InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Trendy en warm de winter door met de Snood

Trendy en warm de winter door met de Snood

Wanneer de dagen kouder worden krijgen we behoefte aan warme kledingstukken en accessoires. Een goede sjaal is onmisbaar. De Snood is trendy en lekker warm.

Wat is een Snood

Een Snood is een trendy winteraccessoire. De Snood houdt het midden tussen een sjaal en een muts. Het woord Snood is ontstaan door een samentrekking van de woorden scarf en hood. De Snood was in de jaren '80 ook heel trendy en is in de herfst en winter van 2009 weer volledig terug in het straatbeeld.

Hoe draag je de snood?

Een Snood ziet lijkt het meeste op een gewone sjaal. Alleen heeft de Snood geen uiteinden. De Snood is volledig rond en het model wordt ook wel tunnelmodel genoemd. Om hem te dragen doe je de snood over je hoofd heen aan. Je kunt de snood als een sjaal rond je nek hangen, maar ook vanaf de nek over de achterkant van je hoofd heen naar boven schuiven, zodat je een soort muts of hoofddoek hebt. Zo heb je bij erge kou ook een lekker warm hoofd. Bovendien geeft de Snood een hele elegante look wanneer je deze over je hoofd draagt. De snood wordt ook op de catwalks van modeshows gesignaleerd.

De snood is trendy

De snood is een trendy accessoire. Dit maakt dat je de snood ook rustig binnen kunt dragen als mode-accessoire. Je kunt de snood in diverse kleuren aanschaffen, zodat deze er altijd eentje hebt die bij je kleding past. De Snood is ook een mode-item voor mannen. De man draagt de Snood stoer om de nek. De Snood is verkrijgbaar in verschillende materialen, zodat je een lekker dikke wollen Snood buiten kan dragen en een wat dunnere stoffen Snood binnen als extra accessoire voor op je kleding kunt dragen.

Wat kost een Snood?

De Snood is er in diverse modellen en groottes. Een kleine Snood zit dichter rond de nek, een grotere maat hangt wijder om de nek heen. Een ruimere Snood kun je ook tweemaal om de nek heen draperen. Een Snood is al verkrijgbaar voor ongeveer 10,--. Grotere modellen zijn vaak rond de 20,--. Wanneer je gaat voor een Snood van een bekend merk zoals Burberry's, dan betaal je vele malen meer. Je moet dan denken aan een paar honderd euro.

Zelf een snood maken?

Als je van breien houdt, dan kun je er eenvoudig een Snood breien. Gebruik hier een dikke wol voor. Door grote steken te maken krijg je een lekker losse en warme snood. Brei de Snood net zoals je een brede sjaal zou maken en naai of haak de uiteinden aan elkaar. Ook van een lekkere zachte en soepele stof kun je een Snood maken. Neem een lap stof voor de breedte van een sjaal. Sla deze lap stof dubbel en naai de zijkanten aan elkaar. Vervolgens de lap stof aan de uiteinden aan elkaar naaien en je hebt een trendy Snood in je zelf gekozen patroon of kleur.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Trendy en warm de winter door met de Snood"

Infoteur: Ceetee
Gepubliceerd: 27-11-2009
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!