is. Zwart is altijd goed, maar een kleur die terugkomt in je crop top staat natuurlijk ook tof. Je kunt natuurlijk ook een hemdje dragen bij een high waisted kledingstuk om het iets warmer te maken.

Gebreid vest

Ook nu de herfstcollectie van 2014 in de winkels hangt zijn er weer crop tops te koop. Om het niet heel koud te hebben is een gebreid vest in een simpel kleurtje perfect om je outfit herfst-proof te maken. Dit zit lekker comfortabel en past bij bijna alle soorten crop tops.

Blouse

Heb je lef? Probeer dan eens een crop top over een bloesje te dragen. Het kan ook andersom, je kunt je blouse ook over een crop top dragen. Dan is je buik wel een beetje zichtbaar, maar niet helemaal bloot. Zo krijg je het effect van een bandeau (korte top).

Jurkje

Als laatste kun je een crop top ook met een jurkje combineren. Draag bijvoorbeeld een simpele crop top over een jurkje met bloemetjes (dit kan ook met trui of T-shirt)! Dan lijkt het dat je een crop top met een rokje draagt.

Waar te koop?

Heel veel kledingwinkels hebben verschillende crop tops in hun assortiment. Een aantal winkels waar je ze kan kopen:
  • H&M
  • Sting
  • Pieces
  • Forever21
  • Boohoo
  • Coolcat
En als je creatief en handig bent kan je een oud shirt natuurlijk ook cropped maken!
© 2014 - 2019 Lhas98, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Hulp bij aankoop van skates: skeelerframesVoor de serieuze beginnende skater is het erg lastig om het goede materiaal te kiezen. Er zijn zeer veel verschillende s…
Kogelvrij vest: beschermingKogelvrij vest: beschermingIn sommige banen is een kogelvrij vest een vast onderdeel van de uitrusting. Denk aan de beveiliging, de mobiele eenheid…
Inpakken voor een zakenreisInpakken voor een zakenreisje hoeft niet moeilijk te zijn. Je moet alleen van het idee af komen dat je hotelkamer je hui…
Mode: najaarskledingMode: najaarskledingOp een of andere manier hebben veel mensen er een hekel aan om aan de herfstkleding te denken. Het doet de herfst dichte…
De muts is terug in het straatbeeldDe muts is terug in het straatbeeldJaren is het een suffig item geweest en liepen alleen mensen die het niets interesseert wat ze op hun hoofd hebben met e…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Hoe draag je: de crop top"

Infoteur: Lhas98
Laatste update: 10-07-2015
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!