InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Buff: multifunctionele sjaal, nekwarmer, hoofdband en meer

Buff: multifunctionele sjaal, nekwarmer, hoofdband en meer

Buff: multifunctionele sjaal, nekwarmer, hoofdband en meer Buff is een merk met een breed assortiment aan sjaals, nekwarmers en hoofdbanden die te transformeren zijn in diverse draagtypen. Zo kun je een Original Buff transformeren in veertien verschillende draagtypen. De Original Buff kun je bijvoorbeeld dragen als sjaal, maar ook als bandana, hoofdband of monkey cap. De High UV-lijn biedt tevens bescherming tegen zon en insecten. De Polar Buffs zijn speciaal gemaakt voor koude weersomstandigheden en kunnen op tien verschillende manieren gedragen worden, bijvoorbeeld als hoog opgetrokken sjaal maar ook als bivakmuts.

Inhoud

Over Buff

Een sjaal associeer je doorgaans met koud weer en een fleurige hoofdband meer met de zomer. Buff stelt je echter in staat om de wijze van dragen aan te passen aan het weer. De Buff kan zo van pas komen met elk weertype, of je jezelf nu wilt beschermen tegen koude wind of felle zon. Heb je wat meer bescherming nodig tegen extreme kou - bijvoorbeeld tijdens het schaatsen of snowboarden - dan kun je ook kiezen voor een Polar Buff. Buff biedt verschillende type sjaals en nekwarmers, van Original Buff tot Polar Buff en van Trishabands tot Buffs voor je hond. Alle Buffs zijn naadloos, voor een optimaal draagcomfort.

Original Buff

De Original Buff is een sjaal die je kunt gebruiken bij elk weertype. Je kunt je band als modeaccessoire los om de hals dragen of hem optrekken tot over de neus om je te beschermen tegen wind of opwaaiend zand of pollen. Daarnaast kun je hem ook als hoofdband om het voorhoofd dragen, bijvoorbeeld om je haar uit je ogen te houden tijdens het fietsen of sporten. Vouw je hem verder uit dan is het een haarband die voorkomt dat je haar in touw verandert wanneer het hevig waait. De Buff kan ook als monkey cap gedragen worden en zo je hoofd, nek, kin en oren beschermen tegen de kou terwijl je gezicht vrij blijft. Met een simpele vouwbeweging transformeer je de Buff ook in een muts of bandana. De meegeleverde instructies met illustraties tonen je zo in totaal veertien verschillende methoden om die ene Buff te dragen. De Original Buff is verkrijgbaar in talloze prints, van kleurig tot neutraal. Ook kun je kiezen tussen diverse materialen, van hoogwaardige microvezel tot merino wol en van polyester tot Primaloft fleece. Naast een lijn voor volwassenen zijn Buffs er ook voor kinderen en zelfs baby's.

Bescherming tegen de zon

Gebruik je de Buff in de zomer tijdens het wandelen of fietsen of andere outdoor-activiteiten dan verdient het de aanbeveling om te kiezen voor een Buff uit de High UV-lijn. Deze beschermen de huid ook optimaal tegen de zon en zelfs tegen insecten.

Polar Buff

Ben je op zoek naar een multifunctioneel hoofddeksel voor in de winter dan kun je kiezen voor een Polar Buff. Ook de Polar Buff is te transformeren in diverse draagtypen. Het verschil is alleen dat de stof dikker is en daardoor beter beschermt tegen de kou. Je kunt de Polar Buff dragen als nekwarmer, deze ver optrekken tot over de neus en oren, maar bijvoorbeeld ook dragen als monkey cap. Op die manier biedt hij bijvoorbeeld ook bescherming tegen de kou wanneer je de Buff onder een helm draagt tijdens het skiën of snowboarden. Indien gewenst kun je hem ook transformeren in een warme muts, col, hoofdband, haarband of bandana. De Polar Buff kent in totaal tien draagtypen, die allen geïllustreerd worden uitgelegd in de meegeleverde instructies.

Trishabands

Naast de verschillende soorten Buffs zijn er ook Trishabands verkrijgbaar van het merk Buff. Een Trishaband is een haarbandje dat door een speciaal anti-slipbandje goed op zijn plaats blijft zitten, zelfs tijdens het sporten. Op die manier raakt je lange haar niet in een klit tijdens het dansen of een stevige work-out. De Trishabands zijn verkrijgbaar met diverse prints. Ze zijn er met een kleine en grote diameter, variërend van 10 mm tot 25 mm.

Overige producten

Naast de diverse nekwarmers en haarbanden heeft Buff ook diverse andere producten in haar assortiment, waaronder caps, mutsen, zonnekleppen met visor, bimini caps, bucket hats, face masks en running caps. Buff heeft daarnaast een lijn met 'Dog Buffs', modieuze halsbandjes voor honden.

Verkrijgbaarheid en prijs Buffs

De Original Buffs, Polar Buffs en Trishabands zijn breed verkrijgbaar. Zo vind je ze in diverse webshops online, maar zijn er daarnaast ook diverse sport- en outdoorwinkels waar je een aparte Buff-display kunt treffen, zoals bijvoorbeeld bij Bever of Perry Sport. Buffs zijn verkrijgbaar vanaf een prijs van circa 15. Duurdere modellen en speciale uitgaven kunnen tot wel 50 kosten (prijzen voor het laatst gecheckt in 2019).
Gerelateerde artikelen
De muts is terug in het straatbeeldDe muts is terug in het straatbeeldJaren is het een suffig item geweest en liepen alleen mensen die het niets interesseert wat ze op hun hoofd hebben met e…
Trendy en warm de winter door met de SnoodWanneer de dagen kouder worden krijgen we behoefte aan warme kledingstukken en accessoires. Een goede sjaal is onmisbaar…
Polar Loop: een goedkope fitnesstracker voor in het waterWanneer je op zoek bent naar een fitnesstracker waar je mee kunt zwemmen, kom je al snel uit op de dure exemplaren. De P…
Fair Trade: eerlijke handel, eerlijke productenFair Trade: eerlijke handel, eerlijke productenFair Trade, te term zien we steeds meer opduiken op producten in winkels en tijdschriften, maar wat is Fair Trade?
De verfrissende bieren van Bavaria 0.0% alcoholDe verfrissende bieren van Bavaria 0.0% alcoholBavaria heeft een lange geschiedenis, het merk bestaat al sinds 1719. Het gaat goed met de alcoholvrije biermarkt, produ…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: ThoroughlyReviewed, Flickr (CC BY-2.0)
  • http://www.headwearwebshop.nl/over_buff
  • https://www.bol.com/nl/b/buff/3926533/
  • https://www.bever.nl/merken/buff.html

Reageer op het artikel "Buff: multifunctionele sjaal, nekwarmer, hoofdband en meer"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 30-06-2019
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!