InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Oorwarmers: hip en handig

Oorwarmers: hip en handig

Oorwarmers in de mode

Oorwarmers werden al gemaakt midden jaren 90, maar waren toen minder vaak te zien. In de winter van 2009 wonnen oorwarmers veel aan populariteit. Er kwamen veel verschillende modellen op de markt in alle kleuren en soorten. Zo had je er ook voor de allerkleinsten. Ouders van kleintjes nemen vaak oorwarmers omdat deze schattig ogen en omdat ze gemakkelijker zijn dan mutsen (zie gebruiksvriendelijkheid). Voor hen is het ook zeer belangrijk om de oren te beschermen, omdat ze sneller een oorontsteking zullen opdoen dan volwassenen. Zij kiezen dan weer voor een modetrend of hip verschijnsel. Over het algemeen zal je niet veel volwassenen zien rondlopen met oorwarmers, tenzij als ze 'fashionable' zijn, laten we daar eerlijk over zijn. De ware doorbraak van oorwarmers ligt eigenlijk bij de jeugd, tussen 12-18 jaar. Een doelgroep die erg veel bezig is met kleren, mode, muziek... Ja daar heb je het: muziek. Vanaf 28 euro vind je oorwarmers met een ingebouwd muziek systeem. Deze kan je zo inpluggen in je iPod of MP3-speler. Met deze vernieuwing verkochten oorwarmers een pak beter en werden ze enorm geapprecieerd door de jeugd. Vooral op de fiets is het handig om je oren warm te houden en toch naar muziek te kunnen luisteren, met zo'n muts zitten oortjes al een pak slechter. Bij zakenlui staat een oorwarmer professioneel en gedurfd, bij jonge vrouwen speels en sexy, en kleine kinderen zijn super schattig met een roze oorwarmer om hun snoet.
In ieder geval: Als het succes van winter 2009 doorgetrokken wordt, krijgen we volgende winter nog meer oorwarmers te zien!

Gebruiksvriendelijkheid

Oorwarmers vallen niet zo snel van je hoofd als een muts. Voor kleine kinderen is dit een aanrader, omdat ze minder snel hun oorwarmers kwijt zullen geraken. Vele oorwarmers zijn plooibaar, dus je kan ze zo opvouwen en ze in je achterzak steken als je een winkel binnenstapt. Betere oorwarmers zijn anders dan mutsen verstelbaar met een click-to-fit systeem, zo kan je ze gemakkelijk uitlenen aan vrienden met een groter of kleiner hoofd. En ze passen ook altijd perfect!

Het milieu

Het bedrijf 180s gaat zelfs zo ver, dat ze oorwarmers ook op het vlak van milieu laten uitblinken. Alle kwalitatieve oorwarmers worden gemaakt van gerecycleerd fleece, dit wil zeggen dat je met oorwarmers ook het milieu helpt. De isolerende fleece houdt nor steeds je oren goed warm.

Producenten oorwarmers

Enkele bekende oorverwarmers producenten zijn het Belgische 180s, het Japanese LandPort. Maar je kan ze tegenwoordig ook in bekende winkelketens als de H&M vinden. Bij de wintercollectie dan weliswaar.
© 2010 - 2019 Bieraait, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Oorwarmers: hip en handig"

Infoteur: Bieraait
Laatste update: 29-05-2015
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!