InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Herfst tassentrends

Herfst tassentrends

Herfst tassentrends De zomer is plezierig: zon, zee, lekkere cocktails en een mooie bruine huid. Maar de zomer is ook casual en comfortabel wat betreft fashion. Zo loop je op het strand meestal rond in je bikini. Leuk, maar wel erg makkelijk. Daarom zijn fashionista’s dol op de herfst. Wanneer het herfst begint te worden doen we onze simpele zomer tas in de kast en halen onze trendy tassen uit de kast. Omdat de temperatuur daalt en de dagen korter worden, is niets leuker dan rondlopen met een mooie, grote handtas. Het herfstseizoen brengt vaak een hele nieuwe trends naar voren. Vaak kun je rekenen op nieuwe vormen, materialen en stijlen. Met tassen is het zo dat je niet alles precies hoeft te combineren, dus wees niet bang om een beetje kleur aan je outfit toe te voegen. Of als je kiest voor een neutrale kleur zoals grijs of bruin, hoef je niet als je accessoires te matchen. Met handtassen maak je een statement, wees dus niet bang om een opvallende tas te kopen die je look pittiger maakt.

Clutch

Ook de kleine tassen trend zet nog even door. Satijnen clutches zijn erg mooi tijdens de feestdagen bij een leuke jurk. Ze geven je outfit een chique look. Clutches met strikken staan weer erg vrouwelijk. En een clutch van lakleer maakt van een simpele jeans en top een uitgaansoutfit.

Geweven patroon

Een van de grootste trends op tassengebied zijn tassen met een geweven patroon. Meestal hebben de tassen een bloemenpatroon. Omdat dit soort tassen erg drukke printjes hebben, is het mooier om je outfit neutraal te houden.

Krokodillenprint

Dit seizoen zien we verschillende materialen voor tassen. Zo zien we ook veel tassen van krokodillenleer (nep natuurlijk). Tassen met een krokodillenprint staan erg klassiek en stoer tegelijk.

Ruffles

In de lente en zomer zagen we veel ruffles op kleding. Nu zien we de ruffles terug op de tassen. Ruffles staan erg vrouwelijk en glamorous op een tas. Combineer geen ruffle top en ruffle tas dat wordt too much.

Franjes

Nu zien we veel jurken en topjes met franjes. Denk maar aan de bekende zwarte ‘fringe jurkjes’ met sliertjes. Deze ‘fringe’ trend zien we ook in de tassen. Een tas met franjes staat erg bohemian met een wijd vallende jurk of tuniek.

Kleuren

De trendy kleuren voor de handtassen die vaak in de herfst en winter terugkomen zijn: metallic, diep groen en rood. Blauwe tinten en paarse tinten komen ook vaak terug, vaak worden er dan donkere tinten van deze kleuren gekozen. Verder doen de neutrale kleuren zoals bruin, tan, zwart en grijs het altijd erg goed bij een tas.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Herfst tassentrends"

Infoteur: Isabella
Laatste update: 12-09-2015
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!