InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Kleding: het merk Tommy Hilfiger

Kleding: het merk Tommy Hilfiger

Kleding: het merk Tommy Hilfiger Het kledingmerk Tommy Hilfiger kan op veel plaatsen worden gekocht, bijvoorbeeld bij de outlet als aanbieding. Tommy Hilfiger is een van de best verkochte kledingmerken ter wereld. Hilfiger heeft verschillende kledinglijnen, waarmee hij zich op verschillende doelgroepen, zoals heren, dames, kinderen en baby's richt. Er zijn in Nederland en België verschillende winkels van Hilfiger. Het merk Tommy Hilfiger is een bekend kledingmerk. Het merk is vernoemd naar de Amerikaanse ontwerper Tommy Hilfiger. Deze bestuurde al tijdens zijn jeugd welke stijlen het goed deden en populair werden. Nog voordat hij zijn studie had afgerond begon hij zijn eigen keldingwinkels. Hij ging in 1969 naar New York en kocht van zijn laatste geld twintig laaghangende jeansbroeken. Hilfiger opende zijn eigen winkel in Elmira. Hij viel vooral op door zijn reclamecampagnes waarin hij zich veel groter presenteerde dan hij was. Hij wees verzoeken van de ontwerpers Calvin Klein en Perry Ellis om voor hen te komen werken af.

Het merk Tommy Hilfiger

Op zijn zesentwintigste had Hilfiger al 7 winkels verspreid over New York in handen. Hij deed het vooral goed bij de schoolgaande jeugd. Na tien jaar gingen zijn zaken echter bijna failliet en daarom verkocht hij zijn bedrijf. In 1984 probeerde hij het echter opnieuw en richtte de Tommy Hilfiger Corporation op. De afkorting daarvan was TOM. Hij deed dit met steun van The Murjani Group. Hij slaagde er al snel in een bekend merk verder uit te bouwen. Zijn naam werd daardoor een handelsmerk. In 2004 had zijn bedrijf meer dan vijfduizend mensen in dienst. De omzet was gestegen tot 1.8 miljard Amerikaanse dollar. Het bedrijf had wereldwijd eigen winkels, maar werd ook verkocht via grote warenhuizen. In 1997 werd Hilfiger door de Council of Fashion uitgeroepen tot ontwerper van het jaar. In 2006 verkocht hij zijn bedrijf voor 1.6 miljard dollar aan Apax Partners. Deze verkochten het op hun beurt in maart 2010 voor 3 miljard dollar weer door aan Phillips-Van Heusden. Van Heusden is tevens eigenaar van het kledingmerk Calvin Klein.

Kleding van Tommy Hilfiger kopen

Hilfiger deed het vooral goed omdat hij continue nieuwe kledinglijnen lanceerde. Zo was er een aparte lijn voor sporters (Tommy Sport), zeilers (Tommy Sailing), vrouwen (Tommy Girl) en aparte lijnen voor speciale soorten kleding. De verschillende lijnen zijn: Hilfiger Demin, True Star Gold, True Star, True Star Men, H by Tommy Hilfiger, Red Label en Tommy Hilfiger for the Home. U kunt allerlei verschillende soorten kleding kopen bij Hilfiger, zoals jassen, bodywarmer, broek, jurk, sokken, rok, jeans, schoenen, kousen, denim, hakken, laarzen, gympen, petten, pyama’s, bikini’s, zwembroeken, slippers, t-shirts, blousen en pakken. Ook wordt er veel accesoires verkocht, zoals petten, horloges, brillen, portemonnee’s en caps.

Kleding Tommy Hilfiger in outlet of als aanbieding

In de meeste steden kunt u wel kleding van Tommy Hilfiger kopen, meestal bij een normale winkel, maar soms ook bij de outlet, bijvoorbeeld tweedehands of als aanbieding. Er is in verschillende steden kleding van Tommy Hilfiger te koop. Dat is in ieder geval zo in Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Groningen, Rotterdam, Den Bosch, Tilburg, Brussel, Groningen, Arnhem, Leeuwarden, Enschede, Haarlem, Eindhoven, Almere, Zwolle, Arnhem, Lelystad, Maastricht, Breda, Lisse, Leiden, Gent en Sittard. Ook in België zijn veel winkels van Hilfiger te vinden. Daarnaast zijn er online op het internet veel winkels die kleding van Tommy Hilfiger verkopen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Kleding: het merk Tommy Hilfiger"

Infoteur: Simcha
Laatste update: 08-12-2015
Subrubriek: Mode
Special: Modehuizen
Schrijf mee!