InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > G-star, Just the product

G-star, Just the product

G-star, Just the product G-star is een bekend merk dat kleding produceert en verkoopt in veel landen in de wereld. Sinds enkele jaren is het een populair merk onder jongeren en tieners. De kleding wordt aan de lopende band verkocht en vindt zijn populariteit in veel landen.

G-star informatie

In 1989 werd het G-star label opgericht in Amsterdam. De naam van het product was Gap-Star maar al snel veranderde de naam naar G-star wat meer popularitiet zou geven op de internationale markt.

Vanauit Amsterdam werd het merk tot steeds meer buitenlandse markten gebracht en in 1991 ging G-star de samenwerking aan met de Franse Jeandesigner Pierre Morisset.

In 1996 introduceerde G-star de G-star Elwood, een jeandesign die tot de doorbraak van G-star leidde.

G-star is in 2006 negatief in het nieuws gekomen doordat de werknemers in de Indiase bedrijven onder slechte omstandigheden moesten werken. In 2008 werd dit probleem hersteld.

Op dit moment verkoopt G-star zijn producten in 62 landen en heeft 5165 verkooppunten.

G-star kleding

De kleding van G-star is een grote bekendheid in vele landen. Veel jongeren in Nederland lopen met de kleding van dit Nederlandse bedrijf. G-star Raw Denim heeft een grote invloed gehad in de jeanswereld en hierdoor is het concept van G-star ook uitgebreid. Het imago is scherper geworden en richt zicht op op elke leeftijd.

Verschillende producten zijn bekend onder de naam G-star:
  • Broeken: verschillende broeken zijn geschikt voor alle situaties. G-star is wel het bekendst in de jeans, die met de vorm en kleur zeer populair is. De verschillende broeken zijn voor iedereen geschikt en zijn er in alle kleuren en soorten, vaak met het logo achterop de broek.
  • Schoenen: de schoenen zijn er voor mannen en vrouwen. Van laarzen tot hakken en enkelboots, verschillende soorten stijlen en maten zijn voor iedereen geschikt. De prijzen verschillen in alle soorten klassen.
  • Petten: petten kunnen natuurlijk niet ontbreken bij een merk als G-star. Caps en Beanies zijn er in verschillende soorten met eigen vormen.
  • Zwemkleding: in deze mode zijn er verschillende shorts voor mannen en bikini's voor vrouwen. Deze lijn is nog niet zo groot en is beperkt beschikbaar.
  • Bovenkleding: misschien wel de meeste keuze in bovenkleding, van t-shirts tot longsleeves en van truien tot polo's. De keuze is groot en voor iedereen aanwezig, voor naar school of als je een avond uit gaat er zijn genoeg mogelijkheden.
  • Jassen: in diverse soorten met verschillende stoffen gaan ze met de mode mee. Voor de zomer of winter is er genoeg keuze met cap of zonder cap.
© 2008 - 2019 Hugoboss, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Chasin' denim kledingChasin' denim kledingChasin' is een kledingmerk dat verkocht wordt in de winkels van score. Het is een merk geworden met eigen Chasin winkels…
Ralph Lauren polo, kleding en accessoiresRalph Lauren polo, kleding en accessoiresRalph Lauren is een merk dat sinds 1967 bestaat en is uitgegroeid tot een groot kledingmerk in onder andere de Polo. Het…
Kleding: het merk Tommy HilfigerKleding: het merk Tommy HilfigerHet kledingmerk Tommy Hilfiger kan op veel plaatsen worden gekocht, bijvoorbeeld bij de outlet als aanbieding. Tommy Hil…
Kleding: het merk G-Star RawKleding: het merk G-Star RawKoop hier de goedkoopste G-Star kleding. G-Star is een populair Nederlands kledingmerk. Het label is vooral populair in…
G-Star online webshop: voordelige mode van G-StarG-Star online webshop: voordelige mode van G-StarG-Star Raw is een Nederlands modemerk met een wereldwijde uitstraling. Naast de vele winkels beschikt G-Star ook over ee…

Reageer op het artikel "G-star, Just the product"

Infoteur: Hugoboss
Laatste update: 24-01-2011
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!